2004-07-14, 17:29
Medlem
e det bara jag som verkligen HATAR allt vad den mustaschprydde mannen producerar, må det vara tavlor och fula glas med musse pigg-motiv? varför är han så perverst besatt av musse pigg? det enda bra han gjort är trazan och banarne.
Citera
2004-07-30, 23:53
Medlem
åberg är lite som musses kompis långben när man tänker efter
Citera
2004-07-31, 21:35
Medlem
Faustuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gg
e det bara jag som verkligen HATAR allt vad den mustaschprydde mannen producerar, må det vara tavlor och fula glas med musse pigg-motiv? varför är han så perverst besatt av musse pigg? det enda bra han gjort är trazan och banarne.

Bravo! Dessutom massproducerar han ju skiten, så frågan är snarast hur man ska UNDVIKA att råka se den.
Citera
2004-07-31, 21:48
Medlem
M2ks avatar
Citat:
... fula glas med musse pigg-motiv? varför är han så perverst besatt av musse pigg?
Kanske Åberg skulle tänka i lite friare banor?

I st f Musse Pigg... så skulle han t ex formge dryckesämbaret Pisse Mugg?
Citera
2004-08-02, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Kanske Åberg skulle tänka i lite friare banor?

I st f Musse Pigg... så skulle han t ex formge dryckesämbaret Pisse Mugg?

genialiskt, jag påbörjar pottillverkningen imorgon!
Citera
2004-08-02, 22:32
Bannlyst
Är lasse åbergs-mussepiggtavlor värda nånting idag? jag ser dem som en typisk 80-talsprodukt, under tiden då smaklösa nyrika börshajar fick lite för mycket inflytande på värderingen av konstmarknaden.. idag har ju åberg noll status som "konstnär"
Citera
2004-08-08, 14:39
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:

Det är nog bara du

Jag är inte heller överförtjust i hans alster, men när de kom på åttiotalet så var de väldigt tidsenliga. Han har dessutom skrivit trevliga böcker och den första semesterfilmen var ju oerhört skoj! RATTA RATTA RAAA!
Citera
2004-08-08, 14:42
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agitator
det finns ett Åbergmuseum i Bålsta som ligger mellan Stockholm och Enköping. Har du nära dit kan det ju vara värt att kolla in. De bör ha orginal såväl som reproduktioner/kopior/affischer eller vad det kallas på konstspråk.

Finns även ett mindre Åberg-museum på Öland. Ligger strax söder om Böda.
Citera
2004-08-08, 14:51
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Finns även ett mindre Åberg-museum på Öland. Ligger strax söder om Böda.

Fanns tidigare ett på Liseberg också, vet dock inte om det finns kvar.
Citera
2004-08-08, 21:12
Medlem
candygirls avatar
jag förstår inte hur man kan låta tunnelbanesätena i sthlm designas av självaste lasse åberg. det är som ett skämt. jag tycker att han suger som konstnär.

men sällskapsresan är grym och trazan & banarne!!
Citera
2004-08-08, 22:06
Medlem
lab-ones avatar
På tal om Åberg så var jag faktiskt på Lasse Åbergs museum i Bålsta idag. Det var riktigt trevligt. Det bästa var alstren av Roy Lichtenstein!
Citera
2004-08-08, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av candygirl
jag förstår inte hur man kan låta tunnelbanesätena i sthlm designas av självaste lasse åberg. det är som ett skämt. jag tycker att han suger som konstnär.

men sällskapsresan är grym och trazan & banarne!!

ngn som vet hur mycket han fick för jobbet i t-banan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in