Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-14, 15:28
  #1
Medlem
david-s avatar
Eftersom Flashback verkar ha något fel nu som gör att jag inte kan se de senaste kommentarerna i FM tråden så får jag väl posta här då för att kunna få svar på frågan.

Jag undrar om någon vet hur man kan gå in i editorn och ändra något för att sedan spara på något sätt så ändringarna finns när jag laddar mitt redan sparade spel igen.

Tack på förhand
Citera
2010-11-14, 15:43
  #2
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-
Eftersom Flashback verkar ha något fel nu som gör att jag inte kan se de senaste kommentarerna i FM tråden så får jag väl posta här då för att kunna få svar på frågan.

Jag undrar om någon vet hur man kan gå in i editorn och ändra något för att sedan spara på något sätt så ändringarna finns när jag laddar mitt redan sparade spel igen.

Tack på förhand

Alla ändringar du gör i editorn sparas i det spelet du väljer att spara det i, med andra ord behöver du inte starta en ny säsong för att det ska börja gälla.
Men du vet väl hur editorn fungerar?
Citera
2010-11-14, 15:50
  #3
Medlem
irkens avatar
Jag har exakt samma problem som dig i FM tråden.. Jag kan bara se, och läsa till sida 106. Är det någon mod som ändrar där inne eller? När jag skriver ny post kan jag se vad andra skriver, inte annars.. Sjukt konstigt..
Citera
2010-11-14, 16:03
  #4
Medlem
david-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Jag har exakt samma problem som dig i FM tråden.. Jag kan bara se, och läsa till sida 106. Är det någon mod som ändrar där inne eller? När jag skriver ny post kan jag se vad andra skriver, inte annars.. Sjukt konstigt..

Ja, precis. Rätt irriterande :P

Citat:
Alla ändringar du gör i editorn sparas i det spelet du väljer att spara det i, med andra ord behöver du inte starta en ny säsong för att det ska börja gälla.
Men du vet väl hur editorn fungerar?

Men alltså måste jag spara över den ändrade databasen till den gamla? Men var finns den gamla databasen som heter Standard, som automatiskt är vald i början?
Citera
2010-11-14, 16:06
  #5
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-
Ja, precis. Rätt irriterande :P



Men alltså måste jag spara över den ändrade databasen till den gamla? Men var finns den gamla databasen som heter Standard, som automatiskt är vald i början?

Fan det vet jag inte, jag har bara testat editorn för att se hur den funkade - tänkte inte på vart det sparades faktiskt.
Citera
2010-11-14, 16:15
  #6
Medlem
Aleopas avatar
I FMRTE till 10an så fanns det en "Frezze"funktion för att värdena inte skulle ändras sen. Några ändrades ju rätt drastiskt. Leta på



Ingen som förstår varför man måste ha 9 egna produkter i de uttagna laget i allsvenskan, blir ju galen när man köpt på sig å sen inte får använda dem?
Citera
2010-11-14, 16:22
  #7
Medlem
Ställer min fråga här då eftersom att det inte verkar fungera!


Kör med 4 kompisar, italienska ligan. Spelar med Fiorentina. Det går väl sådär, har gjort ett par feta värvningar på unga grabbar som kommer att dominera den italienska ligan i framtiden.

Någon som har tips på heta löften på mittfält/backar? Behöver få in stabilare backar och speciellt ett bättre mittfält, har ofta bollinnehavet, men lyckas aldrig få till många skott vilket jag kan förlora på.

Spelar 4-4-2, någon som har något taktiskt tips för hur jag ska få till skott? Kan lägga upp min 11:a om det behövs.

Tack
Citera
2010-11-14, 16:25
  #8
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannymcoy
Någon som har tips på heta löften på mittfält/backar? Behöver få in stabilare backar och speciellt ett bättre mittfält, har ofta bollinnehavet, men lyckas aldrig få till många skott vilket jag kan förlora på.
Tack

Vet ju inte vilket lag du är, men Lustig i Rosenborg går för 12-15 mille till Allsvenskan, stabil
Citera
2010-11-14, 16:28
  #9
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannymcoy
Ställer min fråga här då eftersom att det inte verkar fungera!


Kör med 4 kompisar, italienska ligan. Spelar med Fiorentina. Det går väl sådär, har gjort ett par feta värvningar på unga grabbar som kommer att dominera den italienska ligan i framtiden.

Någon som har tips på heta löften på mittfält/backar? Behöver få in stabilare backar och speciellt ett bättre mittfält, har ofta bollinnehavet, men lyckas aldrig få till många skott vilket jag kan förlora på.

Spelar 4-4-2, någon som har något taktiskt tips för hur jag ska få till skott? Kan lägga upp min 11:a om det behövs.

Tack
DodÔ brukar funka efter 1-2 säsongen. Han är vänsterback, och går första säsongen till ditt lag för 21M. (Utköpsklausal). Går säkert billigare om du nu vill det. Men han är riktigt grym tycker jag i varje fall!


--
Skulle en mod kunna fixa FM11 tråden? Eftersom den tråden inte funkar för vissa verkar det som nu..?
Citera
2010-11-14, 17:30
  #10
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Ingen som förstår varför man måste ha 9 egna produkter i de uttagna laget i allsvenskan, blir ju galen när man köpt på sig å sen inte får använda dem?

Bump
Citera
2010-11-15, 04:35
  #11
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Ingen som förstår varför man måste ha 9 egna produkter i de uttagna laget i allsvenskan, blir ju galen när man köpt på sig å sen inte får använda dem?
Bump

Desamma gäller löner till ledare. Jag kan ha miljoner att lägga på löner men får ändå bara ge några få tusenlappar i veckan till ledare. Vad är poängen med det, och hur realistiskt är de att anställa en fystränare på heltid om den bara kan ta ut 4,5 i veckan?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback