Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-21, 22:48
  #601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obscen
Gjorde jag? Hade han hoppat från balkongen från första början. Då hade jag inget kunna göra, alla kan ta livet av sig närsomhelst om dem gör det rätt.

Han har som sagt tackat mig, så jag och capa, poliserna, och vårdarna bär även ansvaret för den tiden han mår bra i framtiden.

Jag har redan sagt att jag är 50/50, jag är ledsen för att han ska behöva må dåligt, men jag mår bra över att han får må bra. Det väger väl upp? Tror du folk är ensamma om att må dåligt?

Nej ingen är ensam om att må dåligt, men om du tvingar dem kvar på stället de mår dåligt på så bär du ju ansvaret för hur de mår där? Du inser inte det eller? Utan du fortsätter trycka in dem i elden, och tror att du är en god människa för att du gör det.

Självmord är inte så lätt som du får det till att verka, och med sådana människor som du så försvårar det ju givetvis det hela. Hur man försöker ta självmord spelar ingen roll, alla kanske inte vill hoppa ifrån balkongen. jag tycker snarare det är sjukt att man ska behöva göra dej själv, staten borde stå för det så det görs rätt.

Jag vet inte om han menar det eller inte, för det måste ju ha inneburit att han har ångrat sig, så han kan mycket väl tacka dej för han skäms eller känner sig tvingad av omgivningen eller liknade, jag vet inte. Men om han nu menar allvar, så hade du tur denna gång. Problemet är dock mer eran attityd rent allmänt, om att ni tror att ni gör dem en tjänst då ni kör över dem och tvingar dem kvar i helvetet.
Citera
2010-11-21, 22:49
  #602
Medlem
sun7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Killen är 19, för fan och enligt vad han själv berättade i annan tråd, orkade han inte längre stå ut med misshandlingen av sin mor. Det var det som drev honom i självmordsbanor. Hur sjukt är inte att lämna en tonåring dö för att han inte kunde rädda sin mamma?

Håller med till 100%
Ni som ingrep gjorde helt rätt.
Citera
2010-11-22, 08:54
  #603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svamp1
Nej ingen är ensam om att må dåligt, men om du tvingar dem kvar på stället de mår dåligt på så bär du ju ansvaret för hur de mår där? Du inser inte det eller? Utan du fortsätter trycka in dem i elden, och tror att du är en god människa för att du gör det.

Självmord är inte så lätt som du får det till att verka, och med sådana människor som du så försvårar det ju givetvis det hela. Hur man försöker ta självmord spelar ingen roll, alla kanske inte vill hoppa ifrån balkongen. jag tycker snarare det är sjukt att man ska behöva göra dej själv, staten borde stå för det så det görs rätt.

Jag vet inte om han menar det eller inte, för det måste ju ha inneburit att han har ångrat sig, så han kan mycket väl tacka dej för han skäms eller känner sig tvingad av omgivningen eller liknade, jag vet inte. Men om han nu menar allvar, så hade du tur denna gång. Problemet är dock mer eran attityd rent allmänt, om att ni tror att ni gör dem en tjänst då ni kör över dem och tvingar dem kvar i helvetet.

Fan vad du haggar loss, du låter som mig när jag precis hade blivit tuff heavy-metal och superliberal till människans rätt till missöde. Nu lever han, och har ångrat sig, och tackat mig.

Dem flesta som velat ta livet av sig har haft det jobbigt, som sagt går jag själv på psykvården 1 gång i veckan hos mentalskötare, 1 gång i månaden hos överläkare, och en gång i månaden hos en psykolog, jag har legat inne på slutenvård och jag har gjort det mesta som ses som "Mörkt". Dvs knarkat, slagits, försökt ta mitt liv (Som 90% av fallen, gjort det för att få den hjälp jag vill ha, eller bara visa det som en varning, jag visade det som en varning, jag mådde piss, det var halvhjärtat, jag hade försökte inte stoppa mig själv, jag lämnade mig själv i andras händer). Så jag agerade ur egen expertis, nu vet jag att jag inte vill ta livet av mig längre, fastän att kortet alltid finns i mina händer.

Jag mår pissdåligt själv och krigar dagligen mot återkommande depressioner, starka fobier och ångestattacker som inte går att räkna längre. Jag säger att jag vet hur det är, vi delar iallafall biologi vi människor. Och psyket är fysisk materia (Hjärnan) det med, det finns inte så jävla många varianter på att må dåligt. Dem flesta med psykisk ohälsa upplever identiska ångest och depressionskänslor.

Du måste bidra mer, ge mig bättre argument än att jag får dem att stanna kvar i ett helvete, det är djupare än dina ytliga påståenden, människans medvetande och psykiska konstruktur är komplex, och det räcker inte med att anse att jag höll honom fast i helvetet.

Jag har sagt att jag inte behöver ryggklapp
, för att från första början var medveten om att jag även tog på mig ansvaret om hur han skulle må senare, men som sagt, det går fler tåg, han kan försöka igen senare om så önskas, men inte i min närhet, jag vill inte bära ansvar för att inte ha stoppat en person som öppet försöker begå självmord. Sen hur du hade agerat i en sådan situation lämnar jag osagt, för du var inte här den morgonen, och bidrog inte från någon av sidorna, du varken hejade på eller försökte muntra upp.

Och du verkar tro att jag gjorde det i illvilja, inte alls. Jag har stark empati med människor och vill att dem ska må bra, inte sitta och ta livet av sig för att dennes morsa blir misshandlad av plastfarsan, och diverse psykisk ohälsa. Du behöver inte dumförklara mig för att du har en annan åsikt i ämnet. Gå och döda honom du som verkar vara Riddaren av skyldigheten att dö om man mår dåligt, han mår ju inte bra, sätt ett slut på hans lidande.

Ovanstående text förklarar varför jag inte behöver ryggdunk.
Men enligt dig bör jag utveckla moderskänslor till personen i fråga, och ta fullt ansvar för honom nu.
Är det en framtid tycker du? Att hans liv ska hänga på andra? Tror att han klarar sig själv, han hade otur med gener (Psykiska ohälsan) och att morsan drog hem en sopig karl.
__________________
Senast redigerad av Obscen 2010-11-22 kl. 09:21.
Citera
2010-11-25, 20:23
  #604
Medlem
highstakess avatar
Läste precis om denna tråd i Dn.
Starkt jobbat Obscen.
Citera
2010-11-26, 12:03
  #605
Medlem
Arsenikarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscen
Han försökte ta livet av sig.
Jag och användaren Capa fick tag på hans telefonnummer, vi kontaktar polis
Polis anländer hos honom, och tar honom till sjukhus till en början (Förmodar jag) sedan kör honom till St Görans (Psyksjukhus)

Han smsar mig och capa, där det framgår att han har överlevt (Uppenbarligen).

End of story.

Tack!
Det borde finnas fler som du, som ingriper fastän folk flest tycker att "det angår inte oss".
Nu fick du mig att tro på mänskligheten lite mer
Kudos!
Citera
2011-02-17, 22:37
  #606
Medlem
Chillfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappzapp
Det kan vara ett bra första steg. Att ha kontakt med folk som faktiskt kan storma in i din lägenhet är nog inte det man är ute efter när man befinner sig i TS situation.

Citat:
Ursprungligen postat av axma
Han erbjuder sig att hjälpa till iaf >.<

Citat:
Ursprungligen postat av Obscen
Kul att du säger det när typ 90% av dem som LÄSER tråden är medvetna om att han ringde både mig och capa. Och att både jag och capa tillkallade polis. Idiothora.

Jag pratade med honom i ca 25-30 minuter också. Och han levde vid 8 tiden när polisen gick in i lägenheten och INTE behövde tillkalla ambulans. Med andra ord var mitt och capas agerande nödvändigt och absolut korrekt. Han VILLE inte leva, han VILLE inte ringa ambulans, jag pratade som sagt i 30 minuter med honom och försökte få honom att överväga det. Gjorde du nåt? Du sov och snarkade som ett äckligt luder och kliade dig på din orakade pungjävel. Fortsätt sov istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Dersoskar
Fast ibland så kan detta vara det enda sättet för att komma åt TS identitet, så döm inte på förhand.
Om du anser att man bara skall nöja sig med att, jo jag sa till TS att ringa ambulans och nu har jag gjort mitt, är det minst efterblivna sättet, så bör du tänka om.


Jag menade dock att ambulans var kanske lite högre prioritet, jag tog väl i när jag frågade om du var efterbliven och menade det inte riktigt.
Citera
2012-12-15, 02:50
  #607
Medlem
Heeliozs avatar
Min tjejs pappa tog sitt liv genom att koppla ihop en dammsugar slang med en slang från en "snark maskin" och i sin tur koppla den till avgas röret i bilen.

Enligt ambulans personalen så hade han förgiftats och dött under loppet av 1 - 4 djupa andetag, jag vet dock inte om de sa detta för att göra de anhöriga lugna i chocken eller något. Min flickvän fick oturen att hitta gubben i bilen med andningsmasken på sig i förar sätet.
Citera
2013-11-16, 03:21
  #608
Avstängd
WtfBooms avatar
gör det inte!
Citera
2013-11-17, 14:45
  #609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geschmacklos
Gör det inte! Livet har mycket att erbjuda.
För vilka?
Citera
2015-06-25, 14:32
  #610
Medlem
Vad gör Im-Faceless just nu? Senaste aktivitet: 2013-09-17 23:18
Citera
2015-06-25, 16:11
  #611
Medlem
Gameplayers avatar
Enligt de stora religionerna så händer inget bra efter döden om man begår självmord. Enligt katolicismen och Islam så kommer man direkt till helvetet. Detta verkar väldigt orättvist... Man mår så dåligt i detta livet så man avslutar det, och för det så ska man plågas för evigt. Det verkar inte schysst. Jag har försökt att ta mitt liv två gånger. Inget mesande... Jag ville verkligen dö men det blev inte så.
Citera
2015-06-25, 16:14
  #612
Medlem
Yoshi.crews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gameplayer
Enligt de stora religionerna så händer inget bra efter döden om man begår självmord. Enligt katolicismen och Islam så kommer man direkt till helvetet. Detta verkar väldigt orättvist... Man mår så dåligt i detta livet så man avslutar det, och för det så ska man plågas för evigt. Det verkar inte schysst. Jag har försökt att ta mitt liv två gånger. Inget mesande... Jag ville verkligen dö men det blev inte så.

Vissa tror ju också att man får ett nytt liv när man dör, jag har funderat lite på det själv. Om man har haft ett dåligt liv i sitt första kanske man får ett bättre i sitt andra? Konstig tanke, och dock är det ju inte bra att chansa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback