• 9
  • 10
2010-11-06, 15:10
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duni
Ja, men när andra äter mycket putar den ju inte? Så jävla avundsjuk på dem...
putar den vid naveln eller längre ner?

hur som helst, du har en UTERUS, den får få plats nånstans!
dessutom som någon sa, TRÄNA FÖR FAN UPP MUSKLER å de håller in även om dina tarmar/matsäck får mat
för typ 30-100 sittupps varje morgon/kväll

dessutom tror jag inte alls på det du säger, utan du klart överdriver för du ser förvrängd bild av dig själv
du e lång o smal, var nöjd o stolt.
Senast redigerad av autostoperka 2010-11-06 kl. 15:12.
Citera
2010-11-06, 19:12
Bannlyst
Romarna hade ju sk vomitarium, du kanske skulle starta ett
Citera
2010-11-07, 07:59
Medlem
phantomens avatar
Vilken kunskapsbefriad tråd.

Duni, du är ett läroboksexempel på ätstörningssymtom. Jag har stor och närgången erfarenhet av ätstörning. Mitt syskon har haft dessa problem sen ungdomen, och läsa om dina resonemang kring din "kontroll" är som taget ur vad jag har hört mitt syskon säga i åratal. Du har problem och det är inget snack om saken. Sök hjälp innan det blir riktigt jobbigt för dig.

Mitt syskon är faktiskt en av anledningarna till att jag läser till läkare just nu.
Än en gång; Gör dig själv en tjänst och sök hjälp.
Citera
2010-11-20, 22:52
Bannlyst
Sluta upp med det! Det är lättare än man tror att hamna i det. Ibörjan är man lycklig för man upplever en sinnesförändring, men till slut brukar det leda till att det tar över hela ens liv, man blir besatt och tappar kontrollen utan att man märker det. När man väl har märkt det är det svårt att ta sig ur det. Jag hoppas du hittar andra sätt för att hålla formen såsom att äta hälsosamt, alltså äta så mycket som din kropp behöver för att hålla sig frisk och träna regelbundet. Jag förstår precis vad du menar för jag tänkte likadant som dig i början. Iaf, det är så mycket bättre att sluta medan man kan.
Citera
2010-11-28, 00:52
Medlem
maitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duni
Om jag bara gör det 1-2 ggr per vecka då?

Dina tänder blir fortfarande inte snyggare av det.. Tänk på det, Smal mage men tänder som gollum
Citera
2010-11-28, 03:10
Medlem
Väldigt många av de där "kändisarna" som nämndes har ju på senare tid börjat protestera mot det förvrängda kvinnoidealet som rått under lång tid.
Det är ju ett flertal som gått ut i media, tv bla, och visat sig precis som de är när det är "normala" och de ser ju knappt ut som sig själva då, alltså så som vi är vana att se dem.

Vad jag också har lagt märke till är just att de börjar tala för ätande. De säger alla i princip samma sak, de äter flera små nyttiga mål per dag. Detta gör att de aldrig blir sugna på onyttig mat och då de äter ofta och små portioner så sväller heller inte deras magar upp.

Om man nu inte "orkar" träna så borde ju detta vara ett alternativ som är att föredra framför att spy upp den näring man intagit.
Mat som är uppblandat med vätska håller ju också mättnatdskänslan längre då det ligger kvar längre i magsäcken.

Jag såg för ett tag sedan ett tvprogram där de tagit två stora grupper med militärer och gett ena halvan ris, kyckling och sås och ett glas vatten och den andra halvan hade de gett precis samma sak men då mixat upp maten och det visade sig att de som fått den mixade maten behöll mättnadskänslan längre än den första gruppen.
Vätskan som den första gruppen druckit hade runnit ut direkt och därför drog magsäcken ihop sig snabbare och började tidigare indikera att den ville ha påfylling. Den andra gruppens intag tog längre tid på sig att smälta och detta gjorde att magsäcken kändes full en längre tid.

Alltså, ät mat som är uppblandad med vätska i små portioner flera gånger om dagen så kommer du inte att behöva fylla magen lika mycket, magen blir heller inte så uppsvälld då du äter en mindre mängd mat och du kommer heller inte att ha behov av att äta sötsaker och andra onyttiga saker.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in