Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-17, 16:58
  #61
Medlem
TheBITs avatar
I prispengar är ju dota2 löjligt mycket större än lol och cs som kommer efter, flera gånger mer pengar i dota.


Generellt sätt vad man tjänar över ett år som proffs varierar ju efter kontrakt, streaming och vinster såklart, det är väl lite svårare att räkna ut antar jag.
Citera
2016-12-19, 22:45
  #62
Medlem
56ks avatar
När det handlar om rena prispengar ligger Dota 2 på topp men sponsring och lön borde väl vara rätt lika bland de största spelen.
När det kommer till twitch så skulle jag säga LOL för att de har flest spelare och borde ha störst tittarbas på twitch men det behöver inte betyda att LOL spelare donerar mer pengar.
Citera
2016-12-19, 23:07
  #63
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
När det handlar om rena prispengar ligger Dota 2 på topp men sponsring och lön borde väl vara rätt lika bland de största spelen.
När det kommer till twitch så skulle jag säga LOL för att de har flest spelare och borde ha störst tittarbas på twitch men det behöver inte betyda att LOL spelare donerar mer pengar.
Ha i åtanke att många asiatiska streamers med sjukt mycket större tittarbas använder andra tjänster än Twitch.
Citera
2016-12-21, 23:05
  #64
Medlem
Om Poker räknas som E-sport vilket det väl gör? Så är det väl inget snack om att det är där man kan vinna mest pengar.
Citera
2016-12-22, 06:59
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KorvOchBroed
Om Poker räknas som E-sport vilket det väl gör? Så är det väl inget snack om att det är där man kan vinna mest pengar.

Nej poker räknas inte som e-sport, det räknas som en sport.
Citera
2017-03-25, 07:57
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skegamer
Nej. Bara att jag har hört att Starcraft II är jättestort men min kompis påstår att det ligger mer pengar i Conterstrike

ligger mer pengar i starcraft garanti, tror din vän har väldigt fel i det här.
Citera
2017-03-28, 20:46
  #67
Medlem
D4Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duzalol
ligger mer pengar i starcraft garanti, tror din vän har väldigt fel i det här.

Jag har kollat hundratals timmar på SC2 sedan extremt tidiga Betan och älskar det som e-sport, men det ligger löjligt mycket mer pengar i Counterstrike, dota, league etc.

Inte bara i prispengar, utan även i sponsorer, dem stora SC2 lagen i Korea går det inte särskilt bra för just nu. Tråkigt, men SC2 har varit på nergång senaste 5 åren.
Citera
2017-03-29, 20:42
  #68
Medlem
Sandtags avatar
SKT Faker har en årslön på 2.5m$ bara för att vara kvar i korea, lägg därtill stream, sponsorer och prispengar (400k$ 2016) så ligger han nog minst över 4m$/år. Dåligt exempel kanske iofs.
Citera
2017-03-29, 20:50
  #69
Medlem
Mest pengar är league.

Har personligen pratat med flertalet CEOs för en handfull orgs i EUCS, EULCS, NACS & NALCS senast 2016 och då var det VC backade orgs som erbjöd B-tier spelare årslöner på flera hundra tusen dollar.

Detta exkluderar sponsorship, leva & äta gratis i gaming hus, Riots lön (spelarna får en liten lön av riot utöver orgen), streaming pengar (väldigt mycket här för LoL spelare, mest NA spelare dock) samt prispools.

Så A & S-tier lirarna drar in äckliga pengar. T.e.x Bjergsen i TSM
Citera
2017-03-30, 11:42
  #70
Medlem
League of legends tror jag. Det ser man mest på tv av.
Citera
2017-04-06, 20:20
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D4C
Jag har kollat hundratals timmar på SC2 sedan extremt tidiga Betan och älskar det som e-sport, men det ligger löjligt mycket mer pengar i Counterstrike, dota, league etc.

Inte bara i prispengar, utan även i sponsorer, dem stora SC2 lagen i Korea går det inte särskilt bra för just nu. Tråkigt, men SC2 har varit på nergång senaste 5 åren.

äre så alltså, du kanske har mer koll på läget
Citera
2017-04-14, 20:39
  #72
Medlem
I ärlighetens namn tror jag att FPS spelet som det tjänas mest pengar på är CS och strategispelet är Starcraft 2...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback