Tycker vanligt vitt ris är så jävla gott att jag inte kan få nog av det. Enligt vad jag läst ska det bli som godast om man ångkokar det. Har sökt runt på nätet men har inte lyckats något vidare med att hitta det jag vill, kanske heter "verktyget" något annat?
Finns det något butik i stokholm där jag kan hitta ett exemplar? och vad kan det kosta?
Letar för övrigt efter kortkorningt vitt ris, är det samma som grötris?
Jag köpte min i den asiatiska butiken vid Hötorget (Bakom Restaurang Sawadee). Kostade inte mycket, och är väldigt användbar inte bara till ris. Se till att du köper en med flera steg så att du kan steama flera ingredienser samtidigt. Mycket behändigt.
De kinesiska ångkokarna i bambu är inte så farliga i pris. Medelstor tror jag du kan få för 70-80kr st kanske. Finns i de flesta "asiatiska" butikerna.
Jag har haft en sådan, det blir väldigt gott att ånga potatis, grönsaker, fisk osv. MEN när man använder en bambuångare så luktar det bambuskott på burk i hela huset sedan, och det är mindre kul.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!