2010-11-11, 18:14
Medlem
expeans avatar
Hej jag har ett problem när jag installerar spel och vissa program.

Om spelet/programmet kommer i rar-filer så funkar det väldigt sällan att unrara dessa. Den säger att si o så många filer är corrupta? Kommer spelet direkt i iso form så säger det under installationen att något är fel och så stängs installationen av.

Skulle vara mycket tacksam för lite hjälp och det är bara fråga om jag var lite luddig i min beskrivning. Btw så har jag byggt datorn själv och windows är en piratkopia om det är till någon hjälp.
Citera
2010-11-11, 19:11
Medlem
expeans avatar
Gjorde lite undersöknignar på detta på internet och kom fram till att det kanna vara fel på RAM minnet. Så jag kontrollerade dessa med MEM test och visst var det problem med dessa.

Felmeddelandet var följande:

"Memory error detected! Copying between 3febe22 and 3febd4b did not result in an accurate copy.

Mem Test has detected that your computer cannot accurately store data in RAM. You need to fix this"

Om man földje en länk så fick man vidare svar:

"This is not normal. Your RAM is bad, or your system is incorrectly configured. Even just 1 error means that you have a problem. If you have overclocked your machine, or selected aggressive RAM timings in your BIOS you should try more conservative settings before judging the RAM fully bad. If you can't get MemTest to run without errors even with conservative BIOS settings, however, your RAM is bad. Replace it, or you will experience stability and corruption problems. Correctly functioning RAM has no errors, even if you run MemTest for days. "

Har ni några förslag på vad som kan ha hänt? Är inte så hajj på BIOS så ni får gärna guida mig om det är nåt där jag kan göra.'

Tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in