2022-10-19, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApolloSthlm
Hej!

Jag blir galen på verktyget "clone stamp", när jag försöker använda det flyttas hela bilden istället.

Jag har en MacBookAir, och håller in "option" samtidigt som drar över det önskade området.
Varför blir det så här?

Vill redigera detta foto då ansiktet är hemskt dåligt redigerat (av mig..., mitt första projekt).

Använde "healing brush"- och resultatet blev riktigt dåligt...så vill testa på "clone stamp" istället!

Någon vänlig kunnig person här?

Please? MVH hur bifogar man filer, det gick inte- måste jag göra en länk av bilden?
Du ska inte hålla inte alt när du målar.
Alt använder du bara när du ska definiera utgångspunkten för klonstämpeln - sen släpper du den och "målar på".
tänk även på att definiera vilket eller vilka lager som ska användas.
Citera
2022-10-20, 07:54
Medlem
ApolloSthlms avatar
Jag är mycket tacksam för ditt svar- har dock löst det hela (går Grafisk kommunikation nu) hahahahahaaaaaaaa
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du ska inte hålla inte alt när du målar.
Alt använder du bara när du ska definiera utgångspunkten för klonstämpeln - sen släpper du den och "målar på".
tänk även på att definiera vilket eller vilka lager som ska användas.
Citera
2022-10-24, 13:42
Medlem
Photoshop kraschar när jag gör om en karta till en 3D-sfär

Laddade ner 636mb fil. En NASA textur av jorden.
https://www.dropbox.com/sh/1rxblwi19...5GkXplewa?dl=0

Kör in den i photoshop, sen kör jag 3D - nytt nät från lager - förinställning av nät - Sfär.

Ibland funkar det, men oftast kraschar det. Och även de gångerna jag får det att fungera så kraschar det ändå efter någon minut.

Grafikkort : RTX 2080 ti
32mb DDR4 ram 3200 mhz

Vad är felet?
Citera
2022-10-24, 14:04
Medlem
Astralhopps avatar
Filen är på 1,5 Gigabit. Photoshop svimmar helt enkelt.
Citera
2022-10-24, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astralhopp
Filen är på 1,5 Gigabit. Photoshop svimmar helt enkelt.

finns filer på 100gb, det är ju ingenting nu för tiden. Antar photoshop suger helt enkelt. Finns det nåt bättre program då? Ska det vara så svårt alltså, man blir nästan sugen själv på att skapa ett bättre program.
Citera
2022-10-24, 14:16
Medlem
SvenHelsings avatar
Lite googlande säger att deras 3D-funktioner inte är helt stabila, och de kommer ta bort dem i framtiden. Så vänj dig inte. Dessutom är Photoshop helt enkelt fel program för att jobba med 3D.

Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Ska det vara så svårt alltså, man blir nästan sugen själv på att skapa ett bättre program.
Jag väntar med spänning
Citera
2022-10-24, 14:19
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
finns filer på 100gb, det är ju ingenting nu för tiden. Antar photoshop suger helt enkelt. Finns det nåt bättre program då? Ska det vara så svårt alltså, man blir nästan sugen själv på att skapa ett bättre program.

Prova att ge PS mer minne: preferences - performance.
Citera
2022-10-24, 14:33
Medlem
St-Sixtuss avatar
Citat:
Laddade ner 636mb fil. En NASA textur av jorden.
https://www.dropbox.com/sh/1rxblwi19...5GkXplewa?dl=0

Kör in den i photoshop, sen kör jag 3D - nytt nät från lager - förinställning av nät - Sfär.

Ibland funkar det, men oftast kraschar det. Och även de gångerna jag får det att fungera så kraschar det ändå efter någon minut.

Grafikkort : RTX 2080 ti
32mb DDR4 ram 3200 mhz

Vad är felet?

Dy har väldigt lite ramminne.

32 Mb är inte mycket.
Citera
2022-10-24, 17:12
Moderator
Protons avatar
0.02 - Trådstart och forumval.

Programvara: Windows --> Foto, filmproduktion och grafisk design
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback