Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-17, 18:50
  #1
Medlem
Jag har känt en kille sedan två år tillbaka nu då man setts på fester och på krogen osv. Jag har alltid känt mig grymt attraherad av honom och jag har även fått respons på det tillbaka.. Men det var inte förrän i somras som vi faktiskt gjorde det hela verkligt. De första tillfällena vi träffades hade vi galet bra sex, vi låg hemma i soffan och skrattade till Family Guy och bara hade det gött. Just då var jag ändå väldigt rädd för att få känslor för honom eftersom jag kände att det var för bra för att vara sant, och att jag trodde han mest var intresserad av sexet eftersom det var de vibbarna jag alltid fått när vi väl setts. Jag har berättat detta för honom och han verkade bli lite stött över att jag verkar ha fått de tankarna om honom, och därför har jag väl också ändrat uppfattning eftersom han är en riktigt fin och omtänksam människa och bryr sig när jag väl går ner i mina låga dagar. Jag ser oss som att vi har ett förhållande nu iallafall, och tror han också gör det då han låtit mig följa med på hans familjemiddagar osv..

MEN! Mitt problem är ändå att även om jag bryr mig om honom jättemycket känns det fortfarande att vi mest bara har sex, och inte har för oss så mycket mer "förhållandeliknande" aktiviteter.. När vi väl försöker ta oss ut på affären och handla eller liknande känns det tyst och obekvämt, jag känner mig lite nördig och "ung" och jag är ganska oroad över vad jag ska prata om för jag får oftast inga större svar än ett hummande eller nåt sånt. Därför slutar det med att jag oftast uppför mig ganska tyst, i jämförelse med mitt riktiga jag, eftersom jag hatar att inte få "normal" respons för det jag säger. Jag är rädd att han inte känner sig särskild road av mig, eller har han bara inga större krav på hur kul man ska ha med sin flickvän?

Kan ju tillägga att jag kanske känner mig så himla otillräcklig eftersom han är nio år äldre än mig, även om det inte ser ut som att han är en dag över 25 fast han är 30. Och han har inte direkt någon supermogen stil heller, men ändå känner jag nog att han kanske ser mig som någon ung tjej som kanske inte alltid fattar vad han pratar om eftersom vi ändå har så pass många år emellan oss..

Men ja.. Blev mycket. Men frågan är, vad kan jag göra för att jag ska kunna känna mig avspänd, och vad skulle han kunna uppskatta att jag gör för honom?
Citera
2010-11-17, 19:01
  #2
Avstängd
Gurra2525s avatar
Vet inte riktigt om han gillar att följa med o shoppa?

Jag skulle nog passa ganska bra in på han... För allvarligt det värsta som finns är att följa med någon tjej-kompis och kolla på när de provar kläder osv.
Citera
2010-11-17, 19:17
  #3
Medlem
Det bästa sättet att spänna av någon på är att vara avspänd själv. Tänk inte för mycket, värdera inte hela tiden er relation och fråga dig "var är vi?". Se en film och kasta lite popcorn på honom.
Citera
2010-11-17, 19:27
  #4
Medlem
Sillberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesilja
MEN! Mitt problem är ändå att även om jag bryr mig om honom jättemycket känns det fortfarande att vi mest bara har sex, och inte har för oss så mycket mer "förhållandeliknande" aktiviteter.. När vi väl försöker ta oss ut på affären och handla eller liknande känns det tyst och obekvämt, jag känner mig lite nördig och "ung" och jag är ganska oroad över vad jag ska prata om för jag får oftast inga större svar än ett hummande eller nåt sånt.
Vilken normalt funtad heterosexuell man går frivilligt ut och shoppar med sin flickvän? Föreslå något roligt så följer han säkert med.
Citera
2010-11-17, 19:36
  #5
Medlem
Herrtrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Det bästa sättet att spänna av någon på är att vara avspänd själv. Tänk inte för mycket, värdera inte hela tiden er relation och fråga dig "var är vi?". Se en film och kasta lite popcorn på honom.

Genialiskt i sin enkelhet och jag kunde inte skrivit det bättre själv! TS, läs ovanstående inlägg ett par gånger till det sitter, ta vara på rådet och lägg därefter märket till hur allting tycks flyta på av sig självt.
Citera
2010-11-17, 19:42
  #6
Medlem
Snooze91s avatar
Alla förhållanden har väl mycket mera sex i början, så bara för ni har mycket sex betyder det ju inte att han inte tycker om dig på riktigt. Om han släpar med dig på middag hos sina föräldrar betyder det ju bara en sak

Sen att han är lite tystlåten av sig och kommer med korta svar ibland är väl bara naturligt, vissa pratar mer än andra.

Kan säga att när jag är ute bland folk så är jag oftast mera tystlåten än hemma i soffan framför Family Guy, att gå och strosa på stan med tjejen är oftast lite som ett sömn medel för mig, varvid jag blir mera "off" ^^
Citera
2010-11-17, 22:20
  #7
Avstängd
sicksides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Det bästa sättet att spänna av någon på är att vara avspänd själv. Tänk inte för mycket, värdera inte hela tiden er relation och fråga dig "var är vi?". Se en film och kasta lite popcorn på honom.

helt rätt
Citera
2010-11-17, 22:42
  #8
Medlem
Snappers avatar
Knulla med honom, det brukar killar uppskatta
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback