Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-12, 11:21
  #1
Avstängd
Bengt-Martins avatar
Hej
Jag har ett litet dilemma. Har kört fast på Ronja Rövardotter på min dator. Har blivit utkastad ur Mattisborgen och ska bo i grottan med Birk. Ska göra upp en eld men hittar inte någon flinta. Någon som kan hjälpa mig?
Citera
2010-11-12, 11:28
  #2
Avstängd
PerZerks avatar
Du kanske får hjälp bättre i denna.
https://www.flashback.org/t489278p162
Citera
2010-11-12, 11:42
  #3
Medlem
skogspromenads avatar
Åh fy fan nostalgi... det måste ha vart 10 år sedan jag spelade det... Vart kan man få tag på det?

Kommer dock inte ihåg var man hitta dem stenarna... Men vet att det är i närheten av den där stenen där man letar vitmossa, och dem där elaka sakerna kommer... Har för mig att det rinner vatten nerifrån ett berg typ.
Citera
2010-11-12, 11:47
  #4
Medlem
Ufinders avatar
ja det är runt där man hittade vitmossan, om jag inte minns helt fel! dock så kan du leta lite inne i grottan också. jag kommer ihåg att flintan var ganska svår att hitta för den är så liten dock ska den ligga väldigt öppet pga detta, det var nog det som gjorde det så svårt!
Citera
2010-11-12, 12:00
  #5
Medlem
Lillknoddens avatar
jag har för mig att den låg under mossan eller något utanför grottan, vet att det är så i filmen kanske bara är därför jag fick för mig att det var så i spelet också.. Men prova
Citera
2010-11-13, 18:21
  #6
Medlem
Abughosts avatar
HHAHAHA! Fyfan finns ronja rövardotter till data?
Citera
2010-11-13, 19:51
  #7
Medlem
krakkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abughost
HHAHAHA! Fyfan finns ronja rövardotter till data?

Dator*

Data är information.
Citera
2010-11-13, 20:15
  #8
Medlem
Abughosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakkel
Dator*

Data är information.

de e ot jag invandriere so speak liten sverije okh ler mig sverije sfi
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback