Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-11-18, 00:11
  #1
Medlem
District9s avatar
Hej kära läsare

Jag är en kille på 21 år, jag har nästan allt som man kan önska sig, en perfekt familj, studerar till civilekonom, bra utseende, grym personlighet - älskar mig själv och till slut men inte minst en bra ekonomi. Men det är en grej som verkligen saknas i livet - kärleken

Mitt problem är precis kärleken. Vad är kärlek? Jag har blivit uppvuxen till en snäll skötsam kille som var förbjuden att festa, dricka och få utrycka en specifik känsla - kärlek. Detta ledde till att jag valde att stöta bort tjejer under min uppväxt - i början var dom på mig none stop... men så småningom avtog dom... I gymnasiet började alla festa och umgås med varan, jag blev till slut en ensam varg då jag aldrig fick gå på dessa "coola" fester. Under dessa tuffa år gick jag upp 20 kg satt alltid ensam längst bak i klassen förlora hela mitt självförtroende - det var riktigt tuffa år
http://www.youtube.com/watch?v=4N3N1MlvVc4

Jag är glad att vara den jag är idag. Det var skönt med en fräsch start, gymnasiet tog slut o jag fick en andra chans. Den har jag tagit, har verkligen slitit och kämpat till att bli en bättre person. För ca 6 månader sedan fick jag genomgå något väldigt "obehagligt". Jag föll för en tjej okontrollerat, eftersom jag under så många år aldrig tillåtit mina "kärleks" känslor att ta kontroll över mig så blev dom plötsligt mycket starka. Jag förlora kontrollen, jag gjorde allt fel. Den kvällen, efter att hon stött bort mig, var jag så förkrossad att jag svimma för första gången i livet. Snacka om starka känslor...

Men det var ändå det skönaste jag hade upplevt, att bli förälskad i någon. Och nej, jag var inte på henne none stop, hon tyckte om mig som vän och ville till och med gå ut med mig till Liseberg tills jag sa klart och tydligt "jag gillar dig och jag hade starka känslor för henne" . Jag gick online och skrek för hjälp och tillslut kom en kille och verkligen hjälpte mig. Jag läste igenom "The Game" (värdelös bok - för falska players), David Deanglo Double Your Dating (verkligen en bok som hjälpt mig rekommenderar starkt) och till slut " How to win friends and influence people " - (extremt bra bok, en av världens mest sålda böcker).

Sedan dess har jag kämpat med tjejer och vilken förändring alltså. Jag trodde alltid tjejer var några gudomliga varelser med oändligt mycket självsäkerhet och magiska krafter. Men efter att ha läst igenom dessa böcker och sen gått ut på gatan och testat insåg jag att tjejer är minst lika blyga och osäkra som de flesta killar. Sedan dess har jag inga som helst problem att kunna gå fram till nästan vilken tjej som helst i nästan vilken situation som helst oavsett hur vacker hon än är.

Det räcker med ett hej liksom och bara vara sig själv - svårare än det är det inte =). Att kunna vara en bra konverserare är att vara en bra lyssnare och prata om den andra personens intresse/ villkor.

Men mitt problem idag är, jag har aldrig varit på en "fest", krogen eller nattklubb... är inte heller intresserad av det. Jag är inte intresserad av att bara gå in i en tjejs byxa... jag kan helt enkelt inte. Jag har trott på riktigt kärlek i 21 år och för mig är sex något väldigt speciellt / "heligt" och bör endast ske om man verkligen älskar någon på riktigt och tror genuint att man vill leva med dom till slutet av sina dagar - Obs jag är inte religiös!

Men jag lever i Sverige - den svenska kulturen, den västländska kulturen där sex bara är sex. Att ha flera partners och skilsmässor är vardags mat. Fan jag är livrädd till att bara bli en i mängden ifall jag faller för fel tjej... jag är rädd för sex... jag är verkligen rädd... men kåt.. haha... jag sitter i en svår dilemma - kåthet vs kärlek. Jag skulle kunna ha sex inom 24 timmar med någon söt tjej, det är nog inga problem. Men jag vill ha riktig kärlek... jag vill verkligen ha en likartad kvinna... finns det? Min fråga är bör jag kämpa för kärlek eller ska jag bara få sexet ut stökat och bli som alla andra? Finns det ens något som heter kärlek? Eller är ordet kärlek bara en substitut för sex.
Citera
2010-11-18, 00:12
  #2
Medlem
Davideks avatar
kärlek
Citera
2010-11-18, 00:15
  #3
Medlem
Du skriver ju bra - du har aldrig funderat på nätdejting? Det är inte samma hets och man får tid att tänka igenom mail osv. Härligt att du insett att vi donnor bara är människor!

EDIT: Och ja, självklart ska du kämpa för kärlek. Du är alldeles för ung för att vara ung och bitter.
Citera
2010-11-18, 00:52
  #4
Medlem
Fint skrivet!
Jag tror att det finns något som heter "kärlek" om man vill tror på det. Med en självsäker personlighet som du har så tror jag att du kommer att finna/få den rätta.
Det kommer när det kommer. Stora förhoppningar---> stora besvikelse...
Citera
2010-11-18, 02:21
  #5
Medlem
Ibland är sex bara sex, men då du verkar söka kärlek skulle jag tro att du ska söka vidare efter en liksinnad(dom finns). Det ska kännas rätt första gången och det ske på lika villkor. Som föregående har sagt så testa nät-dateing. Jag tycker personligen inte att du ska "få det överstökat" då sexualitet är något alla har men i olika grad och man ska utforska den i sin egen takt.

Det verkar på i ditt inlägg att du vill ha någon form av kärlek vid första gången, då ska du självklart satsa på det enligt mig, efter mina erfarenheter så avtar det "kärleksfulla" med sex och blir till det Freud skulle kalla en djurisk bedrift.

Men gör som du känner helt enkelt, svårare än så är det inte egentligen, det är bara du som kan svara på din frågeställning egentligen. Hoppas mitt inlägg blev till någon nytta

/ Mvh Halesalasi
Citera
2010-11-18, 03:19
  #6
Medlem
sussistapeters avatar
få killar i 20årsåldern söker kärlek. Dom flesta killar förknippar det med sex. tror jag iaf.
Citera
2010-11-18, 09:07
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Min fråga är bör jag kämpa för kärlek eller ska jag bara få sexet ut stökat och bli som alla andra? Finns det ens något som heter kärlek? Eller är ordet kärlek bara en substitut för sex.

Jag tycker du ska följa ditt hjärta. Det verkar ju som att du vill ha en flickvän att dela vardagen med och inte just bara ha sex med någon, så satsa på det. Samtidigt så tror jag inte du bör vänta på nån sorts magisk filmkärlek utan gå ut där och träffa lite roliga tjejer så kommer du klicka med någon tillslut och då är det bara att köra
Citera
2010-11-18, 09:13
  #8
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Du skriver ju bra - du har aldrig funderat på nätdejting? Det är inte samma hets och man får tid att tänka igenom mail osv. Härligt att du insett att vi donnor bara är människor!

EDIT: Och ja, självklart ska du kämpa för kärlek. Du är alldeles för ung för att vara ung och bitter.

Jag vet inte det här med nätdejting, jag har provat lite grann i några timmar men det verkade vara så oohmm stelt/tråkigt på sätt och viss. Det saknades den där lilla extra adrenalin rushen man ändå får när man talar med en tjej i real life och spänningen med att man inte vet något om den andra personens bakgrund!

Sen är det också det här med att nätdejting är fullt med personer som framstår sig själva att vara bättre än vad dom verkligen är... jag anser mig själv att vara något av det extra och därav vill jag också ha en tjej som har det lilla extra. Problemet är att de vackraste tjejerna är konstant ner mailade av killar (säkert tjejer också..). Detta gör ju konkurrensen verkligen svår, jag har ju betydligt mer fördelar i reallife än på nätet. Tiden och energin man läger ut på nätet för att sen ändå bli besviken / bort stöt av den andra partnern eller av sig själv är kanske inte värt det.. är det inte snabbare enklare att bara träffa någon på gymmet?, McDonald's kön och fråga för hjälp om vad för smak man ska välja på milkshaken och få ett snabbt hejdå eller lite intresse?

Jag vet inte... har ändå inte spenderat mycket tid på nätdejting.

Btw tack för komplimangen, det uppskattas pudrig!



Citat:
Ursprungligen postat av sussistapeter
få killar i 20årsåldern söker kärlek. Dom flesta killar förknippar det med sex. tror jag iaf.

Du har rätt, det är verkligen sorligt på sätt och viss. Jag kommer ihåg när jag var ca 17 och råkade kolla in i en tjejs ögon och hon missuppfatta det som jag spana in henne. Sen när jag väl sätter mig längst bak i bussen där det ändå finns gott om platser lediga så kommer hon tjejen upp till mig, sätter sig precis bredvid mig och trycker upp sina bröst mot min arm och bara sitter där och väntar på mig att säga något. Jag blev helt enkelt riktigt skockad och ledsen fick inte ut ett ända ord i några minuter... sen gick hon av vid nästa hållplats... helt besviken och verkligen ledsen såg hon ut att vara.

För det första, jag förstår henne. Det är nog vad de flesta killar vill, skippa allt det känslomässiga och bara njuta av det sexuella. Det hade räckt med ett hej... det är verkligen svårt att vara tjej... betydligt svårare än att vara kille när jag ändå tänker efter... jag tänker ofta på den här lilla stunden jag fick upp leva. Jag tycker synd om henne... hon var ganska söt ändå... men allt verkar bara vara sex sex sex... äsch jag är trött just nu... ska städa huset och laga mat..
Citera
2010-11-18, 10:47
  #9
Medlem
Spashs avatar
Sexet kommer med kärleken, det är värt att vänta..
Citera
2010-11-18, 10:55
  #10
Medlem
Don't put the pussy on a piedestal!

Jag förstår vart du kommer ifrån, been there, done that. Jag att man bygger upp alltför mycket (tryck) för nånting man tror är speciellt (kärlek). I slutändan så får man hitta nån slags kompromiss för att kunna gå vidare o utveckla ett förhållande till kärleksfullt. Nej, det sker i regel inte direkt utan är nåt ömsesidigt man bygger på tillsammans. Detta gäller i vilket fall nåt man vill ska vara långvarigt.
Citera
2010-11-18, 12:22
  #11
Avstängd
sicksides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Jag vet inte det här med nätdejting, jag har provat lite grann i några timmar men det verkade vara så oohmm stelt/tråkigt på sätt och viss. Det saknades den där lilla extra adrenalin rushen man ändå får när man talar med en tjej i real life och spänningen med att man inte vet något om den andra personens bakgrund!

Sen är det också det här med att nätdejting är fullt med personer som framstår sig själva att vara bättre än vad dom verkligen är... jag anser mig själv att vara något av det extra och därav vill jag också ha en tjej som har det lilla extra. Problemet är att de vackraste tjejerna är konstant ner mailade av killar (säkert tjejer också..). Detta gör ju konkurrensen verkligen svår, jag har ju betydligt mer fördelar i reallife än på nätet. Tiden och energin man läger ut på nätet för att sen ändå bli besviken / bort stöt av den andra partnern eller av sig själv är kanske inte värt det.. är det inte snabbare enklare att bara träffa någon på gymmet?, McDonald's kön och fråga för hjälp om vad för smak man ska välja på milkshaken och få ett snabbt hejdå eller lite intresse?

Jag vet inte... har ändå inte spenderat mycket tid på nätdejting.

Btw tack för komplimangen, det uppskattas pudrig!





Du har rätt, det är verkligen sorligt på sätt och viss. Jag kommer ihåg när jag var ca 17 och råkade kolla in i en tjejs ögon och hon missuppfatta det som jag spana in henne. Sen när jag väl sätter mig längst bak i bussen där det ändå finns gott om platser lediga så kommer hon tjejen upp till mig, sätter sig precis bredvid mig och trycker upp sina bröst mot min arm och bara sitter där och väntar på mig att säga något. Jag blev helt enkelt riktigt skockad och ledsen fick inte ut ett ända ord i några minuter... sen gick hon av vid nästa hållplats... helt besviken och verkligen ledsen såg hon ut att vara.

För det första, jag förstår henne. Det är nog vad de flesta killar vill, skippa allt det känslomässiga och bara njuta av det sexuella. Det hade räckt med ett hej... det är verkligen svårt att vara tjej... betydligt svårare än att vara kille när jag ändå tänker efter... jag tänker ofta på den här lilla stunden jag fick upp leva. Jag tycker synd om henne... hon var ganska söt ändå... men allt verkar bara vara sex sex sex... äsch jag är trött just nu... ska städa huset och laga mat..

Du är 21 och oskuld, sorry men INGEN tjej kommer vilja ta den, tjejer hatar killar som du. Om du vill skaffa en flickvän måste du ha sexuell erfarenhet, jag förslår som jag skrev i en annan tråd att du regelbundet börjar gå till en eskort, det är inget man kan komma runt så det är bara att köra nu på en gång. Det finns få tjejer som attraheras av personligheten du visat upp här tyvärr, gör allt tvärtom mot vad du skrivit här och ta en hora nu, du har inte jävla chans annars, då kan du ge upp tjejer nu
Citera
2010-11-18, 12:35
  #12
Medlem
aminos avatar
Jag håller med föregående talare till viss del. En tjej vill ha en kille som har "tappat hornen". Du ska har knullat omkring lite så du får ditt gjort. Att du tycker sex är "heligt" tyder ännu mer på att du borde få ligga, med den inställningen kommer det bli svårt att få en tjej i säng. Man måste se på det med verkliga ögon och avslappnat.

Visserligen kan du leta efter en annan oskuld (inget jag rekommenderar då ingen av er kan lära ut till den andra) och eftersom du pluggar på universitetet finns det tillräckligt med tjejer att välja mellan. Men om du pluggar på universitetet och bara vill få ligg, satsa på utbytesstudenterna de flesta är ute efter att ha roligt ett tag men inget seriöst.

Att bli som alla andra innebär inte att du måste ligga med alla du kommer åt, utan försök satsa på flickvänner. Det räcker med att du tycker om någon för att du ska kunna ha dom som flickvän i 2-3 månader. Sedan kan du släppa denne och gå på nästa om det inte blev seriöst dvs. Men vänta inte på "den rätta" då kommer du aldrig komma till skott.

Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback