Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-14, 14:12
  #1
Medlem
BlueGreenShadows avatar
Hejsan.
Finns det någon här som spelar Talisman Online?
För er som inte spelar kolla första spoiler för info/test eller andra spoiler för bild.

(Notera att jag skrivit detta själv så allt behöver inte stämma fullt ut)


www.talismanonline.com
__________________
Senast redigerad av BlueGreenShadow 2010-11-14 kl. 14:21.
Citera
2010-11-14, 14:14
  #2
Medlem
Jak@ns avatar
En länk till själva spelet ökar nog chansen att nån faktiskt ska testa det. Sen en sak till, är du med på nått hörn i spelet, alltså jobbar du med det? Tänker på att det är din första post, precis reggad och kan så mycket om det.
Citera
2010-11-14, 14:17
  #3
Medlem
Meh, testade det men tyckte inte det var så kul.
De dungeons jag testade(några low-level dungeons) hade ingen scripting utan var bara en plats med starkare mobs.
Sen var det en massa grind och folk var inte sociala eller hjälpsamma alls.
Kommer ihåg att det var nån quest jag skulle göra i en dungeon och utanför var det nån high-level som sa typ "50 gold for dungeon" lr nåt sånt.
Citera
2010-11-14, 14:20
  #4
Medlem
BlueGreenShadows avatar
Tack för att du frågar Jak.

Jag jobbar inte på spelet och länken läggs strax till.

Men jag har spelet i ett och ett halvt år eller kanske snart två år.
Kör med många olika karaktärer men bara på serven "Sun & Moon".

Bästa karaktären är "Psychic" (Assassin) på level 68.
Jag försöker inte lvla upp snabbt utan vill bara ha kul och jobbar stenhårt med min egna guild just nu, vid namnet "TheIceRain" om någon skulle undra.

Innan ni laddar ner spelet som är gratis, kolla gärna videos på Youtube så ni vet hur det ser ut. Man kan annars bli lite missnöjd eftersom man alltid hoppas på det bästa.
Citera
2010-11-14, 14:23
  #5
Medlem
BlueGreenShadows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenoriell
Meh, testade det men tyckte inte det var så kul.
De dungeons jag testade(några low-level dungeons) hade ingen scripting utan var bara en plats med starkare mobs.
Sen var det en massa grind och folk var inte sociala eller hjälpsamma alls.
Kommer ihåg att det var nån quest jag skulle göra i en dungeon och utanför var det nån high-level som sa typ "50 gold for dungeon" lr nåt sånt.

Det finns och kommer alltid att finnas.
Men det är typ inflation eller något liknande på de flesta serverna just nu så ingen bryr sig om att "Jobbar ihop golds".
Utan nu är det att hoppas på bra drops eller göra "Money Quests"

Kanske testade du inte att vara med i en guild?
De kommer hjälpa dig till varje pris då alla vinner på det.
Citera
2010-11-14, 14:30
  #6
Medlem
connyjonnyronnyochsonnys avatar
Dum fråga men är detta någon ny variant på det underbara Talisman-brädspelet man lirade på fritis för tjugo år sen?? Det låter som något liknande!

EDIT: länk http://sv.wikipedia.org/wiki/Talisma...%C3%A4dspel%29
Citera
2010-11-15, 08:51
  #7
Medlem
nncs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av connyjonnyronnyochsonny
Dum fråga men är detta någon ny variant på det underbara Talisman-brädspelet man lirade på fritis för tjugo år sen?? Det låter som något liknande!

EDIT: länk http://sv.wikipedia.org/wiki/Talisma...%C3%A4dspel%29
Hoppades på detsamma men det är rätt uppenbart när man kollar hemsidan att det inte har något med brädspelet att göra.
Citera
2010-11-15, 09:55
  #8
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Låter faktiskt intressant! Lirar redan Grand Fantasia en hel del, men jag tröttnar att lira längre perioder, och vill gärna ha ett annat spel att varva av med ibland. Ska spana in lite på YouTube och få lite mer inblick i spelet men tycker det verkar skapligt roligt faktiskt.

Tycker däremot att det verkar vara lite halvtaskigt utbud att göra character-builds. Men kan ju också hända att du inte tagit med allt, såklart. men 4 classes är lite om man inte kan välja ytterligare classes vid någon level högre

Återkommer när jag provat spelet!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback