2010-11-06, 14:27
Medlem
Går det att göra en revolution mot staten i vår samtid? Göra ny demonstration mot den ofantligt mysslyckade invandringspolitiken? Jag uppfattar att väldigt många här på forumet är arga över att det svenska folket beblandar sig med invandrare. Varför går vi inte samman och gör en revolution? Det är bra att Sverigedemokraterna är inne i riksdagen, men det verkar inte som det kommer blir någon skillnad. Har för mig att det står i boken " Amerikanska folkets historia" att om man vill ändra något radikalt är revolution det ända möjliga. Vad anser ni, går det att utföra?
Citera
2010-11-06, 14:48
Medlem
Dino-ZaUries avatar
Pfft.... I Sverige är nog en revolution omöjlig att genomföra. Iaf i nuläget, men vem vet om några år så kanske. Men hur hade du tänkt att revolutionen skulle gå till?

Men SD behövs egentligen inte för att strama åt invandringspolitiken. De skyndar bara på processen. Moderaterna och Socialdemokraterna har redan planerat att försvåra för invandrare att komma in, långt innan SD kom in i riksdagen.

En revolution måste ha folket med sig, tror du verkligen att halvrika medelklass-svenskar vill bråka?

Rätt så långsökt med en revolution i Sverige, iaf just nu.
Citera
2010-11-08, 16:19
Medlem
nekropedofilis avatar
Tror inte en revolution kommer att ske på länge, vem/vilka ska leda revolutionen, av vilket skäl, enda anledningarna jag kan se är om kommunister/sd:are skulle genomföra en men det kommer nog inte och hända
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in