Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-11-09, 09:09
  #1
Medlem
Hej!
Undrar vad ni tycker om detta upplägg ?


TestoE 250mg/e4d v1-16 (dubbelstick v1)
Armidex 0.25mg/eod v1-19
Proviron 50mg/ed v16-19
HCG 1250ui/w v7-8, v15-16
Nolva 20mg/ed v18-21 (160mg första dagen)

Funderar mest på HCG-upplägget och funderar på att öka Armidexen till 0.5mg/eod veckorna jag tar HCG mot östrogenbiverkningar.

Mvh
Citera
2010-11-09, 10:21
  #2
Medlem
MatorSoluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negative
Hej!
Undrar vad ni tycker om detta upplägg ?


TestoE 250mg/e4d v1-16 (dubbelstick v1)
Armidex 0.25mg/eod v1-19
Proviron 50mg/ed v16-19
HCG 1250ui/w v7-8, v15-16
Nolva 20mg/ed v18-21 (160mg första dagen)

Funderar mest på HCG-upplägget och funderar på att öka Armidexen till 0.5mg/eod veckorna jag tar HCG mot östrogenbiverkningar.

Mvh
Är ju svårt att veta i förväg hur bollarna kommer reagera. Alltså vet man inte när man behöver sätta hCG... om man alls kommer behöva det.
På min förra kur 250mg e5d så fick jag riktigt ont i russinbollarna. Fick sätta 250iu e3d ett par gånger under kuren.
Denna kur jag e på nu 250mg e3d så är det inga större problem alls med bollarna. Kommer dock med säkerhet att sätta 250iu e3d veckan innan PCT för att kicka igång bollarna.

Varför Adex hela kuren???
Citera
2010-11-09, 10:42
  #3
Medlem
papipoops avatar
vrf armidex genom hela kuren det kan försämra resultaten och är absolut inte nödvändigt sätt igång med det om du av ngn anledning får gynokänningar
Citera
2010-11-09, 11:42
  #4
Medlem
Armidex var väl tänkt som better safe then sorry, åker man på känningar så får man dosera så jävla högt för att få bort dom, vilket ger sides med låg sexlust osv. Så liten moderat dos a-dex borde inte minska resultatet, hålla östrot på ett bra värde, lite mindre vatten. De var min tanke med A-dex.
Citera
2010-11-09, 12:22
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av negative
Armidex var väl tänkt som better safe then sorry, åker man på känningar så får man dosera så jävla högt för att få bort dom, vilket ger sides med låg sexlust osv. Så liten moderat dos a-dex borde inte minska resultatet, hålla östrot på ett bra värde, lite mindre vatten. De var min tanke med A-dex.

Ja, och den tanken är rätt! Lyssna inte på tomten ovanför.
Citera
2010-11-09, 12:37
  #6
Medlem
MatorSoluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IseeYouu
Ja, och den tanken är rätt! Lyssna inte på tomten ovanför.
Hmm... vet du av erfarenhet att du är jättekänslig för gyno?? Sannolikheten att få gyno på 250mg e4d är extremt låg. Så för den skull finns liten anledning.
Samla på sig vatten vill man ju göra i viss mån. Det ökar ju styrkan och därmed oxå hjälper till i muskelbygget. Om man kan köra på tyngre vikter och stressa musklerna mer, växer dom fortare. Eller hur?!
OM du nu skulle få känning av gyno ... så minskar eventuellt sexlusten bara under nån dag i början, då du går på lite högre dos Adex. Sen går du ju ändå ner till den dos du ändå tänker köra på.

Kontring av gynekomasti:
Bäst med Nolvadex och Letrozole. Dosera 160mg Nolvadex dag ett och fortsätt sedan med 20mg nolvadex hela kuren och PCT igenom, alternativt lägg in arimidex när känningarna av gynekomasti har lagt sig och fortsätt kuren med normal dosering och arimidex tills dess att man börjar PCT. Komplettera med Letrozole om du kör högdos och inte vill sänka dosen, annars så bör man sänka dosen på alla aromatiserande preparat i kuren. Om man vet ifrån början att man är känslig emot gynekomasti kan arimidex vara ett bra preparat i att motverka en stor del av aromatiseringen i förebyggande syfte, men som fallskärm när gyno väl kommer är det bättre med Nolvadex och/eller Letrozole än Arimidex.
Citera
2010-11-09, 13:21
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MatorSolus
Hmm... vet du av erfarenhet att du är jättekänslig för gyno?? Sannolikheten att få gyno på 250mg e4d är extremt låg. Så för den skull finns liten anledning.
Samla på sig vatten vill man ju göra i viss mån. Det ökar ju styrkan och därmed oxå hjälper till i muskelbygget. Om man kan köra på tyngre vikter och stressa musklerna mer, växer dom fortare. Eller hur?!
OM du nu skulle få känning av gyno ... så minskar eventuellt sexlusten bara under nån dag i början, då du går på lite högre dos Adex. Sen går du ju ändå ner till den dos du ändå tänker köra på.

Kontring av gynekomasti:
Bäst med Nolvadex och Letrozole. Dosera 160mg Nolvadex dag ett och fortsätt sedan med 20mg nolvadex hela kuren och PCT igenom, alternativt lägg in arimidex när känningarna av gynekomasti har lagt sig och fortsätt kuren med normal dosering och arimidex tills dess att man börjar PCT. Komplettera med Letrozole om du kör högdos och inte vill sänka dosen, annars så bör man sänka dosen på alla aromatiserande preparat i kuren. Om man vet ifrån början att man är känslig emot gynekomasti kan arimidex vara ett bra preparat i att motverka en stor del av aromatiseringen i förebyggande syfte, men som fallskärm när gyno väl kommer är det bättre med Nolvadex och/eller Letrozole än Arimidex.

Men man använder inte AIs bara för att hålla gynon borta. Jag använder främst AIs för att hålla nere blodtrycket, och för att det inte skall se alltför uppenbart ut (då jag har väldigt lätt att dra på mig enorma mängder vatten).
Citera
2010-11-09, 13:26
  #8
Medlem
Wahlberg999s avatar
Sen har väll adex en hel del andra positiva effekter om jag inte missminer mig vad bengtz skrivit
Citera
2010-11-09, 13:58
  #9
Medlem
Enfalds avatar
Jag skulle använt Provironet efter att testo-nivåerna gått ner, dvs. samtidigt som nolvan, för att ersätta lite androgener. För att motverka östrogen har du ju Arimidex. Börja du på 0,25g e2d och öka om du känner att det behövs.

HCGn skulle jag satt samtidigt som testot genom hela kuren. 250iu e4d v3-16. Du kan ha gravt nedsatt testikelfunktion utan att de krymper nämnvärt i storlek.

Lycka till.
Citera
2010-11-09, 16:40
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enfald
Jag skulle använt Provironet efter att testo-nivåerna gått ner, dvs. samtidigt som nolvan, för att ersätta lite androgener. För att motverka östrogen har du ju Arimidex. Börja du på 0,25g e2d och öka om du känner att det behövs.

HCGn skulle jag satt samtidigt som testot genom hela kuren. 250iu e4d v3-16. Du kan ha gravt nedsatt testikelfunktion utan att de krymper nämnvärt i storlek.

Lycka till.

250iu, funkar det bra även om mängden är såpass liten?
Citera
2010-11-09, 17:10
  #11
Medlem
Enfalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FleshAndBlood
250iu, funkar det bra även om mängden är såpass liten?
Ja. Det motsvarar den naturliga mängden LH som hypofysen tillverkar. Visst kan det skilja ett par enheter från person till person men ungefär.

De större doserna om 1000-10000iu folk pratar om behövs när du gått en längre tid utan LH och tillåtit Leydigcellerna att förtvina. Jag tycker det är bättre att upprätthålla en normal funktion i testiklarna under hela kuren, och då behövs inte mycket mer än 500iu i veckan.
Citera
2010-11-09, 22:29
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enfald
Jag skulle använt Provironet efter att testo-nivåerna gått ner, dvs. samtidigt som nolvan, för att ersätta lite androgener. För att motverka östrogen har du ju Arimidex. Börja du på 0,25g e2d och öka om du känner att det behövs.

HCGn skulle jag satt samtidigt som testot genom hela kuren. 250iu e4d v3-16. Du kan ha gravt nedsatt testikelfunktion utan att de krymper nämnvärt i storlek.

Lycka till.

Perfekt, bra idé där med provironet, startar när testot har fallit ner en bit.

Ang HCG, Kan säga att mitt upplägg var lite av bekvämlighet. Man blandar ut 2500ui fyller en spruta och kör två stick. hur gör ni med förvaring och liknande om man tar det varje stick? Ofta kommer ju HCG:n i 2500 el 5000, har skiten full effekt utblandat efter 6v om man blandar ut 2500ui, kommer HCG:n pulvret som MT2 i en vial eller? Hur gör ni ? Måste bli antingen en massa slinsprutor eller många stick med samma spruta!?

Upplys mig


Tack för alla svar!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback