• 1
  • 2
2010-11-07, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nekropedofili
Logiskt möjligt om du kan befinna dig på båda platser samtidigt
Du borde läsa igenom tråden innan du postar, ditt förslag fanns redan.
Citat:
Ursprungligen postat av Dennis1987
Om punkterna är så pass nära varandra att du kan ha en fot på var punkt? :P
Citera
2010-11-08, 19:20
Medlem
Kurdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nekropedofili
Logiskt möjligt om du kan befinna dig på båda platser samtidigt

Citat:
Du borde läsa igenom tråden innan du postar, ditt förslag fanns redan.

Citat:
Om punkterna är så pass nära varandra att du kan ha en fot på var punkt? :P

Nej, det är inte samma sak, förutsatt att jag tolkar Nekropedofilis inlägg korrekt...

Precis som en annan tråd jag precis skrev i så hänvisar jag till kvantmekaniken; en elektron kan, tvärtemot gängse mänsklig logik, bevisligen befinna sig på två ställen samtidigt och således kan man (dock endast i den subatomära världen) "röra sig" mellan två punkter utan att tillryggalägga någon som helst sträcka. Sjukt men sant.
Citera
2010-11-11, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurdt
Nej, det är inte samma sak, förutsatt att jag tolkar Nekropedofilis inlägg korrekt...

Precis som en annan tråd jag precis skrev i så hänvisar jag till kvantmekaniken; en elektron kan, tvärtemot gängse mänsklig logik, bevisligen befinna sig på två ställen samtidigt och således kan man (dock endast i den subatomära världen) "röra sig" mellan två punkter utan att tillryggalägga någon som helst sträcka. Sjukt men sant.
Vi kan alla tre mycket väl ha rätt då frågan inte specificerar om det är en person eller en elektron som ska ta sig från en punkt till en annan. Dock måste jag påstå att jag tycker att "Att ta sig från..." indikerar att det är en person det handlar om.
Citera
2010-12-02, 03:41
Medlem
Om frågan handlar om ett tidsperspektiv så har du oundvikligen distansen bakom dig då du tagit dig från punkt a till punkt b. Talar man däremot om huruvida distansen (som i detta fall är en linje mellan a och b) nödvändigtvis måste finnas bakom en fysiskt, så behöver den inte göra det om man tar sig från a till b sidoledes.

Som ni ser är jag ingen filosof.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in