Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-31, 21:08
  #1
Avstängd
SvartSveriges avatar
Går in direkt på frågan,
förut så kunde man söka en viss person via google och man fick många träff på personen, om den hade twitter, my space eller facebook. Men nu när man söker personen så kommer denna inte upp att ha facebook eller twitter etc etc. Men går man in på facet och söker personen där så hittar man,
har personen blockerat så att man inte kan bli "googlad" ?
Citera
2010-10-31, 21:09
  #2
Medlem
ragmuss avatar
Ifall jag söker på mig själv på google så hittar jag mig själv på dom sidor där mitt namn är officiellt för andra.
Citera
2010-10-31, 21:12
  #3
Avstängd
SvartSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragmus
Ifall jag söker på mig själv på google så hittar jag mig själv på dom sidor där mitt namn är officiellt för andra.

Jo,
men men det kanske finns nåt sätt att göra så att man inte kan bli googlad.
Citera
2010-10-31, 21:14
  #4
Medlem
Möjligt att twitter, facebook, etc, har valt att de inte ska indexeras av googles sökmotorer. Det går att göra med http://en.wikipedia.org/wiki/Robots_exclusion_standard
Det förutsätter förstås att Google respekterar en robots.txt-fil, vilket de förmodligen gör. Standarden tvingar inte någon sökrobot att låta bli att indexera en site. Men är Google rädda om sitt anseende, respekterar de en robots.txt-fil.
Citera
2010-10-31, 21:15
  #5
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartSverige
Går in direkt på frågan,
förut så kunde man söka en viss person via google och man fick många träff på personen, om den hade twitter, my space eller facebook. Men nu när man söker personen så kommer denna inte upp att ha facebook eller twitter etc etc. Men går man in på facet och söker personen där så hittar man,
har personen blockerat så att man inte kan bli "googlad" ?

Så har jag gjort på fejjan.
Citera
2010-10-31, 21:37
  #6
Avstängd
SvartSveriges avatar
hur gör man så att man inte kommer med på google då, för söker jag på mitt namn på google så ger den direkt träff på facet och det vill jag inte. Hur göra ?
Snart chaouzzar jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback