Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-13, 11:32
  #1
Avstängd
Hej,

Har några frågor som jag tycker är intressanta. Har hållt på med UE i några år, dock så börjar Stockholm bli lite tråkigt då jag aldrig hittar nya ställen. Kan ju vara jag som är dålig men

Servicetunneln vid Danviktullsbron.Vad jag vet, så är hela den vattenfyllt, bara en liten del finns kvar. Den har ju 3 ingångar vad jag vet. En G1a, en G2a och en brunn som liknar en G1 fast med ett rektangelformat hål för att öppna den, samt mycket tunnare och lättare än en G1a.

G2an i gångtunneln har 4-5st järnplattor som sitter ivägen som förut var uppsågat. G1an i början hade tidigare ett galler, men nu är det helt igenbommat.

G1an efter gångtunneln som är lite tunnare än en vanlig G1a är väldigt lätt låst, dock ingen stege där.

Vad är detta för objekt egentligen? Vad finns där nere? Varför är det vattenfyllt?

Betonghuset vid Danviktullsbron.Det finns ju ett betonghus som nog många vet, den ligger precis vid Vikingatunneln (Inte grottan),

Finns ett fyrkantigt hål där inne i betonghuset som man kommer ner till ett förråd med massa dörrar. Gå icke ner dit, är larmat av rörelsedeckare då jag drog det..

Men vad fasen är det för något? Vanligt förråd då eller? Kan tillägga att det var Securitas larm.

G2an vid Danviktullsbron (Andra sidan)G2an på andra sidan än Vikingatunneln, som är bredvid en ganska stor silvrig plåtluckan som är låst. Vart leder G2an? Det är ju en lång stege ner, sedan är det vatten där nere, eller? Såg så ut iallafall när jag öppna objektet. Vad är det till för? Och Plåtluckan bredvid, är det samma objekt?

Skulle uppskatta svar på alla frågor. Tack för mig.

Mvh
Citera
2010-11-17, 17:16
  #2
Medlem
Har ingen koll på objekten du skriver om, men jag vet att det går stora avloppskulvertar under kanalen där. Från Fåfängans pumpstation till Henriksdals reningsverk. De bör ju vara fyllda med avloppsvatten.
Citera
2010-11-18, 09:29
  #3
Medlem
urbex123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrado23
Hej,
Vad är detta för objekt egentligen? Vad finns där nere? Varför är det vattenfyllt?

Ett kort objekt med med ett rum,en gång på 10meter och en trappa ned till den vattenfyllda delen.

Citat:
Ursprungligen postat av mrado23
G2an vid Danviktullsbron (Andra sidan)[/b]G2an på andra sidan än Vikingatunneln, som är bredvid en ganska stor silvrig plåtluckan som är låst. Vart leder G2an? Det är ju en lång stege ner, sedan är det vatten där nere, eller? Såg så ut iallafall när jag öppna objektet. Vad är det till för? Och Plåtluckan bredvid, är det samma objekt?
Mvh

Den luckan som ligger på andra sidan bron och luckan är markerad med ett "S".
Tror den leder ner till danvikstullstunneln fast man kommer direkt ned till den vattenfyllda delen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback