• 1
  • 2
2010-11-12, 19:02
Medlem
Calaverras avatar
Finns det nån knapplås-funktion för iphone 4? (app eller inte)

Är så irriterande när man pratar med folk och råkar trycka till nåt med kinden, eftersom det är touch screen.

vet inte hur många gånger jag har stängt av ljudet, råkat lägga till samtal eller lagt på
Citera
2010-11-12, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calaverra

Är så irriterande när man pratar med folk och råkar trycka till nåt med kinden, eftersom det är touch screen.

vet inte hur många gånger jag har stängt av ljudet, råkat lägga till samtal eller lagt på

Släcks inte skärmen automatiskt när du lägger den mot kinden? Har aldrig vart med om nått krångel med den funktionen så kolla upp så det fungerar ordentligt
Citera
2010-11-12, 19:06
Medlem
Om du håller telefonen lodrätt när du pratar ska det inte vara några problem eftersom den då släcker skärmen och låser knapparna.

Mvh Perssonarne
Citera
2010-11-12, 19:07
Medlem
Den låser när du när du har den mot kinden, sen när du tar den därifrån tänds den igen.
Citera
2010-11-12, 19:14
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av perssonarne
Om du håller telefonen lodrätt när du pratar ska det inte vara några problem eftersom den då släcker skärmen och låser knapparna.

Mvh Perssonarne

Normalt så ska skärmen släckas när man håller den mot örat, av en sensor som sitter ovan högtalaren för örat. Men Apple har haft strul med denna sensors funktion på iP4, och det skulle åtgärdas med en fix i ett uppdaterat iOS4.1. Men tyvärr verkar flera ink. mig ändå ha problem med detta till och från så att skärmen inte släcks och låses när man håller luren mot örat vilket gör att man kan råka stänga ner samtal eller slå högtalaren t ex. Jäkligt drygt och tråkigt, i synnerhet som detta har funkat kalas på alla tidigare iPhone-modeller.

Vi får se om det har gjort nåt mer för att fixa detta problem i nästa iOS4.2 som antagligen kommer på Tisdag nästa vecka.

Om man håller luren lodrätt eller inte ska inte ha med saken att göra då det är en sensor innanför glaset som känner av om den är nära kinden eller inte som sköter skrämsläckning och låsningen, inget annat vad jag vet.

Dr Tinnitus
Citera
2010-11-12, 19:14
Medlem
Många med iPhone 4 har problem med att sensorn ("proximity sensor") som ska känna av om man håller något (örat och kinden exempelvis) nära skärmen och då stänga av skärmen inte fungerar som den ska.

Vad göra? Om inte uppgradering till iOS 4.1 (som av vissa påstås fixa denna bugg) hjälper så är det bara att lämna in den på service. Luren fungerar inte som den ska, och då är det bara att hänvisa till garantin.
Citera
2010-11-12, 19:16
Medlem
Calaverras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perssonarne

Mvh Perssonarne

så den låser upp när man lägger sig ner eller rör på sig? drygt att man ska hålla den precis lodrätt.
Citera
2010-11-12, 19:18
Medlem
Calaverras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Normalt så ska skärmen släckas när man håller den mot örat, av en sensor som sitter ovan högtalaren för örat. Men Apple har haft strul med denna sensors funktion på iP4, och det skulle åtgärdas med en fix i ett uppdaterat iOS4.1. Men tyvärr verkar flera ink. mig ändå ha problem med detta till och från så att skärmen inte släcks och låses när man håller luren mot örat vilket gör att man kan råka stänga ner samtal eller slå högtalaren t ex. Jäkligt drygt och tråkigt, i synnerhet som detta har funkat kalas på alla tidigare iPhone-modeller.

Vi får se om det har gjort nåt mer för att fixa detta problem i nästa iOS4.2 som antagligen kommer på Tisdag nästa vecka.

Om man håller luren lodrätt eller inte ska inte ha med saken att göra då det är en sensor innanför glaset som känner av om den är nära kinden eller inte som sköter skrämsläckning och låsningen, inget annat vad jag vet.

Dr Tinnitus

okej får hoppas att det löser sig på 4.2, då jag redan har 4.1.
pallar fan inte att lämna in den över en sån sak.

Hur ofta brukar de släppa uppdateringar egentligen?
Citera
2010-11-12, 19:33
Medlem
Citat:

Då kanske det inte är ett jätteproblem isf?
Citera
2010-11-12, 19:37
Medlem
Citat:
okej får hoppas att det löser sig på 4.2, då jag redan har 4.1.

Hur ofta brukar de släppa uppdateringar egentligen?

Svårt att säga hur ofta de släpper uppdateringar då det beror på om de måste få ut en snabbt för det har upptäcks någon allvarlig säkerhetsmiss t ex, eller om det bara handlar om vidare utveckling och så. Men iOS4.0 kom väl i våras vill jag minnas och 4.1 i September väl, och nu 4.2 nästa vecka.

Här har du en länk på alla versioner av iOS och när de släpptes m.m. så kan du kanske bilda dig en uppfattning om saken själv.

http://en.wikipedia.org/wiki/IOS_version_history

Dr Tinnitus
Citera
2010-11-12, 19:42
Medlem
Det går och trycka på vanliga låsknappen på översidan, det brukar jag göra när jag ringer! Prova det och sedan skriv igen
Citera
2010-11-12, 22:08
Medlem
Calaverras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popquee
Då kanske det inte är ett jätteproblem isf?

Inte så pass att man orkar skicka in den, vänta flera dagar och använda sin garanti. Speciellt inte om det är en bug-fråga som kan fixas vid eventuell uppdatering.

Det är dock fortfarande irriterande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in