• 1
  • 2
2010-11-05, 14:17
Bannlyst
Hej jag brukar få skumma tankar skit svårt att förklara vissa, tex igår hamnade jag i ett länge där jag får tusen olika tankar har svårt att fokusera på en, Men en tanke som fastnade vad att "fan vad skumt att jag har en Mamma så sjukt fan vad konstigt" kan börja tänka i paronida tankar att folk pratar skit om mig att folk följer mig osv. Men jag innser själv att det är sjukt att tänka så. Det jag undrar dom som får en psykos dom vet väl inte att dom är sjuka??

Kan säga att jag har fått olika diagnosen..av läkare men inte vågat berätta detta
Citera
2010-11-05, 14:22
Medlem
HolyCraps avatar
Om du skulle haft en psykos så skulle du vara den sista personen som fick reda på det.
Citera
2010-11-05, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HolyCrap
Om du skulle haft en psykos så skulle du vara den sista personen som fick reda på det.

Ja det tror jag med hade polare som fick psykos av svamp, en blev helt galen polisen fick köra ha till psyket
Citera
2010-11-05, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braxen82
Hej jag brukar få skumma tankar skit svårt att förklara vissa, tex igår hamnade jag i ett länge där jag får tusen olika tankar har svårt att fokusera på en, Men en tanke som fastnade vad att "fan vad skumt att jag har en Mamma så sjukt fan vad konstigt" kan börja tänka i paronida tankar att folk pratar skit om mig att folk följer mig osv. Men jag innser själv att det är sjukt att tänka så. Det jag undrar dom som får en psykos dom vet väl inte att dom är sjuka??

Kan säga att jag har fått olika diagnosen..av läkare men inte vågat berätta detta

Det beror mycket på en själv man kan ha en enorm förmåga till självinsikt och förstå när tankarna tendera att gå överstyr. En del blir förvirrade och fattar ingeting av vad som händer.
Sitter du mycket för dig själv?
Vanligt att ha "sjuka" tankar när man är ung fast tenderar det att bli för rörigt i hjärnan så måste du söka hjälp.
Koncentrera dig inte på dina tankar så mycket för det blir lätt en fix idé att börja analysera och lyssna på dom utan se till att du har något att göra istället och umgås med folk.
Senast redigerad av iqiqiqiq 2010-11-05 kl. 14:30.
Citera
2010-11-05, 14:27
Medlem
Defunctuss avatar
Citat:

Tack för den det klargjorde en heldel i min egen skalle
Citera
2010-11-05, 14:30
Bannlyst
[quote=iqiqiqiq]Det beror mycket på en själv man kan ha en enorm förmåga till självinsikt och förstå när tankarna tendera att gå överstyr. En del blir förvirradde och fattar ingeting av vad som händer.
Sitter du mycket för dig själv?
Vanligt att ha "sjuka" tankar när man är ung fast tenderar det att bli för rörigt i hjärnan så måste du söka hjälp.
Koncentrera dig inte på dina tankar så mycket för det blir lätt en fix idé att börja analysera och lyssna på dom utan se till att du har något att göra istället och umgås med folk

Ja det blir en hel del ensamhet, det är det jag har haft psykiska problem sedan jag var liten och jag är på helspänd på mina tankar.

Kan ju säga att jag sysslat en del med droger, har en månads nykterhet nu, När jag tar droger blir jag jätte manisk och är typ över allt.
Citera
2010-11-05, 14:35
Bannlyst
Tar du mycket droger... var ärlig nu.

Typ tjack och centralstimulanta kan påverka många människor på det sättet.

EDIT: såg du gjorde det.

Drogerna kan utlöst något "labilt" i dig detta försvinner så småningom isolera inte dig ut o träffa polare och du vet nog vilka droger sum du trivs med. skulle jag vara du skulle jag dock inte ta ngt alls.

kanske lite röka. eller några öl. men ej mer.

Du kan ha en lätt version av manodepprision det e inte psykos du är mer medveten då. Psykos är du helt omedveten.
Senast redigerad av a-1 2010-11-05 kl. 14:39.
Citera
2010-11-05, 14:38
Medlem
Försök att hålla dig borta från drogerna eftersom du verkar ha en viss överkänslighet för dem.
Du får kan lättare drabbas av en psykos då. Det är ett skitjobbigt tillstånd och det är inte säkert att du kan återhämta dig sen från det utan du riskerar att få gå nerdrogad av tunga psykofarmaka för att hålla psyket någorlunda stabilt i resten av ditt liv.
Jobbar du?
Citera
2010-11-05, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av a-1
Tar du mycket droger... var ärlig nu.

Typ tjack och centralstimulanta kan påverka många människor på det sättet.

Det var ett tag sen jag tog uppåt men lite LSD får någon månad sedan.. Benso har jag tagit sedan 15 år ålder men har slutat med det. Går en 12 stegsbehandling nu. Så jag har varit ren i mer en 1 månad har tagit dom flesta drogerna man ka få tag i Sverige mycket e, svamp, amfetamin, hash när jag var 16-18 ålder
Citera
2010-11-05, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iqiqiqiq
Försök att hålla dig borta från drogerna eftersom du verkar ha en viss överkänslighet för dem.
Du får kan lättare drabbas av en psykos då. Det är ett skitjobbigt tillstånd och det är inte säkert att du kan återhämta dig sen från det utan du riskerar att få gå nerdrogad av tunga psykofarmaka för att hålla psyket någorlunda stabilt i resten av ditt liv.
Jobbar du?

Jag är sjukskriven nu när jag är på behandligen annars jobbar jag
Citera
2010-11-06, 13:23
Bannlyst
Citat:
Hmm en sak jag funderat över är att... Om man är inne i en psykos eller på väg in i en.. Då vet man ju inte att man är inne eller påväg in i en psykos.. Och då kan man ju t.ex söka på Internet och hitta psykos för det stämmer in i ens symptomer.. Då kan man ju förstå att man börjar komma in i en psykos.. Det var väl mer förr i tiden som man sa att man inte kunde veta att man var inne eller påväg in i en psykos för då fanns ju inte Internet eller något.. Sen TS så kan du vara lugn.. Om det är en psykos så behöver du inte vara rädd.. Psykoser är tillfälliga och försvinner efter ett litet tag..
Citera
2010-11-06, 13:25
Bannlyst
LOL man kan få känslor som dig när man inte tagit droger på ett tag.. Sluta med drogerna nu annars kan känslorna bli permanenta..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in