Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-11-12, 00:06
  #1
Medlem
Ett klistrat meddelande att UE kan vara förenad med livsfara? Det var ju en kille som dog när han ramlade ner 10 meter eller nåt. Om han hade sett ett varningsmedelande här skulle han åtminstone vara försiktigare och kanske hade levt idag? Det finns ju en anledning till varför vissa platser är låsta. Det kan vara farlig att syssla med UE så ett varningsmedelande borde vara på sin plats!
Citera
2010-11-12, 00:10
  #2
Medlem
Owers avatar
Fast det var ju inte så att han satt här på Flashback innan han gick ner i tunneln.
Men jag håller med dig, det borde finnas en tråd med fakta om hur farligt det är nere i tunnlarna.
Citera
2010-11-12, 00:12
  #3
Medlem
1. Småbarn som inte förstår det farliga i att klättra runt i gamla tunnelbanesystem och kyrkor och allt vad det är bör inte läsa här öht.
2. Bör man göra en varningsskylt på droger också? OBS! Gå in på egen risk - du kan dö av för mycket heroin i armen. Kanske en för fetischism och parafili - VARNING! Efter att ha kollat igenom trådarna i det här delforumet kommer du bli orolig för mänskligheten!"

Jag ser faktiskt inte hur man kan kräva en varningsskylt för något sådant, till och med en 10-åring, eller varför inte en utvecklingsstörd, fattar att det är farligt att klätta runt i gamla ruiner och hoppa mellan avsatser.
Citera
2010-11-12, 00:15
  #4
Medlem
Enstackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Ett klistrat meddelande att UE kan vara förenad med livsfara? Det var ju en kille som dog när han ramlade ner 10 meter eller nåt. Om han hade sett ett varningsmedelande här skulle han åtminstone vara försiktigare och kanske hade levt idag? Det finns ju en anledning till varför vissa platser är låsta. Det kan vara farlig att syssla med UE så ett varningsmedelande borde vara på sin plats!

Rent spontant känns det som att om en plats är låst så kan man, möjligen, lista ut att man inte borde ränna runt där utan att vara lite försiktig...
Citera
2010-11-12, 00:19
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ower
Fast det var ju inte så att han satt här på Flashback innan han gick ner i tunneln.
Men jag håller med dig, det borde finnas en tråd med fakta om hur farligt det är nere i tunnlarna.

Ska man ta hänsyn till alla foliehattar som huserar på forumet, som egentligen inte har nåt här att göra? Som jag drog som exempel i min tidigare post, ska man trycka upp en stor fet trekant i cannabis också om att det faktiskt minsann är både olagligt, farligt och beroendeframkallande att knarka? Och såklart en tråd i tobak om att, ja, rökning ökar risken för lungcancer, börja inte röka om ni inte är beredda att ta den risken!
Citera
2010-11-12, 13:50
  #6
Medlem
CiaoArNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Ett klistrat meddelande att UE kan vara förenad med livsfara? Det var ju en kille som dog när han ramlade ner 10 meter eller nåt. Om han hade sett ett varningsmedelande här skulle han åtminstone vara försiktigare och kanske hade levt idag? Det finns ju en anledning till varför vissa platser är låsta. Det kan vara farlig att syssla med UE så ett varningsmedelande borde vara på sin plats!


Bara för att man sätter upp en varnignstriangel på ett forum angående UE, så tror jag dessvärre att man
inte
kommer
stoppa
dödsfall.

Jag tycker istället att, om man skall UE'a, så får man ha hjärnan med sig, och använda sitt sunda förnuft. Att man sedan inte går och UE'ar själv om man är osäker, så tycker jag absolut att man tar med sig två polare, berättar för någon vart man skall och säger att man ringer vid en viss tidpunkt. Har man inte hört av sig vid den tidpunkten, sticker man dit och kollar läget.

http://i68.servimg.com/u/f68/15/78/40/08/ue11.jpg

Detta är självklart bara vad jag tycker, detta är alltså min åsikt.



JD
__________________
Senast redigerad av CiaoArN 2010-11-12 kl. 14:07.
Citera
2010-11-12, 14:22
  #7
Medlem
hottentots avatar
Varningsskyltar brukar väl bara göra saker mer intressant sen va väl den döda killen inte så gammal så han skulle va inne på flashback.

Sätt upp varningsskylten i drog o krimforumen ist.
Citera
2010-11-12, 14:28
  #8
Medlem
CiaoArNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hottentot
Varningsskyltar brukar väl bara göra saker mer intressant sen va väl den döda killen inte så gammal så han skulle va inne på flashback.

Sätt upp varningsskylten i drog o krimforumen ist.


Helt rätt.
Citera
2010-11-12, 23:20
  #9
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Ett klistrat meddelande att UE kan vara förenad med livsfara? Det var ju en kille som dog när han ramlade ner 10 meter eller nåt. Om han hade sett ett varningsmedelande här skulle han åtminstone vara försiktigare och kanske hade levt idag? Det finns ju en anledning till varför vissa platser är låsta. Det kan vara farlig att syssla med UE så ett varningsmedelande borde vara på sin plats!

Killen som dog var väl 12 eller något i den stilen, alltså hade han inte på Flashback att göra. Min högst personliga uppfattning är att merparten här är över 18 och således borde de kunna tänka lite själva. Sysslar man med UE så vet man (hoppas jag) att det är lite farligare än en eftermiddagspromenad i parken.
Citera
2010-11-13, 13:16
  #10
Medlem
Chozos avatar
Det torde väl säga sig självt att det inte är en helt riskfri aktivitet.
Citera
2010-11-13, 13:19
  #11
Medlem
CiaoArNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chozo
Det torde väl säga sig självt att det inte är en helt riskfri aktivitet.

Man tycker ju det, men alla koiskmongon fattar ju dessvärre inte detta...
Citera
2010-11-13, 13:31
  #12
Medlem
Chozos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CiaoArN
Man tycker ju det, men alla koiskmongon fattar ju dessvärre inte detta...
Jag tror ju knappast att en varning på internet skulle ändra på den saken
Visst, det är tragiskt att folk råkar ut för olyckor och till och med dödsfall, men har man lite sunt förnuft så kommer man långt.

"Åh, en tunnel som är avspärrad. Det måste vara för att den är helt säker att vistas i och trots att jag går ner där ensam kommer inget att hända mig"

Eller? :P
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback