Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-16, 20:41
  #1
Medlem
toyys avatar
Godkväll Flashback!

Jag har, efter ett antal år av "kurtiserande" med diverse pojkar, kommit fram till en sak...

När man har lärt känna er lite blir ni hemsk oförskämda!

Alltså detta stämmer kanske inte i alla fall, men i mitt är det lika säkert som att Sverige aldrig kommer vinna VM i fotboll!

Och jag har testat "alla sorter": den blyge killen, stans största player, den humoristiske och något udda bilmekanikern, den snygga självsäkra svärmorsdrömmen, den manlige fotografen, den energiske föreningskillen, den lite toffliga MUFaren. Jag går verkligen inte på utseendet, utan nästan uteslutande på kemin och hur roligt vi har det tillsammans. Jag är ärlig och lojal och avskyr att spela spel!

I början är de alla jättegoa, går att snacka/diskutera med, man kan jävlas och skämta med dem och allt känns jättebra.

Sedan, efter varierande antal dejter/samtalstimmar (vare sig vi har haft sex eller inte), blir de som förbytta. Skämtar man med dem tar de illa upp, de blir nervösa, stela och tråkiga, när man träffas i grupp verkar de föredra att prata med sina kompisar eller andra tjejer.

Då tänker jag naturligtvis "Jaha, attans. De är alltså inte intresserade på det sättet..." och börjar undvika dem. Alternativt att man tar sig ett rejält snack med dem och frågar vad de sysslar med.

Slutligen tröttnar jag på valpfasonerna, går vidare och slutar höra av mig till dem. Då kommer de tillbaka krypandes på alla fyra? Detta hände speciellt med mitt senaste ex, då tog jag tillbaka honom och vi blev tillsammans.

Är den här processen normal? Det känns inte så, men nu har det hänt lite för ofta för att det ska vara ett sammanträffande? Hur gör man? VAD gör man när detta händer?
Citera
2010-11-16, 20:52
  #2
Medlem
Fettbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toyy
Godkväll Flashback!
Du är ingen man kan stå ut med under en längre tid helt enkelt.
Citera
2010-11-16, 20:53
  #3
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Jag kan givetvis inte svara för samtliga män, men det känns som att du har haft otur när det gäller partners...
Citera
2010-11-16, 20:56
  #4
Avstängd
ndsds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag kan givetvis inte svara för samtliga män, men det känns som att du har haft otur när det gäller partners...

Eller så beror det på att TS är ful.
Citera
2010-11-16, 20:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettback
Du är ingen man kan stå ut med under en längre tid helt enkelt.

+1 Jahopp då var den tråden färdig disskuterad.
Citera
2010-11-16, 20:57
  #6
Medlem
Witticisms avatar
Jag känner inte alls igen detta faktiskt... Du menar att de efter ett tag börjar undvika dig och slutar prata med dig?
Citera
2010-11-16, 21:01
  #7
Medlem
toyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettback
Du är ingen man kan stå ut med under en längre tid helt enkelt.

Fasiken, då får jag stryka dig från min lista på potentiella livspartners. Annars tror jag du är lite ute och cyklar, har en fyra nära vänner som jag känt i 1.5, 4.5, 7.5 respektive 19.5 år, så tror inte jag är en jobbig människa att umgås med? Annars borde jag väl inte fortfarande vara så nära dem? Sedan har jag en drös bekanta som jag kan hänga/festa med lite då och då.

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag kan givetvis inte svara för samtliga män, men det känns som att du har haft otur när det gäller partners...

Jomen det trodde jag med, fram tills typ förra veckan. Då började killen jag blivit intresserad av nu i höst bete sig likadant. Han verkade vara helt perfekt för mig, men tydligen inte... Värt att "hålla ut" tills det släpper (tog ca 2 månader för mitt ex) eller är det bara att ignorera och gå vidare?
Citera
2010-11-16, 21:04
  #8
Medlem
MumlansRänders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toyy
... Alternativt att man tar sig ett rejält snack med dem och frågar vad de sysslar med.


Bra. Det är precis detta som behövs. Vad har han då sagt?
Citera
2010-11-16, 21:04
  #9
Medlem
Fettbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toyy
Fasiken, då får jag stryka dig från min lista på potentiella livspartners. Annars tror jag du är lite ute och cyklar, har en fyra nära vänner som jag känt i 1.5, 4.5, 7.5 respektive 19.5 år, så tror inte jag är en jobbig människa att umgås med? Annars borde jag väl inte fortfarande vara så nära dem? Sedan har jag en drös bekanta som jag kan hänga/festa med lite då och då.
Skönt, jag vill inte ha med bitchar att göra.
Nu var det tal om partners och inte >vänner>.
Citera
2010-11-16, 21:06
  #10
Medlem
I början kan det vara lite spännande med en utmanande kvinna. Alltså en tjej som argumenterar mycket, skämtar brett och jävlas lite. So far so good.

Men i längden blir det förbannat tröttsamt! Det är för bövelen ett manhaftigt beteende och det uppskattas icke. Jag vill inte ha en kvinna som hela tiden ska tjafsa, utmana och småjävlas. Det gör jag med mina manliga vänner.

Jobba på dina feminina sidor och sluta bete dig som en utmanande karl så ska du se att det går bättre.
Citera
2010-11-16, 21:08
  #11
Medlem
Strutsflygarns avatar
Det låter som att det är du som är problemet. Otroligt att du inte inser det själv.
Citera
2010-11-16, 21:08
  #12
Medlem
Voldos avatar
Du har inte tänkt på det från det andra hållet va? Nej, jag förmodade det. Det kanske helt enkelt är du som blir riktigt tråkig och irriterande efter ett tag? Det kan ju vara ett svar på din fråga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback