Citat:
Ursprungligen postat av Scudd
Jag är en student som i början av året ansökte om bostadsbidrag hos FK. Fick inget svar, tiden gick, läste/hörde om stora köer och lång väntetid. Det föll efter ett tag ur minnet och tiden gick, klantigt av mig, helt klart.
Skickade in en ny ansökan nu efter sommaren och fick det beviljat på 3 veckor, då kom allt upp i tankarna igen, vad f*n hände med min förra ansökan?
Jag ska ringa dit imorgon, men vill ändå rådfråga här först.
Är det ens lönt att ringa?
De får väl säkert flera fall där folk försöker luras, och jag har inga bevis för att jag faktiskt skickat in min ansökan om jag nu fallit i papperskorgen.
Om nu fallet är så att jag får skylla mig själv så får jag ju släppa det, det är ju trots allt mitt eget fel som glömde bort det hela. Men skulle ändå vilja veta om det finns något jag kan göra.
OBS! Jag HAR ansökt och försöker inte få tips på hur jag ska "lura" FK.
Tack på förhand FB!
F-kassan är ett stort jävla skämt. Det är den största samt den sämsta statliga myndighet vi har.
När man ska skicka in papper om ersättning kan man få skicka in 3-4 gånger innan det börjar hända saker.
När jag skulle skicka in en blankett om "Anmälan om konto" fick jag skicka det fem gånger.
Så förvänta dig inte att dom kommer ge dig något bra svar när du ringer dom.