Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-23, 14:57
  #673
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hadzi
Det är klart att det är idiotiskt att puckla på människor överhuvudtaget oavsett om dom är läkare eller städare. Det jag ville få fram var att den "typen" av invandrare knappast är representativa för resten. Dessutom känns det märkligt att en religös muslim skulle göra sådant...

Jag kan tyvärr inte yttra mig ang Elin eftersom jag inte är insatt. Det jag vet är att hon blev mördad av en invandrare...Mer än så kan jag inte klämma fram.
Tyvärr kan jag då inte möta kritiken "invandrarnas frånvaro vid minnesstunden".

Det är i stort sett alltid bråk på akuten i Malmö och på andra vårdinrättningar i Skåne. Det är nästan uteslutande muslimer som står för bråken. Så jag är knappast förvånad.

Vad det gäller Elin, så var det som vanligt när det är demonstrationer mot våld - i stort sett bara svenskar i demonstrationståget. Inget ovanligt det heller. Inte heller ser man några demonstrationer emot att homosexuella hängs eller att kvinnor stenas i muslimska länder.

Det är bara om någon ritar en teckning av den så kallade "profeten" som man har kraft nog att organisera sig och demonstrera.
Citera
2010-11-23, 16:51
  #674
Medlem
carebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Du har ju ändå rätt, även om du är ironisk. Även polisen lär sig bemötande, fastän de har all makt man kan tänkas behöva i jobbet.

Såvitt jag förstår är det bråk på akutmottagningarna i första hand. Att det blir slagsmål för att skydda hustrun på BB hör till de verkliga ovanligheterna.
Självklart finns det en poäng i att tänka på bemötande, det har jag inget emot. Min poäng var att antalet incidenter ökar och om bemötandet inte förändrats, måste det ju bero på någon annan faktor...
Men möjligen har bemötandet försämrats?
Isf är det ju fantastiskt att vi fått in dessa whistleblowers som visar oss andra det.
Citera
2010-11-23, 17:43
  #675
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carebear
Självklart finns det en poäng i att tänka på bemötande, det har jag inget emot. Min poäng var att antalet incidenter ökar och om bemötandet inte förändrats, måste det ju bero på någon annan faktor...
Men möjligen har bemötandet försämrats?
Isf är det ju fantastiskt att vi fått in dessa whistleblowers som visar oss andra det.


Nej, jag tror att det hårdare tonläget i största allmänhet spelar roll. Sedan är (som sagt) slagsmål på BB mycket ovanligt. Det är nog inte där "bemötande" är mest kritiskt.

Incidenter på sjukhus är inte ovanligt, de som kommer dit är ju sjuka på olika sätt. Fyllos, knarkpåverkade, allmänt störda och så alla de vanliga "samhällets olycksbarn" som inte har någonstans att söka hjälp. Det vet varje vuxen som varit på en akutmottagning. Det är inte så konstigt om man behöver "bemötandekurser" (det är väl ofta en omskrivning för hantering av stökiga personer utan att direkt slå på dem).

Men på BB... ? Förunderligt.
Citera
2010-11-23, 17:55
  #676
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Läkaren skulle hjälpa en kvinna som hade kraftiga blödningar efter en förlossning. Men när kvinnans anhöriga såg att läkaren var en man gick de till attack.

http://www.dagensmedicin.se/nyheter/...rund/index.xml

Citat:
The doctor rushed to help a woman who went into violent hemorrhage after childbirth. But when the woman’s relatives discovered that the doctor was a man, they immediately went on the attack.

http://gatesofvienna.blogspot.com/20...ir-doctor.html

Citat:
I følge overlægen, Rene Bangshøj, er det ikke ualmindeligt, at patienternes mandlige pårørende stiller krav til afdelingens personale, om at deres kvinder skal tilses af kvindelige læger og ikke mænd. “Vi ser det som diskriminering af mandlige læger, hvis vi altid skulle være parate til at tage hensyn til den slags ønsker”, afslutter lægen sin redegørelse til avisens reporter.

Eticha.dk har fået bekræftet at det her drejer sig om en familie “af anden etnisk herkomst” – og hvad skulle det ellers være, med de navne, der jongleres med i den pågående politiudredning kan der der heller ikke herske megen tvivl om hvilken afstumpet religionsideologi de dyrker. Det hører til historien, at lægen, i følge Sveriges Radios lidt forsenede indslag fra i dag, var ensom på afdelingen og fungerede som akutlæge – der var altså ingen kvindelig læge. Men for de der mennesker var det selvfølgelig bedre at den blødende kvinde var død end rørt af en svensk mandlig læge!


http://eticha.dk/news/?p=2112

Citat:
SWEDEN: Muslim man would rather his pregnant wife bleed to death than be touched by a male doctor

http://barenakedislam.wordpress.com/...a-male-doctor/

Danska Eticha.dk har nu fått det bekräftat att det är en muslimsk familj det gäller. Men vad annat skulle det vara? Rent statistiskt är sannolikheten för något annat, extremt liten...

En polisanmälan är också upprättad. Men sådant får man ju inte reda på i svensk media, utan det måste man hitta på amerikanska bloggar eller danska nättidningar.

Dessutom uppger också danska Eticha.dk att det FANNS INGEN KVINNLIG LÄKARE PÅ PLATS på sjukhuset.
Citera
2010-11-23, 18:08
  #677
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
http://eticha.dk/news/?p=2112

Danska Eticha.dk har nu fått det bekräftat att det är en muslimsk familj det gäller. Men vad annat skulle det vara? Rent statistiskt är sannolikheten för något annat, extremt liten...

En polisanmälan är också upprättad. Men sådant får man ju inte reda på i svensk media, utan det måste man hitta på amerikanska bloggar eller danska nättidningar.

Dessutom uppger också danska Eticha.dk att det FANNS INGEN KVINNLIG LÄKARE PÅ PLATS på sjukhuset.

Det fetstilta: De är väl inte vanliga muslimer, de kommer knappast från typ Istanbul eller Teheran eller så.
Nej de här verkar i sanning vara talibaner eller voodoo-muslimer från Afrikas horn.
Undrar hur det går till på deras stenålderssjukhus. Förväntar de sig verkligen att folk ska dalta med dem och ge vika pga något som härrör ur religiös fanatism? HAH!
Citera
2010-11-23, 18:17
  #678
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det är i stort sett alltid bråk på akuten i Malmö och på andra vårdinrättningar i Skåne. Det är nästan uteslutande muslimer som står för bråken. Så jag är knappast förvånad.

Vad det gäller Elin, så var det som vanligt när det är demonstrationer mot våld - i stort sett bara svenskar i demonstrationståget. Inget ovanligt det heller. Inte heller ser man några demonstrationer emot att homosexuella hängs eller att kvinnor stenas i muslimska länder.

Det är bara om någon ritar en teckning av den så kallade "profeten" som man har kraft nog att organisera sig och demonstrera.

Word

Är det inte underligt. Någon ritar lite fula streck och kallar den Profeten Mohammed Rondell hunden då blir det liv på muslimerna. Men inte annars det säger ju en hel del.

90% av Muslimerna är hjärntvättade resten 10% är dem som har vett i skallen.
Citera
2010-11-24, 00:27
  #679
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Så du vet vad som hänt? Berätta!

Det kan ofta vara en rasande skillnad på a) vad som folk tror har hänt, b) vad som hänt i verkligheten, c) vad som kan bevisas i domstol och d) vad den åtalades ombud påstår vara en möjligt händelseförlopp. Jag intresserar mig vanligen för b) och c). De andra två extremerna kan vara ungefär lika världsfrånvända, i sådana här ärenden ofta åt helt olika håll.
Det som har hänt har väl hänt, eller är det en icke händelse för att du inte döms för händelsen i domstol?
Kan det möjligen vara så att mordoffren står upp på den sjunde dagen, då något uppsåt inte kan bevisas?
Nej jag tänkte väl inte det heller?
Du försöker bortförklara ett oacceptabelt beteende av icke svenskar genom att skuldbelägga offret.
Citera
2010-11-24, 12:23
  #680
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Det som har hänt har väl hänt, eller är det en icke händelse för att du inte döms för händelsen i domstol?
Kan det möjligen vara så att mordoffren står upp på den sjunde dagen, då något uppsåt inte kan bevisas?
Nej jag tänkte väl inte det heller?
Du försöker bortförklara ett oacceptabelt beteende av icke svenskar genom att skuldbelägga offret.

Nej, jag vill veta vad som hänt. Mordoffer? Har du rökt något? Det här är en möjlig misshandel, sannolikt inte ens av normalgraden, om man inte väger in situationen och att en läkare skall vara extra fredad (vilket man kan göra).

Det är helt enkelt en j-a skillnad på ett surkart till läkare som skapar en situation genom dåligt beteende (jo, sådana finns) och om en vanlig vårdsituation går överstyr därför att religiösa fanatiker försöker göra kaoz med läkaren. Det ovanliga är den fysiska attacken, normalt resulterar konflikter i en massa skrikande.
Citera
2010-11-25, 19:13
  #681
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Nej, jag vill veta vad som hänt. Mordoffer? Har du rökt något? Det här är en möjlig misshandel, sannolikt inte ens av normalgraden, om man inte väger in situationen och att en läkare skall vara extra fredad (vilket man kan göra).

Det är helt enkelt en j-a skillnad på ett surkart till läkare som skapar en situation genom dåligt beteende (jo, sådana finns) och om en vanlig vårdsituation går överstyr därför att religiösa fanatiker försöker göra kaoz med läkaren. Det ovanliga är den fysiska attacken, normalt resulterar konflikter i en massa skrikande.
Mordoffer va fan menar du o jag kan läsa . men du försöker att bagatellisera en människas betende precis som en advokat. O skyller på en surkart till läkare du är patetisk
Citera
2010-11-25, 22:15
  #682
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snöleoparden
Mordoffer va fan menar du o jag kan läsa . men du försöker att bagatellisera en människas betende precis som en advokat. O skyller på en surkart till läkare du är patetisk

Börja inte yra om mordoffer. Det handlar (troligen) om två hedersknuttar som skulle spöa doktorn för att denne vårdat en av deras kvinnor. Men eftersom saken inte är utredd så är det troliga inte klarlagt, och det som är tänkbart spänner över ett rätt stort område, inklusive att topplocket sprack på den gode doktorn - vi vet inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback