Citat:
Ursprungligen postat av Calaverra
Finns det nån knapplås-funktion för iphone 4? (app eller inte)
Är så irriterande när man pratar med folk och råkar trycka till nåt med kinden, eftersom det är touch screen.
vet inte hur många gånger jag har stängt av ljudet, råkat lägga till samtal eller lagt på

Citat:
Ursprungligen postat av perssonarne
Om du håller telefonen lodrätt när du pratar ska det inte vara några problem eftersom den då släcker skärmen och låser knapparna.
Mvh Perssonarne
Normalt så ska skärmen släckas när man håller den mot örat, av en sensor som sitter ovan högtalaren för örat. Men Apple har haft strul med denna sensors funktion på iP4, och det skulle åtgärdas med en fix i ett uppdaterat iOS4.1. Men tyvärr verkar flera ink. mig ändå ha problem med detta till och från så att skärmen inte släcks och låses när man håller luren mot örat vilket gör att man kan råka stänga ner samtal eller slå högtalaren t ex. Jäkligt drygt och tråkigt, i synnerhet som detta har funkat kalas på alla tidigare iPhone-modeller.
Vi får se om det har gjort nåt mer för att fixa detta problem i nästa iOS4.2 som antagligen kommer på Tisdag nästa vecka.
Om man håller luren lodrätt eller inte ska inte ha med saken att göra då det är en sensor innanför glaset som känner av om den är nära kinden eller inte som sköter skrämsläckning och låsningen, inget annat vad jag vet.
Dr Tinnitus