Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-15, 20:56
  #313
Medlem
Isnatts avatar
För 10 år sedan jobbade jag i det hetaste restaurangkök jag någonsin befunnit mig i.
Jag var omringad av en stor jävla ugn, 4-plattorsspis med kokande pastavatten, en grill, stekbord, fritöser, dubbla salamandrar, och stort ångande varmvattenbad för varmhållning i luckan, och i lyckan givetvis värmelampor. Det var kokhett och långa pass.
Vi svettades som kycklingar på rotisserie och jag rakade till och med bort hår under armarna för att svettas mindre. Men då testade jag i alla fall vilken deo jag tyckte fungerade bäst och kom fram till en sån vanlig roll on Nivea dry impact. Sedan dess har jag kört med den och den fungerar bra (bytte för övrigt arbetsplats efter nåt år).

Men så fick jag en deo i present för några veckor sedan, en spray https://www.rituals.com/sv-se/samura...7.html#start=1 och jag tyckte den luktade väldigt friskt och gott. Nivea luktar ju inget direkt.
Men den är spray!
Vad tycker ni om spray kontra roll on?
Jag har inte använt spray sen högstadiet då jag körde Axe Africa som spraydeo och Fahrenheti som lukta-gott
Tycker det känns som man sprayar mer än armhålan med sprayen, hela toan luktar ju.

Testade för övrigt en dag här på semestern att inte använda deo men började verkligen RINNA svett. Det gör det inte när jag använder Nivean, så hur fungerar det där?
Citera
2022-06-15, 21:25
  #314
Medlem
puckots avatar
Jag tänkte testa Maxim Antiperspirant roll-on som ett alternativ till Absolut Torr. Jag har hört att den ska svida mindre, och jag har haft stora problem med svidandet och kliandet med AT, som aldrig gick över. Trots att jag följde instruktionerna. Vad är era erfarenheter av Maxim?

Hur det är med missfärgningar? AT ska man ju vara försiktig med, just på grund av risken för missfärgningar av sängkläder/kläder och att man helst ska tvätta av det direkt när man vaknar dagen efter, just för risken med missfärgningar på kläder. Är det något jag behöver oroa mig över när det gäller Maxim?

Hur länge håller Maxim efter en applicering? Är den som Absolut Torr, att den kan hålla i flera veckor till en månad?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback