2010-11-04, 18:07
Medlem
Brookuss avatar
Helt absurt! Landet upp och ner slår till igen!

En full svensk kallar en neger för neger. Helt i harmoni med rådande semantik. Negern reagerade helt i harmoni med sitt genetiskt inprogrammerade mönster och slog den harmlöse svensken flera gånger i ansiktet.

Offret har fått permanenta skador av negerns våldsamma attack.

Negern då? Brottet motsvarade ett straff på upp till 4 månaders fängelse, men pga att offret påpekade vem negern är så kommer negern undan med villkorligt
Citat:
Den svarte 27-åringen som misshandlat en kille svårt får straffrabatt av tingsrätten. Domstolen anser att det är förmildrande att han blivit provocerad av att ha blivit kallad neger.

råket utspelade sig för snart två år sedan en helgnatt i en kebabkö. Många var berusade och när några fick för sig att 27-åringen försökte smita före blev det upprörda diskussioner.

När den svarte mannen hörde hur en kille kallade honom neger boxade han honom upprepade gånger i ansiktet.

Offret blev så svårt skadad att han fick ett brott på ett ben under ögat. Han fick därför genomgå en operation där man tog en bit av höftbenet och placerade i ögonhålan.

Den domnadskänsla som offret fortfarande känner under ögat kommer han enligt läkare att ha kvar resten av livet.

I domen, som undertecknats av rådman Elisabeth Karlén, kan man läsa att brottet motsvarar ett straff på uppåt fyra månaders fängelse. Samtidigt väger tingsrätten in att 27-åringen blivit utsatt för ”kränkande beteende med rasistiska inslag” och menar därför att straffet bara borde vara två månaders fängelse.

27-åringen slipper dock undan med villkorlig dom och 75 timmars samhällstjänst.

http://hallandsposten.se/nyheter/hal...istiskt-pahopp

Ännu ett bevis på att icke-svenskar särbehandlas av rättsväsendet.

Är det rätt dömt av tingsrätten?
Vad anser ni om brottet som sådant?
Om det omvända hänt - noggern kallar svensken för blekfis och blir slagen - vad hade hänt?
Citera
2010-11-04, 18:12
Medlem
tantvrists avatar
Så jävla typiskt
Citera
2010-11-04, 18:14
Medlem
Trött man blir.
Citera
2010-11-04, 18:15
Medlem
Ghost.of.Paines avatar
Vi tar väl det uppenbara först; att kalla någon för neger är inte bara rasistiskt utan man får räkna med att reaktionen blir något utöver det vanliga.

För det andra så är straffet väldigt mildt och i min mening så råder det ingen harmoni mellan brottet och straffet.

Sen håller jag med om att det råder en genomsyrande hyckleri när det gäller omvänd rasism men det ursäktar inte hans kommentar på något vis.
Citera
2010-11-04, 18:17
Medlem
Brookuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.of.Paine
Vi tar väl det uppenbara först; att kalla någon för neger är inte bara rasistiskt utan man får räkna med att reaktionen blir något utöver det vanliga.

För det andra så är straffet väldigt mildt och i min mening så råder det ingen harmoni mellan brottet och straffet.

Sen håller jag med om att det råder en genomsyrande hyckleri när det gäller omvänd rasism men det ursäktar inte hans kommentar på något vis.
Det är inte rasistiskt att kalla en neger för neger nej. Trodde folk förstått det vid det här laget.

Vidare så vet du inte heller vad omvänd rasism är. Omvänd rasism = man är rasistisk mot den egna etniska gruppen.

Håller med om att straffet är väldigt väldigt milt
Citera
2010-11-04, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.of.Paine

1. Det är inte rasistiskt att kalla någon neger för att han är neger (om jag kallar en vit, viting är jag rasist?)

2. Finns ingen omvänd rasism, det finns dock rasism.
Citera
2010-11-04, 18:18
Moderator
Allaballawallas avatar
Det roligaste med den här diskussionen är att "negern" har en vit svensk biologisk mamma och en vit svensk biologisk bror...
Citera
2010-11-04, 18:18
Medlem
Ska knivhugga om någon invandrare kallar mig svenne någon gång, om jag får fängelsestraff är det rasism. En nigger har inget att göra i Sverige egentligen, vill en svensk kalla en neger för neger så är detta helt ok egentligen.
Citera
2010-11-04, 18:21
Medlem
Sverige är ett unikt land.
Citera
2010-11-04, 18:24
Medlem
Smått fantastiskt faktiskt...
Citera
2010-11-04, 18:25
Medlem
Brookuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Det roligaste med den här diskussionen är att "negern" har en vit svensk biologisk mamma och en vit svensk biologisk bror...
Det är alltså därför tingsrätten anser att det är rasistiskt som vit att bli kallad neger.
Citera
2010-11-04, 18:28
Medlem
Raouls avatar
Villkorligt och samhällstjänst hade varit helt ok som "straff" under förutsättning att negern utvisades för all framtid. Varför skickas inte kaffern hem till Afrika?

Som flera vakna skribenter tidigare påtalat så blir konsekvensen att det rimligtvis är fritt villebråd på vem som helst som t ex kallar dig för svenne. Då är det (i princip) straffbefriat att slå av okbenet på vederbörande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in