Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2016-07-13, 12:51
  #73
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Exakt mandellikör är så löjligt gott att man måste ha något av mascarpone till. Med brun farin, men vet inte namnet på sådan bakelse.

Men kom på nu att Hägges rulltårta har nog den finaste smaken för fattiglappar, alltid fin o ren i smaken med en kräm som de andra inte har, trots att den är billig så är den ju som om den kom från konditorns hemmakök.
Citera
2016-07-13, 12:58
  #74
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Damsugare.
Har medverkat till mången trivsam flashback vid inmundiganden på kvarvarande traditionella kaffestugor.

Haller med till 100%, forsta jag brukar gora nar jag kommer hem till Sverige, direkt in pa narmaste pressbyra pa flygplatsen eller bageri och kopa en med en kopp kaffe. Helvete vad gott det ar!
Citera
2016-07-19, 20:46
  #75
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Seven elevens degvetesnurror är också gott, det är det där halvbakade, stressigt nonchalanta som får krämen och margrinet att bli extragott, mkt bättreän de färdiggräddade på dyra konditorier som lovar smarrigt saftigt men blir som att äta en femdagars gammal torr bulle, och spelar ingen roll att det klickas på lite glasyr på bakelserna, konditorierna ger ändå torrste bullarna.

Nu är inte bullen en bakelse, men en mariabulle är.. den får gärna vara lite degigoch itne så himla korrekt millimetersprecist efter chefens snåla mannual.

När hittade jag en vetekrans som smakade vad den lovade på omslaget? Går inte att få, måste nog specialbeställas och kosta då säkert minst en hundring extra. Sjukt. För så lite.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback