Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2010-12-05, 13:50
  #37
Medlem
Carlozs avatar
Har varit en trogen Eldrävs användare i flera år. Och ser verkligen framemot när Firefox 4 släpps. Synd att det är försenat till nästa år

Har för några dagar sen bytt över till Chrome. Ska testa denna iallafall fram till jul och sen se om det är värt att gå tillbaks till Firefox innan 4: an kommer.

Men förstår inte hur så många kan tycka Firefox är ful? Man kan ju i stortsett personliggöra den hur man vill. Flest addons(om jag inte har helt fel för mig nu) och sen finns där ju alla personas(teman).

Safari är väll okej, men tycker den tar alldeles för mycket kraft och är för seg. IE kommer jag inte äns kommentera, finns här några Win 7 användare så testa dra hem deras nya BETA och sen logga in här på flashback. HUMOR !

Det roliga är att det inte går att installera tillbaks till sin gamla 8: a efter man uppdaterat den. Microsoft fails again !
Citera
2010-12-11, 12:51
  #38
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Jag gjorde en helt ovetenskaplig jämförelse mellan Firefox och Chrome.


Lite detaljer ang. minne och cpu-användning med en specifik sida laddad:

Utan adblock:

firefox.exe 7.69 % 80 596 K
plugin-container.exe 9.23 % 38 728 K


chrome.exe 3.13 % 33 660 K
chrome.exe 1.56 % 58 896 K
chrome.exe 3.13 % 40 208 K



Med adblock:

firefox.exe 59 240 K


chrome.exe 1.54 % 35 520 K
chrome.exe 24 896 K
chrome.exe 144 528 K
chrome.exe 20 624 K


Slutsats: Chrome är snabbare, men om adblock är aktiverat i Chrome tar det längre tid och mycket kapacitet att ladda en sida. Eftersom jag vill ha adblock så fortsätter jag att använda Firefox.

Expertkommentarer?
Citera
2010-12-11, 13:58
  #39
Medlem
terminator t-xs avatar
google chrome om du vill synca dina bokmärken till google stöd för html5 som youtube använder

firefox 3.6 snabba på ge ut uppdateringar rätt dålig på blockera oönskade pop ups

ie 8 bra på blockera pop ups men lider med att den har rätt många säckerhets problem

sammt inga av webläsarena ovan kan man stänga av vad för info webläsaren lämmnar ut

om din dator os proseccor
__________________
Senast redigerad av terminator t-x 2010-12-11 kl. 13:59. Anledning: stavnings fel
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback