Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Ja, fail bara att det inte verkar betyda att den läggs in den 13e och görs så att pengarna är framme den 15e utan att de snarare verkar ha lagts in den 15e för att komma fram den 16e. Det är eventuellt Nordeas fel. Fråga dem vilken dag pengarna skickas om man gör en överföring på lördagen, när de borde vara framme.
Surt. Skum dag att få pengar på, 25e brukar väl vara standard? Känns fan som att det borde vara standard att anmäla "lön" så att den kommer den 25e om 25e är en vardag och före helgen om det inte är det. Alltså att ingen borde behöva tänka.
Fast sätter man så pengarna skall vara framme senast den 25e via räkningar osv så görs det ju rätt per automatik, samma sak borde ju fungera sådär kan man tycka.
Det tar 1-2 bankdagar för pengarna att komma in till ett swedbank-konto.
Det spelar ingen roll enligt Nordea NÄR själva överföringen görs, han kunde ha gjort den i Juli, problemet nu var att han angav utbet datum till 13 nov som råkade vara en Lördag och då är det som om han hade satt in pengarna på Måndag (som är första bankdagen) och då har jag dom på tisdag.
han gjorde samma misstag förra månaden och tänkte att han skulle skärpa sig och sätt utbet datum två dagar tidigare än lönedagen men totalt missat att 2 dagar innan lönedagen blir 13nov dvs en helgdag.
Ja, jag får lön 15:e varje månad. Vet inte varför.....
Jag vet inte heller om det görs per automatik men tror inte det.