Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-13, 13:41
  #121
Medlem
goE-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveBMW
kan en seriös person skriva vilka ämnen man läser?
Står det verkligen inte ett ord om vad de olika terminerna innehåller, exempelvis på KIs hemsida? Gav google inga träffar överhuvudtaget? I sådana fall - är du säker på att du stavade "läkare" rätt?
Citera
2008-12-13, 13:41
  #122
Medlem
aedhs avatar
Äsch, var inte så taskiga nu

http://courses.ki.se/utbildningsprog...kare/startsida
Citera
2008-12-13, 14:10
  #123
Medlem
goE-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aedh
Äsch, var inte så taskiga nu

http://courses.ki.se/utbildningsprog...kare/startsida
Åh, jag måste nog säga att om din definition av taskighet är "ovilja att googla åt andra" så är du en många gånger godare och bättre människa än mig. Jag lyfter på plommonstopet.
Citera
2008-12-13, 14:21
  #124
Medlem
LoveBMWs avatar
Hur mycket kostar det att hyra lägenhet osv. eller är det universiteten som betalar
Citera
2008-12-13, 14:42
  #125
Medlem
LoveBMWs avatar
Kan man inte börja på ett polskt, ungersk, rumänsk eller tjeckisk universitet och ansöka om att byta till svensk, dansk eller norsk universitet första terminen? hur svårt är det?
Citera
2008-12-13, 15:18
  #126
Medlem
aedhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goE-
Åh, jag måste nog säga att om din definition av taskighet är "ovilja att googla åt andra" så är du en många gånger godare och bättre människa än mig. Jag lyfter på plommonstopet.
Nu menade jag inte specifikt dig utan invände snarare mot kommentarer som "Du är inte trög, du är efterbliven." and so on.. Visst, det är "ÄFFBE" men ändå onödigt.


EDIT:

Citat:
Ursprungligen postat av LoveBMW
Kan man inte börja på ett polskt, ungersk, rumänsk eller tjeckisk universitet och ansöka om att byta till svensk, dansk eller norsk universitet första terminen? hur svårt är det?
Omöjligt, tyvärr.
Citera
2008-12-13, 15:35
  #127
Medlem
LoveBMWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aedh
Nu menade jag inte specifikt dig utan invände snarare mot kommentarer som "Du är inte trög, du är efterbliven." and so on.. Visst, det är "ÄFFBE" men ändå onödigt.


EDIT:


Omöjligt, tyvärr.
omöjligt? sökte på google och har läst om att det finns flera svenskar som bytt från polen till sverige
Citera
2008-12-13, 15:37
  #128
Medlem
Sk1llzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveBMW
Hur mycket kostar det att hyra lägenhet osv. eller är det universiteten som betalar

Självklart betalar universitetet! Det säger väl sig självt?
__________________
Senast redigerad av Sk1llz 2008-12-13 kl. 15:42.
Citera
2008-12-13, 15:41
  #129
Medlem
aedhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveBMW
omöjligt? sökte på google och har läst om att det finns flera svenskar som bytt från polen till sverige
Tja, jag vet inte hur det är under senare terminer men jag fick inte ens byta inom Sverige innan den första ens hade börjat.
Citera
2008-12-13, 15:42
  #130
Medlem
dr_strangeloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveBMW
omöjligt? sökte på google och har läst om att det finns flera svenskar som bytt från polen till sverige

De har förmodligen sökt och blivit antagna på vanligt vis efter att de kommit in i Polen. Man kan inte ha 1,2 på Hp och 13 i betyg och byta till KI bara för att man läser läkare på ett universitet utomlands.
Citera
2008-12-13, 16:01
  #131
Medlem
LoveBMWs avatar
Är det lättast att läsa i Polen, Tjeckien, Ungern, Rumänien eller ett annat land? Hur stränga är lärarna? Finns det nån som har läst läkarutbildning utomlands? Det måste vara hur svårt som helst och man blir nog utkastad från skolan om man inte klarar det och det blir onödigt att betala.

Jag låter kanske efterbliven som en medlem tidigare skrev här i tråden men finns det matte på läkarutbildningen utomlands?
Citera
2008-12-13, 16:03
  #132
Medlem
Tro vad du vill om betygs betydelse, men på utbildningar (i Sverige) där man haft intag såväl på gymnasiebetyg (20.0) och intervjuer (gymnasiebetyg över 17.0 tror jag) till läkarprogrammet så har man sett att det är betydligt mycket högre risk för de som kom in på lämplighet/intervju att hoppa av utbildningen eller helt enkelt inte klara av den.

Det räcker inte alltid med att bara vilja, man måste ha något innanför pannbenet också. Vill man verkligen bli läkare så är det bättre att anstränga sig i skolan istället för att försöka hitta kryphål till hur man ska kunna bli läkare utan de betyg som krävs.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback