Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-16, 10:56
  #1
Medlem
Hovleverantorens avatar
Syftet med den här tråden är inte på något sätt att spela duktig. Jag har själv varit ordentligt bitter på kvinnor och då främst efter havererade förhållanden. Visst kan det vara så för båda könen, hur många gånger har man inte hört kvinnor säga att alla män är likadana i negativ bemärkelse?

Likväl är det här med kvinnohatet på flashback en väldigt intressant sak tycker jag. Koncentrationen av av män som är bittra eller t.o.m. hatar kvinnor verkar stor här på flashback, vad beror det på? Kan det bero på att det är tabubelagt att hysa agg för kvinnor och därför finns få andra plattformar? Har den typ av datorvana män som huserar på forum svårare för kvinnor i allmänhet?

Eller beror det på att de män med negativa erfarenheter helt enkelt är mer benägna att skriva av sig och därmed ser ut att vara en större grupp än vad de egentligen är?
Citera
2010-11-16, 11:01
  #2
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Det beror nog på att de ännu inte har upptäckt de många anledningar som finns till att hata män lika mycket som man har till att hata kvinnor...
Citera
2010-11-16, 11:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovleverantoren
Eller beror det på att de män med negativa erfarenheter helt enkelt är mer benägna att skriva av sig och därmed ser ut att vara en större grupp än vad de egentligen är?
Denna teori stämmer nog mest utav dom. Sen har säkert anonymiteten en stor roll i det hela, och att folk "öser på" med hatet, samt att det blivit en rolig grej utav det. Jag tror inte på allvar att folk verkligen är så naiva och korkade att dom tror att "alla kvinnor är dumma i huvet" eller liknande.

Till viss del kan jag dock hålla med om det sistnämnda, då de flesta som jag mött som vart bakom flötet så att säga, just har varit kvinnor eller invandrare (kategori 3-24år), detta är ingenting man står för "in real life", då detta skulle göra en till en outsider. Vilket skulle resultera i att man hänger på flashback och hatar kvinnor & invandrare ännu mer.

Tror jag har hittat en teori som beskriver problemet, folk säger sig vara öppna med sitt kvinnohat, därför blir dom ratade av vänner, vilket leder till ännu mer hat. Fan, visa lite kärlek istället.
Citera
2010-11-16, 11:03
  #4
Medlem
Dr_Dollars avatar
Det är tufft och mäktigt att sitta bakom en skärm och vara kaxig..det är väl knappast nån nyhet?
Citera
2010-11-16, 11:07
  #5
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willbew
Tror jag har hittat en teori som beskriver problemet, folk säger sig vara öppna med sitt kvinnohat, därför blir dom ratade av vänner, vilket leder till ännu mer hat.

Har du någonsin sett ett praktiskt exempel på den teorin? Den låter lite långsökt.

Citat:
Ursprungligen postat av willbew
Fan, visa lite kärlek istället.

Det finns ju inga anledningar till att göra det.
Citera
2010-11-16, 11:14
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Har du någonsin sett ett praktiskt exempel på den teorin? Den låter lite långsökt.



Det finns ju inga anledningar till att göra det.

Har en god vän som har extremt tråkiga, destruktiva åsikter om kvinnor, relationer och samlevnad.
Detta har resulterat i att han ser kvinnor som objekt, saker att tömma pungen i när porren börjar bli långtråkig.
Han sitter ofta i R&S och debatterar för att kvinnor är "jävla fittor" och dyligt, kan ju inte säga att folk avsagt sig bekantskapen med honom, men man diskuterar inte sina relationer eller kvinnor med honom.
Kan utveckla mer om du är ute efter hård bevisning, men inte just nu.

Sen är jag ju benägen att hålla med honom om att kvinnor är bekräftelsesökande galningar. Det är självklart bara en generalisering, är ganska medveten om verkligheten.
Citera
2010-11-16, 11:16
  #7
Medlem
Jag tror att anledningen till att det ofta verkar som varenda snubbe här på flashback hatar kvinnor beror på alternativ 3 = att de som hatar kvinnor har en tendens att vilja skrika ut sina aggressioner medan övriga inte känner behov av att ens svara i trådar för kvinnohatare.

Men visst finns det ett ganska stort antal arga män här på flashback och ilska har en tendens att smitta av sig.
Citera
2010-11-16, 11:17
  #8
Medlem
flygandeflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovleverantoren
Eller beror det på att de män med negativa erfarenheter helt enkelt är mer benägna att skriva av sig och därmed ser ut att vara en större grupp än vad de egentligen är?


tror att det i många fall handlar om strävan om att till varje pris vara politiskt inkorrekt och tuff.
plus att det är färre tjejer som skriver här (väl?).

det mest provocerande här hade ju varit ifall någon kille hade skrivit att han var feminist.
Citera
2010-11-16, 11:17
  #9
Medlem
Hovleverantorens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Det beror nog på att de ännu inte har upptäckt de många anledningar som finns till att hata män lika mycket som man har till att hata kvinnor...

Som vanligt är det kanske lättare att se mellan fingrarna när det gäller brister inom den egna gruppen.


Citat:
Ursprungligen postat av willbew
Denna teori stämmer nog mest utav dom. Sen har säkert anonymiteten en stor roll i det hela, och att folk "öser på" med hatet, samt att det blivit en rolig grej utav det.


Den biten har jag också tänkt på. Det växer nästan fram en kultur där det blir lite kreddigt att hata eller säga något elakt.
Citera
2010-11-16, 11:19
  #10
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovleverantoren
Som vanligt är det kanske lättare att se mellan fingrarna när det gäller brister inom den egna gruppen.

Kan vara. Själv tycker jag att det är rätt dubbelmoraliskt, så jag sprider mitt hat på ett rättvist och könsneutralt sätt.
Citera
2010-11-16, 11:19
  #11
Medlem
NS_14s avatar
Tror inte det är så mycket hat och avsky involverat som besvikelser, frustationer och annat som får sitt utlopp. Flashback fyller då den roll där exempelvis det politiskt korrekta familjeliv.se misslyckas med (där det i princip alltid är killarnas fel oavsett). Men jag vill höja ett varningens finger för att om vi inte tar varningssignalerna på allvar och försöker att gemensamt förbättra relationsklimatet i Sverige så kommer det eskalera till just "hat" och "avsky". Svenskarna har tillräckligt många fiender för att vi skall börja söndras och strida sinsemellan.



Citat:
Ursprungligen postat av Hovleverantoren
Likväl är det här med kvinnohatet på flashback en väldigt intressant sak tycker jag. Koncentrationen av av män som är bittra eller t.o.m. hatar kvinnor verkar stor här på flashback, vad beror det på? Kan det bero på att det är tabubelagt att hysa agg för kvinnor och därför finns få andra plattformar? Har den typ av datorvana män som huserar på forum svårare för kvinnor i allmänhet?

Männen i Sverige är rättslösa och kan i princip betraktas som allmänt villebråd. Frustation och agg skapas när man förklaras, kollektivt, vara ansvarig för allt från utrotning till kvinnoförtryck. På individuell nivå får detta ödesdigra konsekvenser eftersom de unga grabbarna (och här finns mycket unga grabbar) upplever sig anklagade och utpekade. Av olika orsaker jag inte vill gå in på utan att bli massivt OT vill inte heller de som pekar ut förklara och förtydliga vad man menar när man utdelar den kollektiva skulden. Samtidigt som den stigande frustationen av unga grabbar och män tilltar och eskalerar spelar då stora delar av det kvinnliga kollektivet ut hela offerregistret och gör sig själva till offer (när hela skurk-ängel symptomen i själva verket aldrig berör det större flertalet) när det är männen som känner sig orättvist anklagade. Någon förståelse för situationen står inte att få och några sympatier existrerar inte därför att "Ni" är de elaka. Så har etablissemanget ställt grupp mot grupp och effektivt inifrån söndrar och splittrar.

Som jag berörde så beter sig stora delar av den kvinnliga populationen i enlighet med vad etablissemanget vill och förväntar sig av de varför den inneboende friktionen som jag berörde skapar i spännvidd i takt med att kvinnor mer och mer upplevs som distanserade och oåtkomliga för männen, samtidigt som spänningen då motsatt ökar från andra hållet. Hade du följt diskussionerna här grundligt så vet du också att flera kvinnliga försvarstal "känner inte igen sig" i det som beskrivs. Tyvärr är detta inte relevant för en alltmer frusterad man eftersom det snarare förstärker intrycket av att hon står på motsatt sida honom och därmed förstärks intrycket per automatik av att hon är "distanserad" och "oåtkomlig". Detta är en utmärkt grogrund för paranoia och konspirationstankar vilka alla leder till en ökad nedåtgående spiral därav tendenserna till ren bitterhet och cynism.

Citat:
Ursprungligen postat av Hovleverantoren
Eller beror det på att de män med negativa erfarenheter helt enkelt är mer benägna att skriva av sig och därmed ser ut att vara en större grupp än vad de egentligen är?

Naturligtvis märks "de klagande" mer än de som försvarar sig inte sällan eftersom retoriken blir grövre till följd av den alltmer tilltalande frustationen. Men det är inte poängen. Poängen är snarare att relationsklimatet i Sverige riskerar att bli irrerarabel om vi inte inser vart vi är på väg. Män och kvinnor är inga fiender. Fienden är den som sett till att vi upplever oss som det.
Citera
2010-11-16, 11:20
  #12
Medlem
flygandeflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Haze
Jag tror att anledningen till att det ofta verkar som varenda snubbe här på flashback hatar kvinnor beror på alternativ 3 = att de som hatar kvinnor har en tendens att vilja skrika ut sina aggressioner medan övriga inte känner behov av att ens svara i trådar för kvinnohatare.

Men visst finns det ett ganska stort antal arga män här på flashback och ilska har en tendens att smitta av sig.


ja, jag tror även att det handlar om en allmän frustration över ngt slags upplevd, kvävande "politisk korrekthet", som jag också ser i media, debatt och så vidare... det gälle rinvandring, feminism... känsliga ämnen som man "ska tycka en viss sak om" och då väcks fb-rebllerna till liv...
Jaja. jag är feminist och jag tar rätt illa vid mig av kvinnohatet här ändå. Inte som kvinna utan mer som människa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback