Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-11-20, 22:32
  #13
Medlem
Lich.queens avatar
Du kan få kolla på några dokument jag har skapat kring hur man spindlar nasdaq.com efter data samt hur man tankar hem all historisk info i en databas, eller till en excel-fil om man känner för det. Skicka gärna pm om du har frågor. Dock kan jag inte skicka källkoden.
Citera
2010-11-23, 03:04
  #14
Medlem
narohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lich.queen
Du kan få kolla på några dokument jag har skapat kring hur man spindlar nasdaq.com efter data samt hur man tankar hem all historisk info i en databas, eller till en excel-fil om man känner för det. Skicka gärna pm om du har frågor. Dock kan jag inte skicka källkoden.
Fan va bussigt! Tar frågorna i tråden så kanske andra kan få nytta av svaren också!

Har börjat titta lite på mitt första problem. Att ladda ner datan från någon lämplig hemsida.
Dom val för att få programmet ut mot nätet och ladda data verkar vara:

Winsock, libcurl, alternativt någon typ av cron job.


Vad skall jag börja läsa om? Precis som du önskar jag ha så stora möjligheter för vidare utbygge av mitt program så gärna så flexible lösning som möjligt.
Citera
2010-12-06, 12:29
  #15
Medlem
Finns det ngt bra API som man kan hämta börsdata med eller måste man parsa HTML?
Citera
2010-12-11, 17:07
  #16
Medlem
Negersmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny999
Finns det ngt bra API som man kan hämta börsdata med eller måste man parsa HTML?

Jag tror att man måste betala för att kunna hämta börsdata.

Är det någon som vet om man använder SQL för att hämta börsdata, eller får man det i XML-format, eller på något annat vis?
Citera
2016-04-26, 15:28
  #17
Medlem
splitfaces avatar
Hur gick det med här? Blev det en vinstmaskin?
Citera
2016-04-28, 18:10
  #18
Medlem
njaexss avatar
Jag har planerat att göra något liknande i c++, skriva ett program som till att börja med tar hem data ifrån svenska börsen ifrån de listorna man är intresserad av. Hur svårt är detta att göra, jag kan en del c++ men kan inte tillräckligt för o genomföra detta eftersom jag inte vet hur jag skulle börjat ens. Hur extraherar man t.ex data ifrån svenska börsen för det första?

Edit: Jag är mycket väl medveten om att det redan finns färdiga sådana här program och analysprogram som inte alls kostar överdrivet mycket o ha. Men jag tänker att det hade varit jävligt roligt med något man skapat själv.
__________________
Senast redigerad av njaexs 2016-04-28 kl. 18:15.
Citera
2016-04-30, 21:02
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av njaexs
Jag har planerat att göra något liknande i c++, skriva ett program som till att börja med tar hem data ifrån svenska börsen ifrån de listorna man är intresserad av. Hur svårt är detta att göra, jag kan en del c++ men kan inte tillräckligt för o genomföra detta eftersom jag inte vet hur jag skulle börjat ens. Hur extraherar man t.ex data ifrån svenska börsen för det första?

Edit: Jag är mycket väl medveten om att det redan finns färdiga sådana här program och analysprogram som inte alls kostar överdrivet mycket o ha. Men jag tänker att det hade varit jävligt roligt med något man skapat själv.

https://api.test.nordnet.se/

Ett exempel på ett API med realtidskurser. Du kan integrera din egen kod med hjälp av detta API. Det förutsätter såklart att du betalar för nordnet tjänsten antar jag. Det är inte gratis med realtidskurser.

Det finns inget analysprogram som hjälper dig att köpa och sälja aktier i precis din egen specialutformade strategi. Man kan ha en helt banal strategi, befängd i sin helhet, men kanske funkar? detta får du implementera själv. Att göra ett tradingprogram med detta api kanske tar 2-3 dagar om du kan lite programmering,speciellt objektorienterat.
Ska du fortsätta på analys, sökalgoritmer, datamining och andra statistiska beräkningsmetoder kan du hålla på allt från 3 dagar till 10 år +.
__________________
Senast redigerad av PG-k 2016-04-30 kl. 21:05.
Citera
2016-11-03, 12:51
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naroh
Börjar bli lite mer haj på c++ nu och även om det är ambitiöst för min kunskapsnivå
är jag intresserad av att skriva ett program som kan:

1. Extrahera data angående förändringarna på börsen samt spara ner all denna data i excell ark.
2. Genomföra och implementera olika typer av analyser på denna data.
3. Baserat på ovan ge köp/sälj beslut

4. (överkurs) Få programmet att exempelvis studera sökningar på google, nyhetssidor och andra möjliga dataflöden och med hjälp av dessa ge ytterligare råd, kanske även sammanställa rapporter om vad beslutet var beslutat på.


Har sökt en hel del och hittat massa vettig information. Så undrar jag om ni har några lästips
för detta projekt eller kanske även en idée på hur programmet kan se ut?

Finns det öppen källkod för liknande program som ni kanske har länkar till?
Hur hanterar man all data på bästa sätt? Går det att automatisera handeln direkt till min riktigt portfölj?
Jag vill köpa och betala för en handelsrobot som fungerar, jag betalar 50/50 lätt.
Citera
2016-11-03, 13:19
  #21
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichardCarlstedt
Jag vill köpa och betala för en handelsrobot som fungerar, jag betalar 50/50 lätt.
Om jag hade en handelsrobot som fungerar hade jag nog behållit den själv.
Citera
2016-11-03, 14:30
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PG-k
https://api.test.nordnet.se/

Ett exempel på ett API med realtidskurser. Du kan integrera din egen kod med hjälp av detta API. Det förutsätter såklart att du betalar för nordnet tjänsten antar jag. Det är inte gratis med realtidskurser.

Det finns inget analysprogram som hjälper dig att köpa och sälja aktier i precis din egen specialutformade strategi. Man kan ha en helt banal strategi, befängd i sin helhet, men kanske funkar? detta får du implementera själv. Att göra ett tradingprogram med detta api kanske tar 2-3 dagar om du kan lite programmering,speciellt objektorienterat.
Ska du fortsätta på analys, sökalgoritmer, datamining och andra statistiska beräkningsmetoder kan du hålla på allt från 3 dagar till 10 år +.

Jag har gjort en implementation av hela nordnets API i C# enligt deras specifikation, men har ännu inte testat den och sett om det fungerar. Måste komma mig för att göra det

Satt och gjorde en grej mot Avanza tills dess att en kompis frågade om jag verkligen fick göra det... när jag kollade upp saken så visade det sig att jag inte fick det så jag avbröt arbetet där
Citera
2016-11-03, 17:50
  #23
Medlem
Är inte aktierobot utdaterat? Bankernas högfrekvensrobotar både täppa igen möjligheten att tjäna pengar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback