Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-15, 16:07
  #1
Medlem
Eftersom de andra trådarna verkar lite halft döda så kan jag nog få hjälp genom att gör en fräschare tråd om detta.

Jag ska ha en playstation 2 emulator som heter PCSX2 0.9.7 fast jag fattar inte hur jag får det att fungera och vart man får tag på spelen fortast? och vad de spel ska vara för slags fil, massa prat om bios och plugins, vet inte ens vad det är och hur man gör så att man kan få denna emulator att funka.

Hjälp?
Citera
2010-11-15, 16:32
  #2
Medlem
Försökte hitta Ratchet and clank spelen, men dock inte..
Citera
2010-11-15, 17:42
  #3
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Det är inte ens värt att försöka få det att fungera. Därför att det inte är möjligt att få det att fungera tillfredsställande.
Citera
2010-11-17, 15:00
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Det är inte ens värt att försöka få det att fungera. Därför att det inte är möjligt att få det att fungera tillfredsställande.


jag har ju sett att det funkar, men vet inte hur jag sj gör
Citera
2010-11-18, 15:22
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Det är inte ens värt att försöka få det att fungera. Därför att det inte är möjligt att få det att fungera tillfredsställande.
Det fungerar hur bra som helst men det kräver en riktigt snabb processor och grafikkort om man inte vill spela i slowmotion.
Spelat igenom ca 10 spel bland annat FF10 helt utan problem.

Spelen tankar du från vilken torrent sida som helst tex eller usenet. Brukar vara .iso filer som du bara mountar i PCSX2 för att spela.

Först måste du sätta up PCSX2 med rätt plugins och bios. EU spel behöver EU bios och US spel ett US bios.

Här är en guide till setup: http://forums.pcsx2.net/Thread-Offic...n-guide-v0-9-6

Här finns bios: http://thepiratebay.org/search/pcsx2%20bios/0/99/0
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback