Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-10, 18:25
  #1081
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av förman
Finns den artikeln att läsa någonstans? Var den alltså kritisk mot Antonsson?

Det var då själva fan att folk inte kan släppa det här. Nej den inte på nätet.
Citera
2017-03-10, 19:25
  #1082
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Det var då själva fan att folk inte kan släppa det här. Nej den inte på nätet.
Nej folk har ibland svårt att släppa saker. Konstigt att artikeln försvunnit. Men Sundbaum Antonsson och England vill kanske inte hålla liv i detta och det kan man förstå
Citera
2017-03-10, 21:39
  #1083
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av förman
Nej folk har ibland svårt att släppa saker. Konstigt att artikeln försvunnit. Men Sundbaum Antonsson och England vill kanske inte hålla liv i detta och det kan man förstå

Detta hade varit stendött länge när jk väkcte åtal. Den stora dokusåpa på näteet som många satt klistrade kring i några år är schlutt. Kanske känns tomt för en del.
Citera
2017-03-10, 22:33
  #1084
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Detta hade varit stendött länge när jk väkcte åtal. Den stora dokusåpa på näteet som många satt klistrade kring i några år är schlutt. Kanske känns tomt för en del.
Tror du det är stendött. Kan inte Antonsson lura fler personer än JK. Eller är det slut nu. Tror du har fel.
Citera
2017-03-13, 13:22
  #1085
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Det var då själva fan att folk inte kan släppa det här. Nej den inte på nätet.
Familjeliv skriver om artikeln. Tydligen hade Marina Engan ställt upp för ett våldtäktsoffer vilket Monica Antonsson i dräpande tonart tyckte var dumt.
Citera
2017-03-20, 00:59
  #1086
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Jasså, det fick du. Tja det förvånar mig inte ett dugg. Och vem tror du det var som PMade dig då? Jag kan garantera att Sundbaum inte hade ett enda dugg med den icke existerande listan att göra!
Kan vara som du säjer. Fick pm om att Antonsson ljugit till polismannen om Sundbaum i förhöret. Vet inte vad man ska tro.
Citera
2017-08-19, 00:01
  #1087
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanSlemming
Om det hade varit brottsligt att säga att man tänker anmäla och stämma så hade Antonsson själv suttit inne för länge sedan. Hon har ju en fäbless för att själv hota och tysta folk på det sättet.
Sedan får man skilja på att polisanmäla och stämma. Det ena blir brottmål och det andra blir civilmål. Det är skillnad på äpplen och päron. Noterbart är ändå att Yakida har en ansvarig utgivare medan Antonssons blogg inte har det. Nu vet ju TS rätt väl var jag står i den här frågan, och vice versa. Vi är inte direkt överrens om man säger så.

Men om man jämför sidorna rent objektivt så tycker i alla fall jag att dom skiljer sig även på ett annat vitalt plan. Den ena styrker sina påståenden med bevis, medan den andra inte gör det. Och det är väl såna nämndemän vi vill ha? Som fattar evidensbaserade beslut?

Jag kan inte se vad som gör JJ olämplig som nämndeman. Monica pratar om en massa mejl han sägs ha skickat om Annika Sundbaum Melin. Var är dom då? Och sen är det inte heller förtal att skriva om folk i mejl. För att det skall anses vara förtal enligt brottsbalken så skall uppgiften vara allmänt spridd. dvs exakt det som Monica gjorde när hon skrev om JJ på sin blogg.

Knepigt det där med juridik ibland.
Sundbaum har nog ångrat att hon ställde sig på Antonssons sida. Lycka till i det jobb hon har och att hon slipper Antonsson.
Citera
2017-10-03, 10:13
  #1088
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Dessutom är det ju så att Monica är pensionerad. Hon har inget att förlora varför hon kan ha sin hatblogg mot enskilda personer. Hon kan hata, hata och hata ännu mer och sprida lögner. Hade Monica varit anställd så hade hon fått sparken. Det är ju så att inget bokförlag eller någon tidning längre vill ha något med denna tant att göra. Med andra ord: Monica har själv förstört sitt rykte. Medvetet tycks det som, vilket förklarar hur damen är funtad.

Mitt i all snurr och galenskap försöker hon kompensera det hon gjort genom att skriva ännu mer lögner om jocke och Yakida, men hon sjunker hjälplöst allt djupare ner i träsket där hennes bloggvänner redan befinner sig. När de överger henne, för det kommer de att göra förr eller senare, vilka ska då damen vända sig till?

Om jag säger så här: Yakida har inget att förlora i denna tvist. Alla människor är inte idioter som förutsättningslöst tror på vad Monica säger. Det märkliga i allt ihopa är att Monica genom sina fadäser återupprättar Liza Marklunds heder.
Liza Marklund är helnöjd med Monika Antonsson sätt att upprätta hennes heder. Det är många år som Monika hatat och några vänner verkar hon inte ha kvar.
Citera
2017-10-13, 18:46
  #1089
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av förman
Sundbaum har nog ångrat att hon ställde sig på Antonssons sida. Lycka till i det jobb hon har och att hon slipper Antonsson.

Sundbaum vet inte vad ånger är och vad är det för jobb du önskar henne lycka till med???? Hon har väl inget jobb. Sjukpensionär med allsköns diagnoser.
Citera
2017-11-15, 06:20
  #1090
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mreapoe
Sundbaum vet inte vad ånger är och vad är det för jobb du önskar henne lycka till med???? Hon har väl inget jobb. Sjukpensionär med allsköns diagnoser.
Hon jobbar som bloggare. Men vet inte hur mycket pengar det ger. Är hon och Monica Antonsson ett radarpar fortfarande?
Citera
2017-12-31, 08:23
  #1091
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Jovisst. Ett tag "erbjöd sig" MA och LDJ att komma över med en kaffekorg. Jag tycker att Antonsson är ett ärkearsel, men JJ har inte velat ha någon förlikning heller utan har velat fortsätta.
För JJs del så tror jag det handlar om mer än MA. Det gör nog inte så stor skillnad för honom att han blivit friad. För honom verkar det vara så att Aftonbladet, Annika Tiger och Monica Antonsson bär skulden till att FRIS blev nerlagt.


http://fris-foraldrarisverige.blogspot.se/

Mycket är ju här rätt lösa uppgifter det kan ju varit så att Aftonbladet satte sina egna journalister på fallet och sen hakade Annika Tiger på. Har ingen koll på detta men när JJ fortsätter nu och hävdar alla i FRIS pekats ut som pedofiler så är det väl för att han vill gå längre. Få med sig gamla medlemmarna i FRIS för att anmäla MA? Inte vet jag. Men att de skulle gå ut i friska luften och strunta i det gamla bråket är nog uteslutet. PÅ bägge håll.
Är det andra som anmält MA? I FRIS?
Citera
2018-01-03, 08:23
  #1092
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Är det andra som anmält MA? I FRIS?

Helt galet att det alltid är nån som bumpar den här tråden. Åren går men tydligen finns intresse att bråka fortfarande. Det där var bara ett av alla meningslösa och halvt obegripliga nätbråk, och idag är det gammalt som gatan. Jag har inte läst MA:s blogg på flera år och minns inte detaljerna i alla turerna kring anmälningar och motanmälningar. Slöseri med tid att ägna det någon upmärksammhet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback