2010-10-29, 16:38
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akhenaten
Fast ingenting tyder väl på att personen/gruppen som planerar dådet har varnat? Uppgifterna kan ju komma från någon helt annanstans.

Genom avlyssning mm
Citera
2010-10-29, 16:40
Medlem
slowmedowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldräv
Man kanske vill ha något i utbyte mot att inte spränga? Eller så kanske man är lite snäll och låter oskyldiga komma undan med livet iaf.

Och visst är det läskigt.

Men samtidigt om man nu ändå vill bomba är man så himla trevlig då? tveksamt alltså. Men absolut kan det vara som du säger att de vill ha ut något av det. mest troligt egentligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Akhenaten
Fast ingenting tyder väl på att personen/gruppen som planerar dådet har varnat? Uppgifterna kan ju komma från någon helt annanstans.

ovärt att snacka om det med folk. Men iof kanske polisen har lite koll på folket som eventuellt skulle kunna göra något sådant här.
Citera
2010-10-29, 16:40
Medlem
Akhenatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Genom avlyssning mm

Varför inte, vet aldrig med den här storebrorsstaten
Citera
2010-10-29, 16:43
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Fan nu blev det lite läskigt ju, jag som hade tänkt dra till gbg imorgon på railbattle sen krogen efter de...
Citera
2010-10-29, 16:44
Medlem
DjPuttes avatar
Jaha ja a big bang in Göteborg.....
Bombhota hela Gbg city jo tjena säger jag bara, Krävs nog mer än en dynamitgubbe för att det ska rensa där......
Nåja bra att SÄPO har pejl på dessa grupperingar!
Citera
2010-10-29, 16:45
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Fan nu blev det lite läskigt ju, jag som hade tänkt dra till gbg imorgon på railbattle sen krogen efter de...
Super du till redigt ordentligt innan ankomst till gbg så är det lugnt.
Citera
2010-10-29, 16:46
Medlem
slowmedowns avatar
Funderar verkligen på hur allvarligt hotet är egentligen. Hur stor sannolikhet det är att det skulle hända.
Citera
2010-10-29, 16:46
Medlem
Eldrävs avatar
Skönt att inte bo i Göteborg. Vet inte hur jag skulle reagera egentligen, fly till sommarstugan? Någon som bor centralt i Göteborg som stött på någon polispatrull eller någon läskig sprängare?
Citera
2010-10-29, 16:47
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Super du till redigt ordentligt innan ankomst till gbg så är det lugnt.

Nej inte supa innan, men däremot röka en feting innan vi stiger på bussen aja, smäller det så smäller de.
Citera
2010-10-29, 16:49
Medlem
Lacquer-heads avatar
Antagligen en bomblasermannazistrasist-sverigedemokrat som vill döda oskyldiga invandrare. Alternativt en stackars vilsen muslim som reagerat mot den strukturella rasismen och yttrat ett litet oskyldigt hot.
Citera
2010-10-29, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Finns två alternativ:

1: Fanatiska somalier som vill komma till paradiset genom att spränga sig själva bland oskyldigt folk.

2: Högerfalang som vill jävlas med mussar.

Generellt sett vid bombhot så är det väl snarare så att det är inte vare sig den ena eller den andra utav ovanstående alternativ.
Citera
2010-10-29, 16:56
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Generellt sett vid bombhot så är det väl snarare så att det är inte vare sig den ena eller den andra utav ovanstående alternativ.

Kan lika väl vara ett pojkstreck, det återstår att se. Just nu hoppas jag att det är ett falsklarm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in