Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2019-05-09, 04:55
  #49
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Humh, säg mej..Hur använde du gurkmejan?
På tandborsten och borsta med, sen sköljde bort.
Citera
2019-05-09, 10:43
  #50
Medlem
Vildbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
På tandborsten och borsta med, sen sköljde bort.
Vaa? Borstade du bara det rakt på? Kan man göra det..? Måste jag prova. Har själv kört salongsblekning två gånger, blekningsstrips (som funkade bäst, ansåg jag), kolpulver (väldigt messy) skenor med gel, skenor med lampa och gel, samt bikarbonat. Hört om gurkmeja men aldrig provat. Gör du det bara en gång då?

edit: Det var som fasen, de blev faktiskt vitare! Känns renare och kemikaliefritt också. Tack!

Denna kan vara av intresse. Hans tänder är verkligen bländande vita och han borstar med en blandning av kokosolja, gurkmeja och lite pepparmintolja.

https://www.youtube.com/watch?v=wbWhw1Vdtu8
__________________
Senast redigerad av Vildblom 2019-05-09 kl. 10:56.
Citera
2019-05-09, 11:25
  #51
Medlem
Nej. Ett leende är alltid trevligt, men hur tänderna ser ut är rätt irrelevant så länge dom är rena.
Citera
2019-12-18, 21:53
  #52
Medlem
nullums avatar
Värderar tänderna oerhört högt. De behöver inte vara spikraka, färgen och storleken på dem är desto viktigare. När jag pratar om storlek, pratar jag främst om tänder som är för små så att tandköttet blottas. Ett tandköttsbeklätt leende där tänderna utgör mindre än 2/3 av själva leendet... ojojoj, då har vi ett problem! (bildxempel) Inte ens raka och vita tänder kan rädda ett sådant fall. Det är riktigt motbjudande. Kan inte sätta fingret på vad det är som är så vidrigt men min instinkt säger åt mig att backa. Inavel och liknande mardrömsscenarion kommer ofta som eventuella orsaker i mina tankar. Skulle faktiskt aldrig kunna kompromissa med just detta. Nästan allt annat kan jag leva med, så länge kvinnan i fråga är bra i övrigt. Raka tänder kommer sist i min prioritetslista och ett lite halvsnett leende är faktiskt det snyggaste leendet!
Citera
2019-12-18, 21:54
  #53
Medlem
f30malmos avatar
Jag kan tycka lite lagom ojämna tänder är fint faktiskt. Det ska inte se ut som någon kastat in dem i munnen, men allt måste inte vara helt perfekt. Det enda jag har problem med är dålig munhygien egentligen.
Citera
2019-12-19, 22:35
  #54
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Har ingenting emot gula tänder eller snea tänder. Än sen?

Har däremot något emot svarta tänder som ser ruttna ut.
Citera
2019-12-19, 22:55
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tusen
Jag tycker att det är jätteviktigt med tänder och leende på en kille.
Träffar jag en skitsnygg kille o han öppnar munnen och det ser
ut som en ommöblerat skatbo med tänder högt o lågt o kors o tvärs
så kan jag tyvärr inte sluta tänka på det.
Sjukt avtändande enligt min mening.

Haha ja fy!
Citera
2019-12-20, 12:31
  #56
Medlem
Mojokiis avatar
Stor betydelse vet jag inte. Men det är klart att ett fint leende är ett stort plus. Jag störs inte av icke-idealiska leenden, de flesta leenden är rätt fina, men om någon har tydligt fula och förstörda tänder så skulle det ju sannolikt verka avtändande på mig.

Jag förväntar mig alltså ingen pojkvän med "perfekt leende". Jag har själv inte det, så det vore inte logiskt att förvänta mig en snubbe med skitsnygga tänder. Har jag okej tänder så förväntar jag mig en partner med okej tänder. Fast jag valde faktiskt en partner med typ sämre tänder än mig själv, och senare har han haft tandställning för att snygga till det, medan det knappast var ett krav från min sida. Vackert leende har han enligt mig oavsett.
__________________
Senast redigerad av Mojokii 2019-12-20 kl. 12:34.
Citera
2019-12-20, 12:34
  #57
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag kan tycka lite lagom ojämna tänder är fint faktiskt. Det ska inte se ut som någon kastat in dem i munnen, men allt måste inte vara helt perfekt. Det enda jag har problem med är dålig munhygien egentligen.

Jag får hålla med här. Tur att jag hade tandställning som ung då. Mina tänder var i ren röra. Sen är det munhygienen som gäller. Dålig andedräkt är såklart avtändande.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback