Citat:
Ursprungligen postat av Shivon
Min pappa var död i 5 minuter pga hjärtat stannade han berätta att allt var svart och han märkte inget,han dog några år efter det.
Jag vill tro att det finns något efter livet att man åtminstone har något kvar av sig själv, tanken av att aldrig finnas och att aldrig se denna värld mera gör mig ledsen och besviken. Fast samtidigt vet jag att allt som funnits och allt som kommer finnas..finns här och nu , ingen blir bortglömd .
Och att tro på att en gud finns är bara mänskligt , vi vill alla att någon finns där..även om jag inte tror på gud så skulle jag vilja att det fanns någon där att ta emot mig.

Beklagar det, berättade han inget mera, tankar , känslor eller var det bara som en djup sömn?
Tror själv att vi bor i kroppen och att vi inte är en person utan "alla" och sedan formas vi nere på jorden pga det vi har runt oss.
Det du säger är sant, men just " ast samtidigt vet jag att allt som funnits och allt som kommer finnas..finns här och nu , ingen blir bortglömd " måste jag kommentera lite närmare och kanske
En djupare diskussion, tiden har ju aldrig börjat eller slutat så enligt mig är begreppet på tid osv helt byggt på falska grunder och tror nog inte bara jag tänker så utan för att det faktiskt är så.
Så allt som finns , funnits och kommer finas är i samma ögonblick .
Kan inte neka att tiden är en smart uppfinning men den är falsk.