Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-11-05, 21:10
  #1
Avstängd
Jontesson89s avatar
Hey, har käkat doxyferm, vilket inte fungerade alls, en läkare sa att hon kunde skriva ut tetralysal åt mig och då undrar jag, har det fungerat för er? och hade ni mer än tjejen på denna bild?

http://1.bp.blogspot.com/_VUrj5pLZLt...600/acne1b.jpg

Jag har typ 40% mer än vad hon har, och skulle det fungera för mig tror ni?

Berätta gärna lite om erfarenheter av Acne preparat osv Mvh
Citera
2010-11-05, 21:19
  #2
Medlem
seven09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontesson89
Hey, har käkat doxyferm, vilket inte fungerade alls, en läkare sa att hon kunde skriva ut tetralysal åt mig och då undrar jag, har det fungerat för er? och hade ni mer än tjejen på denna bild?

http://1.bp.blogspot.com/_VUrj5pLZLt...600/acne1b.jpg

Jag har typ 40% mer än vad hon har, och skulle det fungera för mig tror ni?

Berätta gärna lite om erfarenheter av Acne preparat osv Mvh

Kan väl dela med av egen erfarenhet för ganska länge sen: Fick nån kräm med kortison i, hela ansiktet blev prickfritt, men bara ett tag sen kom fanskapet tillbaka dubbelt upp. Först då säger läkaren till mig att sånt kan hända.

Fick sen käka Tetralysal i ett halvår. Det hjälpte inte ett dyft. Alla mina problem försvann först efter en längre resa till Florida. Verkar som stark sol gjorde nåt magiskt eller så var det ett otroligt sammanträffande.
Citera
2010-11-05, 21:25
  #3
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seven09
Fick sen käka Tetralysal i ett halvår. Det hjälpte inte ett dyft. Alla mina problem försvann först efter en längre resa till Florida. Verkar som stark sol gjorde nåt magiskt eller så var det ett otroligt sammanträffande.
Måste instämma här. Har fortfarande 2-3 oanvända tetralysal i garderoben. Kanske hade funkat bättre om jag tagit alla under rätt tid.

Men jag måste som sagt instämma att solen är det som gör skillnad. Sola mycket så blir det både mindre finnas + att det som blir kvar döljs rätt så bra då man inte är kritvit längre.

Det kan ju vara ett sammanträffande det också iofs..
Citera
2010-11-05, 21:41
  #4
Medlem
metaknights avatar
Av egen erfarenhet kan jag säga att det fungerar.

Jag tog tetralysal-kurer ibland upp emot ett år och ibland dubbla doser under kortare tid, tillslut(efter 2-3 år) gav sig cystorna(bölder som växte upp mot flera centimeter och gjorde fruktansvärt ont) och nu efter ytterligare några år har jag ingen acne kvar.

Allt jag kan säga är att hålla ut, följ läkarens anvisningar om olika läkemedel som erbjuds och var ärlig gentemot hur de fungerar! Kom ihåg att acne är väldigt individuellt och därför måste behandlingarna anpassas efter just dina behov.
Citera
2010-11-05, 21:42
  #5
Avstängd
Jontesson89s avatar
Okej tack för de två svar jag fått, vill fortfarande ha många fler svar och erfarenheter!
Citera
2010-11-05, 22:03
  #6
Medlem
Tetralysal är bra men ger inte effekt förrän ca 2 månader. Sen är det otroligt viktigt att du inte BARA tar det som enda behandling. Du ska behandla med ett lokalt preparat också, t.ex. Skinoren. Ta Tetralysal i 6 månader och fortsätt med det lokala preparatet så motverkar du att aknen kommer tillbaka.
Citera
2010-11-05, 22:32
  #7
Avstängd
Jontesson89s avatar
vafan, alla säger ju att det inte funkar, ska jag kämpa för roaccutan ändårå? vilket jävla tjat! vf kan man inte bestämma själv om man är redo för roaccutan och få köpa det istället för att tjata ihjäl sig för att få ett acne medel!
Citera
2010-11-05, 22:37
  #8
Avstängd
Jontesson89s avatar
För jag orkar inte gå runt flera veckor/månader till!! fyfan, jag har det nog tufft, acnen är bara pricket över i:et jag måste få bort dom!
Citera
2010-11-05, 22:42
  #9
Medlem
Här är en till. Värdelöst. Crap. Andra gången min läkare skrev ut det hämtade jag aldrig ut skiten och det var ingenting jag avslöjade vid mitt återbesök. Har hittills aldrig hört talas om, eller träffat någon som blivit hjälpt, så jag har börjat undra varför det överhuvudtaget skrivs ut.
Citera
2010-11-05, 23:15
  #10
Avstängd
Jontesson89s avatar
Jag har dock hört folk som blivit hjälpt. Men har du några tips som gör så att jag kan bli kvitt min acne? tips på hur jag ska övertyga läkaren om att jag ska få roaccutan.
Citera
2010-11-05, 23:26
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jontesson89
Jag har dock hört folk som blivit hjälpt. Men har du några tips som gör så att jag kan bli kvitt min acne? tips på hur jag ska övertyga läkaren om att jag ska få roaccutan.

Roaccutan brukar man få efter man gått igenom hela arsenalen mot acne och när läkaren konstaterat att ingenting hjälpt.

Jag tillhör en av dem som testat allt och Roaccutan är det som till slut hjälpte. Nu är det bara 2.5 veckor sedan jag avslutade min kur, så lite nervöst är det. Sorry, men har du svår acne kommer inte tetralysal att hjälpa. Tanken är ju också att acnen inte ska komma tillbaks efter avslutad behandling och där har Roaccutan överlägset bäst statistik.

Stå på dig. Acne tär på psyket i längden, så försök att prata allvar med din läkare.
Citera
2010-11-06, 00:24
  #12
Medlem
bjornebarns avatar
Jag har själv haft ungefär lika mycket (dock inte i ansiktet, bara lite i ansiktet) och fick tetralysar. Märkte en förbättring, främst när jag kombinerade tetralysal med salvor. VILL DOCK PÅPEKA att det aldrig blev bra, jag blev aldrig fri från skiten. Vill också påpeka att senaste gången jag använde tetralysalen fick jag så mycket svamp där nere, att den såg ut som en förruttnad gamling... inte trevligt

Skall snart kontakta min hudläkare på nytt och få något bättre, för så fort jag slutade med tetralysalen så kom skiten tillbaka. Salvan jag fick var duac, men den gjorde hela kroppen så kliande att jag inte kunde sova på nätterna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback