Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-11-09, 01:28
  #1
Medlem
TheBlitzers avatar
Som rubriken lyder men vart i helskotta får jag mest valuta för mina surt förvärvade sekiner utan att
leva på nåder och försvara mitt liv med mitt vässade svärd varje dag?
Kambodja? Vietnam? Burma?

Jag vet inte alls i helvete...ingen aning men detta landet suger snart musten ur mig....
Jo jag har sjukersättning på obestämd tid före anno´08.
Hjälp och tips tager tacksamt emot, by the way...jag är en lat jävel.
Citera
2010-11-09, 01:33
  #2
Medlem
Burma är kanske ingen hit då det är en diktatur som inte har det så kul
Citera
2010-11-09, 01:37
  #3
Medlem
TheBlitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Burma är kanske ingen hit då det är en diktatur som inte har det så kul



Jag skiter fullständigt i om det är en nazistisk diktatur eller inte så länge det gynnar min bekvämlighet i att leva och frodas i landet. Jag har inte tänkt att sponsra vare sig den ena eller andra underutvecklade demokratirörelsen i vilket fall.
Citera
2010-11-09, 02:18
  #4
Medlem
Läste för ett år sedan ungefär att en medelårslön i Vietnam låg på ca 1k-2k. Så där borde det väl gå ett leva rätt så lyxigt för 6600 spänn.

Dock hittade jag denna tråd nu, kanske kan vara nått: https://www.flashback.org/t845808
Citera
2010-11-09, 02:31
  #5
Medlem
knullklassons avatar
Kolla in tråden om killen som flyttade till Filippinerna. Har för mig att han levde (ganska kungligt) för runt 6000 per månad.

Edit: Killen hyrde hus med egen butler och hade en månadsbudget på strax under 4000! https://www.flashback.org/t347682
__________________
Senast redigerad av knullklasson 2010-11-09 kl. 02:34.
Citera
2010-11-09, 14:01
  #6
Medlem
morkfromorks avatar
helt klart filipppinena, förutsatt man gillar att leva enkelt.
Citera
2010-11-10, 08:35
  #7
Medlem
Shine_s avatar
I Indien kan du leva gott på dina pengar, förmodligen bättre än någon annanstans.
Citera
2010-11-10, 09:44
  #8
Medlem
Jonipoons avatar
I Shanghai finns världens billigaste BigMac efter Filippinerna. Och Shanghai är hundra gånger modernare än Filippinerna.
Citera
2010-11-10, 10:27
  #9
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
I Shanghai finns världens billigaste BigMac efter Filippinerna. Och Shanghai är hundra gånger modernare än Filippinerna.

jo, men boende? Går det hitta ett rimligt boende som ryms inom hans budget?
Citera
2010-11-10, 10:28
  #10
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
jo, men boende? Går det hitta ett rimligt boende som ryms inom hans budget?

Finns hostel för 45 rmb natten. Fina, gästvänliga hostel med internet, restaurang, bar, tv, biljard, etc.
Citera
2010-11-10, 11:08
  #11
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Finns hostel för 45 rmb natten. Fina, gästvänliga hostel med internet, restaurang, bar, tv, biljard, etc.

han söker nog mera permanent boende än hostel.
Citera
2010-11-10, 11:45
  #12
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Finns hostel för 45 rmb natten. Fina, gästvänliga hostel med internet, restaurang, bar, tv, biljard, etc.

Alltid Shanghai för dig. Har kollat på boende och man får punga minst 3000 spänn i månaden för en studio om man vill bo utanför eller i ett kasst område i stan. Annars är väl priserna ungefär som i Stockholm.
Jag hade ju sagt Thailand (Bangkok) eller Phnom Phen (Kambodja).
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1352137

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback