Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-04, 09:36
  #1
Medlem
von-Utfalls avatar
Jag har en HP dv6-1220 (laptop) och använder Windows Vista 7. Nu har batteri-ikonen försvunnit från fältet längst ner till höger på skärmen, den med alla andra ikoner. Hur får jag tillbaka ikonen? Det går inte att fixa via nytt verktygsfält och jag har stängt av datorn men fortfarande inget. Krävs en systemåterställning?
Citera
2010-11-04, 09:38
  #2
Medlem
Har du testat att söka på Google?
Citera
2010-11-04, 09:39
  #3
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du kontrollerat under Kontrollpanelen\System och säkerhet\Energialternativ?
Citera
2010-11-04, 09:51
  #4
Medlem
cannaBes avatar
Control Panel\All Control Panel Items\Notification Area Icons där finns Power eller Batteri om du har på svenska.

Finns inget som heter Vista 7 förresten, men antar att du menar Windows 7.
Citera
2010-11-04, 21:58
  #5
Medlem
von-Utfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Control Panel\All Control Panel Items\Notification Area Icons där finns Power eller Batteri om du har på svenska.

Finns inget som heter Vista 7 förresten, men antar att du menar Windows 7.


Vad heter sakerna på svenska? Ja, jag vet, förväxlade Internet Ex 7 med Vista.

EDIT: Ok, nu gick det, med egenskaper på ikonbordet. Tack för all hjälp alla som svarade
__________________
Senast redigerad av von-Utfall 2010-11-04 kl. 22:00.
Citera
2012-03-25, 13:39
  #6
Medlem
VemAnnarss avatar
Har nu samma problem. Dock hjälper det inte att gå in i kontrollpanelen. Batteriikonen visas som "av" och det går inte att ändra så den är "på".

Vad i helsike ska jag göra?
Googlat ett antal sidor, nämns ibland drivrutiner. Men hur uppdaterar jag de drivrutinerna som jag behöver?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback