Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-02-16, 15:06
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo7
Ok så jag behöver inte oroa mig för att bli steril permanent?

Finns alltid en risk för det, men ta det förstikgit bara.
Citera
2017-02-17, 00:09
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo7
Jag vet att detta har gått flera år sen ni skrev massa inlägg. Men om någon har testat det, jag har hört att man blir steril under behandlingen men är det så att man kan bli det permanent?
För jag har själv låg testosteron värde och jag är 31 år gammal och jag har fått rekommendation av läkaren att använda någon gel eller vad det är för att höja testosteron värdet..: Frågan är vågar man prova det? Jag är ju rädd att bli steril för livet?


ringde du bara vårdcentralen, å sa att du ville ta prover för att kolla din nivå av de?
Citera
2017-02-17, 04:24
  #75
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo7
Jag vet att detta har gått flera år sen ni skrev massa inlägg. Men om någon har testat det, jag har hört att man blir steril under behandlingen men är det så att man kan bli det permanent?
För jag har själv låg testosteron värde och jag är 31 år gammal och jag har fått rekommendation av läkaren att använda någon gel eller vad det är för att höja testosteron värdet..: Frågan är vågar man prova det? Jag är ju rädd att bli steril för livet?

Jag har oroat mig mycket för sterilitet, men det verkar vara mycket osannolikt att man blir steril för livet - t.o.m. på TRT - utan det är i regel tillfällig sterilitet. Har läst om fall på amerikanska brädor som har haft väldigt få spermier, men som har kunnat befrukta sina fruar tack vare stora doser HCG (10.000iu injektioner). Sedan finns det ganska många som har gjort sina fruar på smällen under kur.

Har läst att HCG under kur ska vara bra för fertiliteten, så jag betalar mer än gärna en extraslant för det. Kommer dock inte att börja med TRT på ett bra tag framöver, då risken för sterilitet ökar desto längre man är på, utan jag kör hellre på kurer och mår lite sämre emellanåt p.g.a. lågt testosteron.
Citera
2017-02-17, 17:16
  #76
Avstängd
TRT gör dig inte steril mer än tillfälligt "under tiden", det fungerar på samma axis som P-piller för kvinnor.

Det finns inga studier över huvud taget som påstår att TRT gör dig steril, det finns studier där man tagit tusentals män, satt dem på testosteron över 3 års tid, samtliga har återhämtat sig.

Man kan förövrigt läsa på NEBIDO FASS om detta, dvs eventuell reversibel infertilitet under pågående behandling, sperman kommer tillbaka efter man avslutat den.

Hela det här "testosteron gör dig steril!!!" är ett resultat av propagandan om att steroider gör dig steril som pumpats ut för att män inte ska använda sig av dom, precis som mycket annan propaganda gällande dessa preparat.

Så nej, du behöver inte oroa dig, du kan bli fader även fast du använder/använt TRT och i värsta fall finns det en mängd av droger man kan använda sig av för att sätta igång LH och FSH igen, inkludrande clomid, HCG, HMG och en hel del annat.
Citera
2017-02-17, 18:39
  #77
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
TRT gör dig inte steril mer än tillfälligt "under tiden", det fungerar på samma axis som P-piller för kvinnor.

Det finns inga studier över huvud taget som påstår att TRT gör dig steril, det finns studier där man tagit tusentals män, satt dem på testosteron över 3 års tid, samtliga har återhämtat sig.

Man kan förövrigt läsa på NEBIDO FASS om detta, dvs eventuell reversibel infertilitet under pågående behandling, sperman kommer tillbaka efter man avslutat den.

Hela det här "testosteron gör dig steril!!!" är ett resultat av propagandan om att steroider gör dig steril som pumpats ut för att män inte ska använda sig av dom, precis som mycket annan propaganda gällande dessa preparat.

Så nej, du behöver inte oroa dig, du kan bli fader även fast du använder/använt TRT och i värsta fall finns det en mängd av droger man kan använda sig av för att sätta igång LH och FSH igen, inkludrande clomid, HCG, HMG och en hel del annat.

Kan du länka till studien? Det skulle vara mycket intressant att läsa den!
Citera
2017-02-17, 22:07
  #78
Medlem
retinas avatar
Om man inte räknar med barn, så vad är riskerna av lågdos (250mg e5d) ? framför allt om man ligger lågt ca 10 nmol/L.
Citera
2017-02-17, 22:56
  #79
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Kan du länka till studien? Det skulle vara mycket intressant att läsa den!

Sitter på tele nu så har den inte men googlar du kommer du hitta. Sök på "testosterone and fertility", "TRT and fertility" etc etc så ska du kunna hitta den, eller det finns egentligen 2 olika studier med samma resultat om jag minns rätt.

Men ja, det är ingen fara alls, är du fertil innan du kör testo så kommer du vara det efteråt, bara det att det kan ta lite tid att få igång produktionen igen, men som sagt, det finns droger till det också om så önskas.
Citera
2017-02-17, 22:59
  #80
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Om man inte räknar med barn, så vad är riskerna av lågdos (250mg e5d) ? framför allt om man ligger lågt ca 10 nmol/L.

Ha i åtanke att jag ej är på TRT ännu men jag har läst en jävla massa de senaste månaderna. I staterna är det vanligt att man kör 200mg i veckan, testosteron, utan problem. Men man vill ha koll på PSA-värde (prostata), hematocrit, hemoglobin. Man vill även kontrollera östrogen så det inte blir för högt.

Rent spontant skulle jag säga att det är STÖRRE risk att ligga så lågt som 10nmol jämfört med att köra tex 125mg testo var 5e dag, men 250mg kanske är för mycket.

125mg i veckan borde göra att du ligger vid övre gränsen och mår riktigt bra, bra libido och välmående. 10nmol ligger du långt ner och det ökar risk för hjärt och kärl sjukdomar, diabetes, depression, erektil dysfunktion och en hel drös andra åkommor.
Citera
2017-03-28, 12:28
  #81
Medlem
Jag beställde hem testo E som första riktiga kur. Har kurat tidigare men tycker inte det räknas riktigt. Sista första gången när jag var 13 år och deca andra gången när jag var 16. Visste inte vad jag gjorde så jag avslutade mitt i kuren båda gångerna. Jag har nu legat på 500mg testo i veckan och har gått upp ca 2kg på 10 veckor vilket är ett skämt. Är ganska säker på att grejerna jag har är kraftigt underdoserade. Eftersom jag inte ser det här som en riktig kur så beställde jag in nya grejer från en annan sajt och hoppas på bättre lycka den här gången.
Citera
2017-03-28, 13:15
  #82
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Om man inte räknar med barn, så vad är riskerna av lågdos (250mg e5d) ? framför allt om man ligger lågt ca 10 nmol/L.

Du kan dö. Fast det är skadligare att ligga lite för lågt på testo än lite för högt. Med detta sagt är trt ingen lätt sak som man ska hoppa på utan kunskap. Är ditt syfte att bygga kan du köra tom lite oftare stick för bättre resultat. Biverkningar finns i nybörjartråden.
Citera
2017-03-28, 21:57
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakobandersson88
Jag beställde hem testo E som första riktiga kur. Har kurat tidigare men tycker inte det räknas riktigt. Sista första gången när jag var 13 år och deca andra gången när jag var 16. Visste inte vad jag gjorde så jag avslutade mitt i kuren båda gångerna. Jag har nu legat på 500mg testo i veckan och har gått upp ca 2kg på 10 veckor vilket är ett skämt. Är ganska säker på att grejerna jag har är kraftigt underdoserade. Eftersom jag inte ser det här som en riktig kur så beställde jag in nya grejer från en annan sajt och hoppas på bättre lycka den här gången.

Du äter och tränar som en flicka antagligen!
Hade knallat till werlabs och fått det bekräftat.
Citera
2017-03-28, 22:07
  #84
Medlem
starkefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakobandersson88
Jag beställde hem testo E som första riktiga kur. Har kurat tidigare men tycker inte det räknas riktigt. Sista första gången när jag var 13 år och deca andra gången när jag var 16. Visste inte vad jag gjorde så jag avslutade mitt i kuren båda gångerna. Jag har nu legat på 500mg testo i veckan och har gått upp ca 2kg på 10 veckor vilket är ett skämt. Är ganska säker på att grejerna jag har är kraftigt underdoserade. Eftersom jag inte ser det här som en riktig kur så beställde jag in nya grejer från en annan sajt och hoppas på bättre lycka den här gången.

Att tänka på så är det ju inte bara viktuppgång som är allt, även om två kilo på två veckor låter lite kasst om du äter och så. Du borde sannolikt ha fått en jäkla pump, matlust och andra effekter om det är riktiga grejer samt rätt doserat.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback