Citat:
Ursprungligen postat av Braxen82
Hej jag brukar få skumma tankar skit svårt att förklara vissa, tex igår hamnade jag i ett länge där jag får tusen olika tankar har svårt att fokusera på en, Men en tanke som fastnade vad att "fan vad skumt att jag har en Mamma så sjukt fan vad konstigt" kan börja tänka i paronida tankar att folk pratar skit om mig att folk följer mig osv. Men jag innser själv att det är sjukt att tänka så. Det jag undrar dom som får en psykos dom vet väl inte att dom är sjuka??
Kan säga att jag har fått olika diagnosen..av läkare men inte vågat berätta detta
Det beror mycket på en själv man kan ha en enorm förmåga till självinsikt och förstå när tankarna tendera att gå överstyr. En del blir förvirrade och fattar ingeting av vad som händer.
Sitter du mycket för dig själv?
Vanligt att ha "sjuka" tankar när man är ung fast tenderar det att bli för rörigt i hjärnan så måste du söka hjälp.
Koncentrera dig inte på dina tankar så mycket för det blir lätt en fix idé att börja analysera och lyssna på dom utan se till att du har något att göra istället och umgås med folk.