Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-17, 22:46
  #397
Medlem
desertwayss avatar
Jävligt överskattad film. Vad fan var det som var så bra med den? Liknar vilken medioker Hollywood-skräckis som helst. Satans jumpscares som ska dominera. Hade förväntat mig nån mer form av psykologisk skräck när den fått såpass bra kritik.
Citera
2017-09-17, 23:00
  #398
Medlem
Grasstomouths avatar
För att uppskatta denna filmen måste man vara en 13 årig tjej alternativt gravt efterbliven. Den borde inte ha mer än 5.5 på imdb. Herregud vilken skitfilm.

Jag vill ha mina 130kr tillbaka.
Citera
2017-09-18, 15:50
  #399
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Från botten av våra hjärtan, vi älskar er och vi lovar att vidta alla åtgärder som är möjliga för att hela Haninges biograf ska vara en trygg mötesplats för alla."
Haha, wow. Detta måste ha skrivits i affekt eller under berusning.
Citera
2017-09-18, 17:48
  #400
Medlem
jag såg filmen häromdagen och tyckte den var helt okej. Man kunde gissa till sig rätt bra med jumpscares men Bill Skarsgård var mycket bra som Pennywise.

Citera
2017-09-18, 17:55
  #401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stryp-Enok
Filmen var väl ok men blev på det stora hela besviken. Kan iofs vara jag som är för avtrubbad när det kommer till skräckfilmer. Det jag främst störde mig på var avsaknaden av finess och atmosfär eller vad man ska kalla det. Gillar inte när man istället för att hinta och bygga upp stämning visar cgi monster rakt på så man alltid tydligt ska se dem. Förstör all spänning för mig. Blir som att titta på vilken film som helst då.

För att ge ett exempel på vad jag menar:


Instämmer. Den förlösande effekten uteblir när de byggt upp stämningen för dåligt.
Citera
2017-09-18, 18:51
  #402
Medlem
Kalender-mannens avatar
En film som överträffar originalet på vissa fronter men varför så mycket comic relief hela tiden!!? Skämtandet förstörde mer än CGI:n gjorde.
__________________
Senast redigerad av Kalender-mannen 2017-09-18 kl. 19:46.
Citera
2017-09-19, 17:45
  #403
Medlem
LovableGoofballs avatar
Hade gärna sett att den var mörkare och mer obehaglig, som i boken. Men, ser man den som sin egna grej så var den riktigt bra. Påminner otroligt mycket om 80-talets mainstreamskräck och coming of age-dramer, en mix mellan Poltergeist och Stand By Me (fast utan tyngden, då).

Citera
2017-09-19, 20:05
  #404
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalender-mannen
En film som överträffar originalet på vissa fronter men varför så mycket comic relief hela tiden!!? Skämtandet förstörde mer än CGI:n gjorde.

Menar du originalet som i miniserien från 1990 eller originalet som i Kings litterära förlaga? Den förstnämnda är inte originalet, utan en hyfsad filmatisering av Kings berättelse. Men för oss som primärt utgår från boken, så är den en ganska svag film, då den utesluter en hel del viktiga aspekter och scener från boken. Självklart förväntar jag mig inte att IT anno 2017 skall vara en till-punkt-och-pricka-filmatisering av boken, men förhoppningsvis har den fångat vissa viktiga element.
Citera
2017-09-19, 21:06
  #405
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Haha, wow. Detta måste ha skrivits i affekt eller under berusning.
Bio Cosmopolites Facebook: "Nu borstar vi av oss fredagens tråkiga händelser och återgår till det vi egentligen ska ägna oss åt och det är att visa film. Så nu blir det skräckfilm igen nästa helg! Vi kör DET som planerat fredag 22 september kl. 18.30 och söndag 24 september kl. 18.30.
Det kommer att vara nolltolerans mot all form av dåligt beteende och det kommer att sitta personal längst bak i salongen under hela filmen för att ni ska känna att vi finns där och kan ingripa snabbt.
Vi kommer inte att släppa in besökare som vi vet har varit med och förstört tidigare.
Dessa är portade från biografen.
Polisen är uppdaterade om läget inför fredagen och kommer att göra regelbundna rundor kring centrum och biografen så vi kommer att ha polisen nära till hands om det mot all förmodan kommer att behövas.
Vi hoppas innerligt att ni känner er välkomna och omhändertagna.
Tack för allt stöd ni visat oss under helgen, ni ska veta att vi läser allt och era fina ord värmer verkligen.
Ett fåtal individer som förstör ska inte få råda över vår repertoar.
Nu vill vi se fin stämning och medmänsklighet, inte nävar och hot!
Film, kärlek och respekt, nu kör vi! ❤️""
Citera
2017-09-19, 21:10
  #406
Medlem
Kalender-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Menar du originalet som i miniserien från 1990 eller originalet som i Kings litterära förlaga? Den förstnämnda är inte originalet, utan en hyfsad filmatisering av Kings berättelse. Men för oss som primärt utgår från boken, så är den en ganska svag film, då den utesluter en hel del viktiga aspekter och scener från boken. Självklart förväntar jag mig inte att IT anno 2017 skall vara en till-punkt-och-pricka-filmatisering av boken, men förhoppningsvis har den fångat vissa viktiga element.

Jag jämför filmen med mini-serien.
Citera
2017-09-19, 21:16
  #407
Medlem
Thornhills avatar
Har nyss varit och sett den. Var väl okej och sevärd. Skarsgård gör väl max fem minuter scener dock. Resten är ju CGI.

Men...

Killen med brillorna som BARA hade oneliners som skulle vara roliga... Jösses... Var han med i originalet (miniserien) också? Jag minns inte. Tröttsam var han i alla fall. Visst, jag smålog väl vid nåt tillfälle, men folk gapflabbade i salongen. Ytterst störande. Skrattar gör man när man ser komedier, inte skräck.

Håll käften.
Citera
2017-09-19, 21:43
  #408
Medlem
LovableGoofballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Har nyss varit och sett den. Var väl okej och sevärd. Skarsgård gör väl max fem minuter scener dock. Resten är ju CGI.

Men...

Killen med brillorna som BARA hade oneliners som skulle vara roliga... Jösses... Var han med i originalet (miniserien) också? Jag minns inte. Tröttsam var han i alla fall. Visst, jag smålog väl vid nåt tillfälle, men folk gapflabbade i salongen. Ytterst störande. Skrattar gör man när man ser komedier, inte skräck.

Håll käften.

Richie Tozier är med i både boken och miniserien, ja. Grym insats av Finn Wolfhard! Älskar att svordomarna haglade ur hans mun, precis som det ska vara.

Fan. Ju mer jag tänker på't, desto mer gillar jag hur de tolkade Pennywise här.
__________________
Senast redigerad av LovableGoofball 2017-09-19 kl. 21:51.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback