Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-11-17, 20:37
  #1
Medlem
Hej...

Jag har gått och tänkt och vridit mig fram och tillbaka, jag har hittat min drömtjej. Varit tillsammans i 3 år nu och jag vet att jag vill gifta mig med den här tjejen och så småningom vill jag ha barn med henne. Jag är 26 och hon är 24. Är nästan helt säker på att hon kommer svara ja. Men jag är så jävla nervig när det kommer till känslor och sånt, är inte speciellt bra på att uttrycka det och när jag väl gör det så brukar det bli fel.

Så jag behöver tips från alla. Tjejer, killar, erfarna, oerfarna med drömmar osv..
Tips på hur, vad, plats - allt! Jag kommer uppdatera tråden med planering och resultat. Allt jag vet nu är att det pirrar som fan i magen och jag vill bara göra det nu nu nu, men jag är så jävla nervös.

Hoppas på svar...
Citera
2010-11-17, 20:40
  #2
Avstängd
Papper-Eaters avatar
Tillaga blodpudding och göm ringen i blodpuddingen, när hon hittar det så kommer hon bli överlycklig.
Citera
2010-11-17, 20:41
  #3
Medlem
HolyCraps avatar
Gå ner på knä och fria när ni sitter och käkar på Burger King.
Citera
2010-11-17, 20:42
  #4
Medlem
Grattis, vad kul! Hur du ska gå tillväga är egentligen helt upp till dig.
Har du funderat över någon speciell plats/något särskilt sammanhang?
Är hon typen som vill ha det utvrålat över en arena eller mer sitta vid någon stilla bäck?
Citera
2010-11-17, 20:44
  #5
Avstängd
Papper-Eaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Grattis, vad kul! Hur du ska gå tillväga är egentligen helt upp till dig.
Har du funderat över någon speciell plats/något särskilt sammanhang?
Är hon typen som vill ha det utvrålat över en arena eller mer sitta vid någon stilla bäck?

vem fan vill sitta vid någon stilla bäck? utvrålat över en arena är MYCKET häftigare!
Citera
2010-11-17, 20:44
  #6
Medlem
mowss avatar
Bjud ut henne på en fin restaurang och precis innan desserten så friar du till henne.
Boka en weekend på ett spa (tjejer brukar gilla sånt) gör saker som hon tycker om och fria där under frukosten.
Citera
2010-11-17, 20:45
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Grattis, vad kul! Hur du ska gå tillväga är egentligen helt upp till dig.
Har du funderat över någon speciell plats/något särskilt sammanhang?
Är hon typen som vill ha det utvrålat över en arena eller mer sitta vid någon stilla bäck?


Tackar Jag är helt uppe i varv, haha! Öh... Det är nog både och faktiskt. Tror att hon skulle uppskatta det oväntade så att säga. En regning tisdag i tvättstugan typ...
Citera
2010-11-17, 20:46
  #8
Medlem
dfzs avatar
Gratulerar!


Ta reda på någon speciell plats för er, eller nåt som ni båda älskar.
Gör någonting riktigt romantiskt. Men som ovanstående, gå lite efter vad hon är för "typ" så att säga.

Du kan ju kika runt på http://www.youtube.com/results?searc...+proposal&aq=f så kanske du får lite inspiration. Det finns riktigt härliga grejjer där, dock också tråkiga, men dem får du ta med en nypa salt

Lycka till!
~dfz
Citera
2010-11-17, 20:46
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mows
Bjud ut henne på en fin restaurang och precis innan desserten så friar du till henne.
Boka en weekend på ett spa (tjejer brukar gilla sånt) gör saker som hon tycker om och fria där under frukosten.


Men man kan ju bara fria en gång?
Citera
2010-11-17, 20:46
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papper-Eater
vem fan vill sitta vid någon stilla bäck? utvrålat över en arena är MYCKET häftigare!

Ja, för din blodpuddingsidé var ju verkligen mycket mer en "skräll"... pffft.

Själv hade jag nog mördat min partner om han friade på hockeymatch i Timrå.
Citera
2010-11-17, 20:47
  #11
Medlem
MumlansRänders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagdodademufasa
Tackar Jag är helt uppe i varv, haha! Öh... Det är nog både och faktiskt. Tror att hon skulle uppskatta det oväntade så att säga. En regning tisdag i tvättstugan typ...


Berätta lite mer vilken slags person hon är. Vilken slags humor. Är hon romantisk, och på vilket sätt i så fall.

Jag menar tänk om hon tycker du är cheesy om du ställer dig på knä och frågar, t ex..
Citera
2010-11-17, 20:47
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dfz
Gratulerar!


Ta reda på någon speciell plats för er, eller nåt som ni båda älskar.
Gör någonting riktigt romantiskt. Men som ovanstående, gå lite efter vad hon är för "typ" så att säga.

Du kan ju kika runt på http://www.youtube.com/results?searc...+proposal&aq=f så kanske du får lite inspiration. Det finns riktigt härliga grejjer där, dock också tråkiga, men dem får du ta med en nypa salt

Lycka till!
~dfz


Tack som fan! Jag försöker hitta inspiration. Men jag är den typen som har extremt dåligt tålamod så jag tror att om jag bokar in världens grej så kommer jag avslöja det två dagar innan helt random. Åh jag måste hålla mig! Haha, jag får damp!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback