2004-06-29, 18:54
Medlem
Hej, jag håller på att bygga en hemsida men jag har lite problem.
Det är såhär att jag har några bilder, och jag vill att en wav-fil ska spelas upp när man drar musen över dem. Tyvärr så öppnas en mediaspelare som spelar upp ljudet för vissa. Kan jag åtgärda detta eller är det ett problem som har att göra med deras webbläsare?

Koden är som följer:

<EMBED NAME='CS1084982468046' SRC='x/x.wav' LOOP=false
AUTOSTART=false MASTERSOUND HIDDEN=true WIDTH=0 HEIGHT=0></EMBED>

Dessutom vill jag ha en mailing-lista. Finns det något enkelt script som helt enkelt är en ruta där användaren skriver in sin e-mail så skickas den till mig?
Helst inte i php eller asp.

Tacksam för hjälp.
Citera
2004-06-30, 01:41
Medlem
Det där problemet med mediaspelaren har med inställningar i IE att göra. Man kan välja att spela upp dem i IE eller i sin standardspelade (externt). Har man då valt externt nån gång i tiden så öppnas den filen där.. kanske går att komma förbi, vet faktiskt inte. Nån annan???

Det är väl bara att göra en formtagg med en ruta och en sendknapp.
Vet du hur man gör det eller?
Citera
2004-07-10, 16:47
Medlem
Jag tar mig friheten att bumpa denna tråd.

Finns det verkligen ingen kod som gör att ljudet bara spelas upp för alla?
Alltså man drar musen över en bild så spelas ett ljud upp, utan någon spelare eller nånting, och man stannar kvar på sidan.
Citera
2004-07-10, 20:31
Medlem
RootMoss avatar
Du kan ju lägga in ljudet i en flash-fil, och låta ljudet spelas upp när musen går över flash-filen.
Citera
2004-07-11, 10:57
Medlem
javascript

Ett javascript kan lösa problemet med en spelare som öppnas. men det beror lite på ,vilken miljö etc etc etc....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in