Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-01, 18:35
  #1
Medlem
Ett namns avatar
Hej!
Jag såg att det fanns en gammal tråd angående detta problemet, men jag antar att det fortfarande är aktuellt för att öppna en ny tråd.

Jag har problem efter installationen av min dator. Jag bytte nyligen från Vista basic till windows 7 och allt fungerar finfint förutom ljudet som bara sprakar. Eftersom att jag inte har flyttat omkring på min dator eller på min högtalare med strömkälla så är inget av det problemet utan det verkar som att jag missat något i mjukvaran. Vad är problemet och vad bör jag göra?
Citera
2010-11-01, 18:47
  #2
Medlem
hasenfrasens avatar
Problemet är att du inte vet vilket ljudkort du har och kan därför inte leta efter bättre drivrutiner. Kör Windows Update och installera alla valfria uppdateringar.
Citera
2010-11-01, 18:47
  #3
Medlem
Mojotojos avatar
Du kan ju börja med att säga vilket ljudkort du har.
Citera
2010-11-01, 18:53
  #4
Medlem
Windows update funkar oftast. Annars går du till tillverkarnas hemsida och laddar ner de senaste drivruitinerna.
Citera
2010-11-02, 08:44
  #5
Medlem
Som sagt så har jag samma problem. Vet inte om det är möjligt att man bör gå tillbaka till en äldre drivrutin för att få det hela att fungera eftersom de senaste inte fungerar. Jag har dock aldrig lyckats hitta en drivis som funkar till windows 7 med min setup.
Citera
2010-11-02, 15:31
  #6
Medlem
NoGod:
Start / Höger klicka på "datorn" / Hantera / Enhetshanteraren

I enhetshanteraren kan man höger klicka på den och välja att ta bort drivrutinen. Ibland måste gamla bort innan nya läggs in.

Ett namn:
Man bör alltid kolla att om det finns drivrutiner till sina grejer. Helst INNAN man börja installera om Windows. Windows Uppdate och Win 7 kan man bara lita på i nödfall för drivrutinerna man får via dom kan vara dåliga och definitivt begränsade så att det fattas massor av inställningar man förväntar sig. Speciellt irriterande är det med grafik och ljud.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback