Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-24, 08:25
  #145
Medlem
Har precis köpt en MCP, dyr affär.. Undrar om det finns något sätt att ladda hem office gratis eller kan man "dela" med vän?
Citera
2012-10-04, 23:53
  #146
Medlem
att göra en tabell i Word 2011 (MAC)

http://i48.tinypic.com/15g6sco.png%2...%22%3E%3C/a%3E

^

Jag har försökt mig att göra en tabell. men det verkar inte som jag lyckas, med tanke på att de alla de där kolumnerna ska sitta ihop.

Det ska se ut såhär:

4x7 + 1x4 (och den sista raden rad 5 vågrätt, skall vara större, så man ser ett medelvärde mellan Mätkärlens resultat. etc.

Det skulle vara extremt bra om någon kunde ge mig något tips? då jag är en ny Mac ägare, och detta är mitt första dokument skrivet i mac

Tack på förhand.

Notera: Länken är endast en bild på hur det ser ut just nu. Jag vill länka alla rutor. så det blir 1 enda tabell. försöker jag flytta ihop dessa, blir resultatet att antingen höger eller vänsterledet av denna tabell försvunnen.
Citera
2012-10-05, 12:11
  #147
Medlem
tzjs avatar
Trådar sammanfogade.
/mod.
Citera
2012-10-29, 01:22
  #148
Medlem
Bumpar denna lite.

Någon som vet vart man bäst hittar Office? Det jag mest söker är powerpoint, utan att behöva öppna pengapungen.

Tackar!
Citera
2012-10-29, 11:58
  #149
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mardan!
Bumpar denna lite.

Någon som vet vart man bäst hittar Office? Det jag mest söker är powerpoint, utan att behöva öppna pengapungen.

Tackar!
Finns att ladda ned Office-paket
Citera
2012-10-29, 15:51
  #150
Avstängd
Etaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mardan!
Bumpar denna lite.

Någon som vet vart man bäst hittar Office? Det jag mest söker är powerpoint, utan att behöva öppna pengapungen.

Tackar!

Får inte länka, men en sökning på lämplig fras på viss hemsida med ett svart piratskepp som logga bör ge tillfredsställande utdelning!
Citera
2012-10-29, 18:29
  #151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etaro
Får inte länka, men en sökning på lämplig fras på viss hemsida med ett svart piratskepp som logga bör ge tillfredsställande utdelning!


Jepp, var osäker på vilken som var säker osv, men hittade en som duger, tack
Citera
2013-10-24, 09:02
  #152
Medlem
Goddag vänner!

Det är så att jag försökt få till svensk rättstavning i office på min mac nu ett tag utan någon större framgång. Kommer från PC där det var väldigt enkelt att bara byta "språkfil" och få det att fungera så.
Har testat en svensk version från sidan med ett svart piratskepp men det är fortfarande engelska språkinställningar. Har raderat alla filer som har med office att göra enligt den här länken http://support.microsoft.com/kb/2398768/sv och installerat på nytt utan framgång.

Själva OSX kör jag på engelska, kan detta ha någon betydelse för vilket språk office väljer att känna igen? Menyerna i det office jag kör nu är dock på svenska men som sagt att rättstavning sker på engelska.

Är det helt lönlöst att försöka få till det eller är det någon som har ett litet trix att dela med sig av?

Ni får gärna PMa om det finns någon lösning som inte bör skrivas i ett foruminlägg.

Tack på förhand.
Citera
2013-10-25, 22:48
  #153
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zkaningen
Goddag vänner!

Det är så att jag försökt få till svensk rättstavning i office på min mac nu ett tag utan någon större framgång. Kommer från PC där det var väldigt enkelt att bara byta "språkfil" och få det att fungera så.
Har testat en svensk version från sidan med ett svart piratskepp men det är fortfarande engelska språkinställningar. Har raderat alla filer som har med office att göra enligt den här länken http://support.microsoft.com/kb/2398768/sv och installerat på nytt utan framgång.

Själva OSX kör jag på engelska, kan detta ha någon betydelse för vilket språk office väljer att känna igen? Menyerna i det office jag kör nu är dock på svenska men som sagt att rättstavning sker på engelska.

Är det helt lönlöst att försöka få till det eller är det någon som har ett litet trix att dela med sig av?

Ni får gärna PMa om det finns någon lösning som inte bör skrivas i ett foruminlägg.

Tack på förhand.

I väntan på att min arbetsgivare skulle skaka fram en licensierad version av office 11 körde jag i någon vecka en piratversion (från det svarta skeppet mm mm). Den var på engelska, med alla menyer på engelska. Mitt OSX är på svenska. Jag hade då svensk rättstavning från början, så att det hänger ihop med systemspråket verkar rimligt. Jag är dock rätt ny på mac, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig längre än så.
Citera
2013-10-29, 10:49
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
I väntan på att min arbetsgivare skulle skaka fram en licensierad version av office 11 körde jag i någon vecka en piratversion (från det svarta skeppet mm mm). Den var på engelska, med alla menyer på engelska. Mitt OSX är på svenska. Jag hade då svensk rättstavning från början, så att det hänger ihop med systemspråket verkar rimligt. Jag är dock rätt ny på mac, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig längre än så.

Tack så mycket för hjälpen ibland behöver man bara släppa sargen och komma in i matchen så löser det sig.

För mig hjälpte det att göra så här:
Ställde om språket i OSX till Svenska och startade om datorn. Sedan tog jag bort office samt all historik (se länk ovan) och installerade allting på nytt och vips så var rättstavningen på svenska.
Ska testa ändra tillbaka OSX till engelska igen och hoppas att office stannar på Svenska.

Verkar dock väldigt värdelöst att man inte kan byta mellan språk som man kan på PC då jag kommer skriva uppsatser på svenska och engelska i framtiden.
Citera
2013-11-04, 08:26
  #155
Medlem
timvims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zkaningen
Tack så mycket för hjälpen ibland behöver man bara släppa sargen och komma in i matchen så löser det sig.

För mig hjälpte det att göra så här:
Ställde om språket i OSX till Svenska och startade om datorn. Sedan tog jag bort office samt all historik (se länk ovan) och installerade allting på nytt och vips så var rättstavningen på svenska.
Ska testa ändra tillbaka OSX till engelska igen och hoppas att office stannar på Svenska.

Verkar dock väldigt värdelöst att man inte kan byta mellan språk som man kan på PC då jag kommer skriva uppsatser på svenska och engelska i framtiden.

Markera texten, välj tools/verktyg, language/språk, så kan du välja vilket språk du vill
Citera
2017-02-07, 15:04
  #156
Medlem
zAEBBEs avatar
Hej , har precis börjar pluggat, och på skolan använder dem ett program som heter SchoolSoft.
Där kan vi ha kontakt med lärare anmäla frånvaro skicka in inlämningsuppgifter osv..
Nu till min fråga, jag har en MacBook, är det Office 11 jag ska använda när jag skriver mina arbeten? Och kan läraren öppna dessa filer trots dem använder Windows datorer , och finns det gratisutgåvor? 😊
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback