2010-11-15, 16:04
Medlem
KchefenLs avatar
jag har bytt hårddisk i min macbook pro, till ssd (rekomenderas starkt!)
Allt är frid och fröjd, förutom att jag vill lägga till låtar på min iphone, då vill inte itunes det, för den tror att det är en ny dator (är synkad med den gamla)

hur för jag över ny spellista utan att behöva radera mina gamla spellistor?

utan att behöva jailbreaka?
Citera
2010-11-18, 11:25
Medlem
KchefenLs avatar
bump

eller ska jag ställa frågan i iphone tråden,

dock är det ju inte den det är fel på...

jag kan kanske komma åt den gamla disken, finns det någon fil där som man kan flytta över för att "godkänna" nya hårddisken?
Citera
2010-11-18, 12:25
Medlem
Innan formatering ska du göra backup på din spellista. Då slipper du problemet

Så, sätt in den gamla hårddisken. Gå in på file eller vad det heter och sedan spara spellista, lägg över på ett usb minne och med nya hårddisken öppna spellista (vet inte exakt om de heter så, har inte itunes tillgängligt)
Citera
2010-11-18, 13:22
Medlem
KchefenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MooDHooDs
Innan formatering ska du göra backup på din spellista. Då slipper du problemet

Så, sätt in den gamla hårddisken. Gå in på file eller vad det heter och sedan spara spellista, lägg över på ett usb minne och med nya hårddisken öppna spellista (vet inte exakt om de heter så, har inte itunes tillgängligt)
den gamla hårddisken går inte att stoppa in igen, den gick sönder (vet ej exakt vad som pajja) men jag kan inte boota med den, däremot kan jag komma åt som en extern hårddisk. Så om nån vet namnet och platsen på en fil jag kan hämta och lägga plats, kanske det funkar, om det nu finns en sån fil....
Citera
2010-11-18, 13:43
Medlem
Du ska helst aldrig byta hårdvara i något från apple.
Citera
2010-11-18, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiezeX
Du ska helst aldrig byta hårdvara i något från apple.

Haha, att iTunes har en säkerhetsmekanism som gör att du inte kan synka din iPhone till två musikbibliotek har säkert något med hårdvara att göra. Följer man bara en guide hur man gör i iTunes för att synka till ett annat bibliotek skall det inte vara några problem.
Citera
2010-11-18, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trino
Haha, att iTunes har en säkerhetsmekanism som gör att du inte kan synka din iPhone till två musikbibliotek har säkert något med hårdvara att göra. Följer man bara en guide hur man gör i iTunes för att synka till ett annat bibliotek skall det inte vara några problem.
Köp en apple dator och byt GPUn eller CPUn.
Citera
2010-11-18, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiezeX
Köp en apple dator och byt GPUn eller CPUn.

Är väl lättare/svårare beroende på modell, dock så gällde det byte av hårddisk nu och inte GPU/CPU
Citera
2010-11-18, 15:11
Medlem
Citat:
Är väl lättare/svårare beroende på modell, dock så gällde det byte av hårddisk nu och inte GPU/CPU
Visst, men som vanligt krånglar det.....
Citera
2010-11-18, 15:20
Medlem
KchefenLs avatar
Citat:
hittar inte den guiden. hjälp?
Citera
2010-11-18, 20:22
Medlem
Prova denna länken http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=526316
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in