Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-11, 17:46
  #1
Medlem
Tjena

Försöker fixa Anonines OpenVPN-tjänst på Ubuntu. Importerat filen till Networkmanager. Vad är det här med privat nyckel? Om jag kör lösenord så kan jag inte connecta pga att det inte finns giltiga hemligheter.
Även testat att importera till Kvpnc. Då varnar programmet om att lösenord kan lagras i cachen och ansluter inte. Tydligen ska jag använda auth-nocache.
Märkte att jag inte hade någon openvpnmapp i min home användarmapp.

Vore tacksam för hjälp med att få detta att fungera. Tack på förhand.
Citera
2010-11-11, 17:47
  #2
Medlem
harrings avatar
Trodde att man efter 366 posts visste hur man sökte !
https://www.flashback.org/t926057
Citera
2010-11-11, 17:51
  #3
Medlem
Sorry. Erkänner att jag gjort fel då. Var väl bara lite för ivrig att få igång min VPN.
Citera
2010-11-11, 18:35
  #4
Medlem
Men egentligen kanske det här handlar mer om OpenVPN i Ubuntu allmänt än just specifikt Anonines tjänst.
Citera
2010-11-13, 11:39
  #5
Medlem
ReidarDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevortrevor
..OP text..
Installera openvpn för networkmanager i ubuntu, tex genom terminalen:
Kod:
sudo apt-get install network-manager-openvpn
För att importera .ovpn med inställningar i network manager, se hit.
Om länken/osv skulle försvinna eller liknande:

* 1. Extrahera innehållet i anonine_openvpn.zip (ladda hem här) till /home/<USER>/openvpn mappen
* 2. Installera network-manager-openvpn paketet
* 3. Gå in på NetworkManager->VPN->Import->/home/<USER>/openvpn/anonine.ovpn
* 4. Anslut och ange Användarnamn och Lösenord
Citera
2010-11-14, 11:26
  #6
Medlem
Hade liknande problem själv med 10.10 och Anonines OpenVPN. Anonines guide är för Debian och går faktiskt inte direkt att använda i Ubuntu utan du får klura ut saker själv. Jag kan tyvärr inte berätta mera för jag minns helt enkelt inte.

Däremot när jag väl fick inloggning att fungera gick det inte att surfa med det. Nu efter några veckor och icke-tack vare Anonines kundtjänst har jag hittat lösningen: redigera egenskaper > i fliken VPN klicka på knappen Avancerat... > kryssa i Använd LZO-datakomprimering och då ska surf fungera.


P.S: kollade mitt första mejl till dem och där klagar jag att deras guide är ofullständig. I GUI-baserat ska det stå mellan #3 och #4 ett steg till: "mellan #3 och #4 bör det stå att man ska välja vid Typ: Certifikat (TLS) ska ändras till "Lösenord" för annars kommer man inte framåt dvs #4 behöver liten ändring också."

Men uppriktigt sagt minns inte jag helt klart allt, var väl fredagkväll
Citera
2010-11-15, 23:35
  #7
Medlem
Tack för svar. Kryssat i LZO-datakomprimering. Kan dock inte surfa eller logga in på msn. Men kan ju ansluta nu.
Citera
2010-11-19, 18:57
  #8
Medlem
Men det var ju skumt... har du öppnat protar i din router som anonine råder samt ev uppdaterat firmware i routern som det skrevs i anoninetråden? https://www.flashback.org/sp26916910
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback