2010-11-04, 11:44
Medlem
Hej alla! Jag har gjort några filmer med dvd kamera, vilka jag har gjort till DVD film. Så långt allt ok. Men nu är det så att några av mina vänner vill ha kopior av filmen. Tyvärr så har jag raderat bort underlaget från datorn. Använde Windows Movie Maker för redigering. Alltså måste jag kopiera mina egna DVD. Då kommer problemet. Har sparat/kopierat in filmen på hd. Använder sedan Nero Vision för att förbereda och bränna. MEN, när jag ser filmen på N S visningsyta, så är det endast en smal sträng i mitten på skärmen. Vad gör jag för fel? Kan jag göra på annat annat vis eller använda andra program.
Tackar på förhand för all hjälp.

Tasun
Citera
2010-11-04, 11:55
Medlem
ImgBurn fungerar väldigt bra i detta sammanhang, du läser först in din dvd till en iso fil på datorn och sen bränner du ut samma iso i ImgBurn till nya dvd-skivor.

Googla bara på ImgBurn så borde du komma rätt
Citera
2010-11-10, 16:00
Medlem
HEJ! OK, nu har jag installerat IngBurn och bränt iso filerna på en dvd utan problem. Men, när jag ser på dvd skivan så finns där WinRar-arkiv filer, och det är ju inte riktigt det jag ville ha. Hur gör jag nu? Kan jag konvertera dessa till annat format och bränna igen eller? Jag vill alltså ha en klickbar fil på min dvd skiva så att det är enkelt att se filmen på den.
Tack på förhand.
Citera
2010-11-16, 09:21
Medlem
Hej igen! Nu är jag en bra bit på väg. Har gjort en DVD film med menyer. Så långt allt ok. Men hur gör jag om jag vill kunna spela upp samtliga episoder med ett klick? Eller lopa? Nu får jag klicka på varje episod för sig. Har bränt skivan i Nero Vision. Har 10 avsnitt totalt.
Tack i förhand!
Citera
2010-11-18, 10:41
Medlem
Hej igen! Har löst ovannämnda problem på så vis att jag upptäckte möjligheten i Nero Vision att lägga ihop alla avsnitt till ett. Så nu är allt ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in