Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-06-29, 16:21
  #1
Medlem
Jag kommer att resa till Peking på söndag.
Är det någon som vet om man ska handla elektronik där och jag vore tacksam om någon ville lämna tips på vart i så fall.
Övriga tips mottges gärna
Citera
2012-03-17, 21:24
  #2
Medlem
drugstyles avatar
ja du kan köpa kameror mobil telefoner och sånt där
Citera
2012-03-17, 21:51
  #3
Medlem
jonte123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakers
Jag kommer att resa till Peking på söndag.
Är det någon som vet om man ska handla elektronik där och jag vore tacksam om någon ville lämna tips på vart i så fall.
Övriga tips mottges gärna
du kan köpa allt inom elektronik där, antingen massa kopierad märkeselektronik på marknaderna eller ALLT övrigt i zhongguancun
Citera
2012-03-18, 01:02
  #4
Avstängd
Urandirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakers
Jag kommer att resa till Peking på söndag.
Är det någon som vet om man ska handla elektronik där och jag vore tacksam om någon ville lämna tips på vart i så fall.
Övriga tips mottges gärna

Kolla i tråden som redan är skapad.
Citera
2012-03-18, 06:28
  #5
Medlem
Bairuilongs avatar
Om vi bortser från att TS troligen redan har kommit hem igen eftersom frågan ställdes för nästa 8 år sedan så vill jag slå ett litet slag för Bainaohui 百脑汇 som ligger betydligt med centralt än Zhongguancun 中关村.
Visst är Zhongguancun betydligt större på alla sätt, men jag tror Bainaohui är tillräckligt stor för de flesta turister, och det ligger betydligt mer lättåtkomligt (promenadavstånd från Sidenmarknaden) vilket man inte ska förringa om man är en turist med pressat tidsschema.

Mvh
Citera
2012-03-18, 10:12
  #6
Medlem
Lordshins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bairuilong
Om vi bortser från att TS troligen redan har kommit hem igen eftersom frågan ställdes för nästa 8 år sedan så vill jag slå ett litet slag för Bainaohui 百脑汇 som ligger betydligt med centralt än Zhongguancun 中关村.
Visst är Zhongguancun betydligt större på alla sätt, men jag tror Bainaohui är tillräckligt stor för de flesta turister, och det ligger betydligt mer lättåtkomligt (promenadavstånd från Sidenmarknaden) vilket man inte ska förringa om man är en turist med pressat tidsschema.

Mvh

Min erfarenhet av Bainaohui är att det är lite dyrare (typ 20-30 rmb påslag) mot zhong guan cun, men det är det nästan värt, för det är betydligt mindre folk och stress att handla där samt mycket fräschare. Man känner även att man får äkta prylar och inte piratskit (men det kan ju mycket väl vara en falsk känsla i landet med falska ägg..)
Citera
2012-03-19, 13:33
  #7
Medlem
Ghazis avatar
Fan vad bra Bairuilong, jag kände inte till 百脑汇 trots år i staden. Blir en tripp till helgen!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f134617

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback