Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-11-08, 15:56
  #1
Avstängd
Netwhistlers avatar
Penningpolitik!

Allt du tjänar, ge bort det du inte behöver, gör gott för människor som är mindre begåvade än du! Vad ska du annars ha ditt överflöd till? Överglänsa andra? Vadå, taskigt självförtroende? Varför vill du överglänsa andra?

Varför skulle man inte ge bort alla sina penningar, till mer behövande, det gör jag hela dagarna!
Du, moderator, att du är för dum, och inte fattar frågeställningen innebär inte att andra inte gör det, ok!

Nu komma ja här, ja fatta inte, måste va dumt, jag förstår inte, klicka radera... där... knapp... klick...

Det återknyter såklart något till frågan hur dum man måste vara för att skriva på flashback, men, nu håller vi oss till till denna, något mera mjuka, frågeställning!

Så, varför vill du inte ge bort dina penningar? Vad är det som driver dig att behålla mer än du behöver för att leva?

Om du tänker en gång till, så inser du kanske, att detta är vad som driver världen runt dig.. detta behov...

Om man inte deltar i denna masspsykos då, vad ska man göra då? Köpa ett rep för penningen och hänga sig i taket?

Ja, låt oss diskutera det egentliga värdet, av penningen!

http://oi55.tinypic.com/2hi3xmp.jpg
__________________
Senast redigerad av Netwhistler 2010-11-08 kl. 16:26.
2010-11-08, 16:25
  #2
Medlem
Hur mycket ger du själv bort?

Jag delar med mig till mina kompisar när de har ont om pengar.
Bjuda på käk, en bärs eller bara dela på en jolle men klart fan ja inte skulle ge de kontanter direkt i handen.
Gör du det?
2010-11-08, 16:29
  #3
Avstängd
Netwhistlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BBC-DBC
Hur mycket ger du själv bort?

Jag delar med mig till mina kompisar när de har ont om pengar.
Bjuda på käk, en bärs eller bara dela på en jolle men klart fan ja inte skulle ge de kontanter direkt i handen.
Gör du det?

Hela tiden, senast gav jag bort 1000 spänn, 500 var i näven till ett par, tyckte dom behövde det, dom fick ett hål i ansiktet. Ibland ger jag 500 för en taxi som kostar 120... jag tycker dom behöver mina penningar bättre än jag...

Jo, jag vet du tycker att jag är knäpp, men förklara då för mig vad det är, som jag inte förstår! Som gör dig vettig, och mig knäpp!

__________________
Senast redigerad av Netwhistler 2010-11-08 kl. 16:35.
2010-11-08, 16:36
  #4
Medlem
Lommis avatar
Du får väl göra vad du vill med dina pengar så får alla andra även göra vad dom vill med sina pengar. Svårare än så är det inte.

Varför behöver taxichauffören dina pengar?
2010-11-08, 16:40
  #5
Medlem
fogel72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netwhistler
Penningpolitik!

Allt du tjänar, ge bort det du inte behöver, gör gott för människor som är mindre begåvade än du! Vad ska du annars ha ditt överflöd till? Överglänsa andra? Vadå, taskigt självförtroende? Varför vill du överglänsa andra?


Folk ger inte bort sina pengar just pga av att 99,9% faktiskt behöver pengarna själva.

Filantroper och andra mångmiljonärer - ger bort just de som de INTE behöver.'

Vad man behöver, är så klart subjektivt, och det bestämmer man själv.
2010-11-08, 16:45
  #6
Avstängd
Netwhistlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
Du får väl göra vad du vill med dina pengar så får alla andra även göra vad dom vill med sina pengar. Svårare än så är det inte.

Varför behöver taxichauffören dina pengar?

För att han tjänar mindre än jag, och slavar för sina fattiga penningar! Varför ska jag ha mer en honom? Är vi inte alla människor?

Är du större än jag? Är jag större en dig, klä av dig naken och ställ dig på torget! haha
__________________
Senast redigerad av Netwhistler 2010-11-08 kl. 16:54.
2010-11-08, 16:48
  #7
Medlem
Vad jobbar du med som har så mycket pengar att slösa bort? Har du lust att skicka några tusenlappar till mig? För jag sliter så hårt och får inga pengar för mödan jag också. Jag klarar knappt av livhanken.
2010-11-08, 16:48
  #8
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netwhistler
För att han tjänar mindre än jag, och slavar för sina fattiga penningar! Varför ska jag ha mer en honom? Är vi inte alla människor?

Vad jobbar du som?

Det finns människor som jobbar betydligt hårdare än taxichaufförer och tjänar avsevärt mindre. Varför skall taxichauffören ha pengarna?
__________________
Senast redigerad av Lommi 2010-11-08 kl. 16:51.
2010-11-08, 16:56
  #9
Avstängd
Netwhistlers avatar
Jag har inte mycket pengar, jag är tradarchaffis, ibland får jag mer än jag behöver för att leva, och det händer ofta att jag ger bort överflödet, till folk som faktiskt behöver det bättre än jag.
2010-11-08, 16:59
  #10
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netwhistler
Jag har inte mycket pengar, jag är tradarchaffis, ibland får jag mer än jag behöver för att leva, och det händer ofta att jag ger bort överflödet, till folk som faktiskt behöver det bättre än jag.

Vad är det dom behöver pengarna till som inte du gör? En taxichaufför har inga problem att leva på sin lön.
2010-11-08, 17:02
  #11
Medlem
Känner igen resonemanget, typiskt popvänster retorik. "Bränn dina pengar" "Solidaritet" bla bla bla. Det blir nog bra när du skaffat jobb och familj och istället fyller på dina egna bankböcker. Då får vi se hur solidarisk du är.
2010-11-08, 17:06
  #12
Avstängd
Netwhistlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fogel72
Folk ger inte bort sina pengar just pga av att 99,9% faktiskt behöver pengarna själva.

Filantroper och andra mångmiljonärer - ger bort just de som de INTE behöver.'

Vad man behöver, är så klart subjektivt, och det bestämmer man själv.

Du behöver äta, och ha någonstans att sova, där det inte regnar på dig. Allt annat är bling bling, jag har varit in the main bling bling town, Las Vegas.. då satt jag där, och funderade... och så värpte jag väl denna fråga nu antar jag, 1 år senare... vad ska du med dina penningar till?
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback